Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
-Uren per week:
36Publicatiedatum:
19 jul 2025UitvoeringsvoorwaardeMet het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Alphen aan den Rijn mag geen arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Alphen aan den Rijn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.
Jouw dagelijks werk bevat o.a. de volgende taken (afhankelijk van de deelopdracht): Je verzorgt de intakegesprekken met klanten die een aanvraag levensonderhoud en/of bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet willen indienen; Je informeert klanten over de rechten en plichten; Je handelt zelfstandig aanvragen levensonderhoud (bijstand) en/of bijzondere bijstand af; Je doet onderzoek naar de rechtmatigheid en doelmatigheid; Je stelt de rapporten en beschikkingen op; Je beheert een eigen klantenbestand; Je voert dienstverlenende gesprekken met klanten. Dit zijn gesprekken waarbij je onderzoek doet naar de rechtmatigheid en doelmatigheid en investeer je in ken je klant; Je voert de regie op het participatietraject dat jouw klanten doorlopen; Je verricht beeindigingsonderzoeken. Daarnaast werk je samen met andere inkomensconsulenten aan deelopdrachten binnen het team Inkomen. De deelopdrachten zijn onder andere: Ondersteuning bij de inhaalslag op dienstverlenende gesprekken. Deel bestand draaien van uitgevallen medewerkers; Waar nodig intake gesprekken levensonderhoud afvangen van andere collegas. Vakanties zijn altijd in overleg en zullen altijd in afstemming met de rest van het team zijn.
Wij zijn een 100.000+ gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40. Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken, vanuit gezamenlijke doelen en het collectief. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op een nader overeen te stemmen. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 22 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 22juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 24 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.