Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Manager Bedrijfsvoering Rijnvicus

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 16 dagen
Geen maximum 30 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

30

Publicatiedatum:

19 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Manager Bedrijfsvoering geef je integraal leiding aan de teams Financien, ICT, Facilitair, Kwaliteit en Informatievoorziening. Het totale team bedrijfsvoering bestaat uit 20 collegas. Je zorgt ervoor dat deze teams het primaire proces optimaal ondersteunen en bijdragen aan de strategische doelen van Rijnvicus. Je bent daarnaast lid van het MT en draagt samen met de directeur en collega-managers verantwoordelijkheid voor de gehele organisatie.

Verantwoordelijkheden:

  • Dagelijkse aansturing van het team en het ondersteunen van de medewerkers in hun ontwikkeling;
  • Bewaken van en sturen op de kwaliteit, effectiviteit en voortgang van de bedrijfsvoeringstaken, zoals P&C, financieel beheer en informatievoorziening conform de uitgangspunten van integraal management, waaronder:
  • De tijdige en correcte totstandkoming van de jaarrekening, meerjaren-begroting (zowel BV als gemeente), en Panteia aanlevering;
  • Verder uitrollen businesscontrol;
  • Organiseren contractbeheer en samenwerking met onze nieuwe ICT-leverancier;
  • Deelname als lid van de stuurgroep omtrent de aanbesteding en implementatie van een nieuw EDRP-systeem. (financieel, logistiek, HR)
  • Signaleren van knelpunten en het aandragen van oplossingen in algemene zin met specifieke aandacht voor de financiele processen en verantwoording hiervan in de lijn ;
  • Zorgdragen voor een gezonde en transparante financiele huishouding en adviseren over investeringen en contractbeheer.
  • Het bewaken van de uitvoering van de afgesproken dienstverleningsopdracht (DVO) met gemeente Alphen aan den Rijn en het tijdig signaleren van knelpunten of bijsturingsbehoefte;
  • Het borgen van samenhang en samenwerking tussen de verschillende bedrijfsvoeringstaken en het versterken van de interne dienstverlening als geheel.
  • Een veilig, gezond en ontwikkelingsgericht werkklimaat.

Je bent een ervaren, degelijke en betrouwbare manager bedrijfsvoering. Je bent in staat complexe vraagstukken te vertalen naar heldere doelen en acties. Je bent een goede en scherpe adviseur van de directeur en de andere leden van het MT. Je hebt een (financieel) gezonde toekomst van Rijnvicus voortdurend voor ogen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als manager bedrijfsvoering;
  • Uiterlijk per 1 september 2025 beschikbaar voor 30 uur per week;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van financien en p&c.

Wensen en competenties

Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo master niveau
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als manager bedrijfsvoering binnen een gemeentelijke instelling of werkontwikkelbedrijf
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met P&C, financieel beheer, informatievoorziening (data-/businesanalyse) en beheer DVOs
  • Aantoonbare werkervaring met procesinrichting, interne sturing en beheersing en verbetertrajecten
  • Een door de kandidaat zelfgeschreven motivatie toegeschreven op de opdracht apart aangeleverd op een apart A4

Competenties

  • Samenwerken
  • Conscientieus
  • Praktisch ingesteld
  • Empathisch
  • Resultaatgericht

Organisatie en team

Rijnvicus is het sociaal ontwikkelbedrijf van de gemeente Alphen aan den Rijn, Kaag en Braassem en Nieuwkoop. Wij vinden dat iedereen kan en mag werken. Werken is gezond, het zorgt voor samenhang in de samenleving en het is de economische motor van ons land. Rijnvicus ontwikkelt daarom mensen naar werk. En we helpen werkgevers om werk te ontwikkelen naar mensen. In onze regio verbinden wij ondernemers, onderwijs en overheid met als doel de arbeidsmarkt werkelijk inclusief te maken. Zo bieden we wegen naar werk voor iedereen die daarbij hulp kan gebruiken.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 en woensdag 13 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 28 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 30 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kun je indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kun je telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 5 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kun je reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur