Specialist ondermijning

Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland

Sluit over 4 dagen
100 32 Zuid-Holland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Op dit moment mist het team een Teamleider en een coördinator ondermijning. Als specialist ondermijning help je het MT en de resterende teamleden de zaken  op de rit te krijgen om weer een sleutelrol in de aanpak van georganiseerde criminaliteit binnen Schiedam te kunnen pakken. Jij zorgt ervoor dat signalen van ondermijning worden opgepakt en vertaald naar concrete acties. Samen met collega’s, samenwerkingspartners en andere betrokken partijen werk je aan een weerbare stad. 

Het Interventieteam ondermijning bestaat uit totaal 6 FTE, zijnde een coördinator, senior BOA en  4 FTE (Boa’s/ Toezichthouders)

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Als specialist ondermijning ben je een operationele ervaren kracht en kun je strategisch naar de ondermijningsaanpak kijken.

  • Je ondersteunt de waarnemend teamleider en het team op het
    terrein van ondermijnende criminaliteit bij het bereiken van de doelstellingen van het uitvoeringsprogramma ondermijning.

  • Je signaleert relevante maatschappelijke, politieke en bestuurlijke ontwikkelingen die van invloed zijn op het terrein van ondermijnende criminaliteit.

  • Tevens voer je regie op en toets en evalueer je het feitelijk gevoerde beleid in relatie tot de geformuleerde budgetten en doelstellingen en doet voorstellen voor bijsturing.

  • Je bent zelfstandig verantwoordelijk voor projecten en de uitvoering van door jou zelf opgestelde actieplannen.

  • Daarbij maak je gebruik van analyses van criminaliteitscijfers, signalen en ontwikkelingen.

  • Je behandelt complexe en bestuurlijk gevoelige dossiers.

  • Het takenpakket bestaat uit het signaleren van trends en ontwikkelingen op het gebied van ondermijning en het op strategisch en tactisch niveau laten opstellen van ondermijningsbeelden, de uitwerking van concrete plannen van aanpak en RIEC casuïstiek.

  • Je bent in staat om alle relevante (keten-)partners hierbij te betrekken. Daarbij zet je ook graag je voeten in de klei en ga je mee met grote integrale controles.

Eisen

  • Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk);

  • Minimaal HBO/WO werk- en denkniveau. Dit blijkt uit een afgeronde opleiding en/of een toelichting in het cv;

  • Kennis en ervaring op het terrein van openbare orde en veiligheid en ervaring met de integrale aanpak van ondermijnende criminaliteit;

  • Aantoonbare ervaring in advisering aan bestuur en specifiek binnen het veiligheidsdomein;

  • Het maximum tarief is €100,-

Wensen en competenties

Wensen

  • Een relevante HBO of WO opleiding is een pre;
    5p

  • De kandidaat is aangeboden tegen maximaal €90,-

    • Maximaal €90,- (5 Punten)

    • Hoger dan €90,- (0 Punten)

  • Gesprekken vinden plaats op maandag 28 of dinsdag 29 juli. Hier graag rekening mee houden;
    1p

  • Prijsscore
    ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    1p

Competenties

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
15p

  • Kennis en ervaring op het terrein van openbare orde en  veiligheid en ervaring met de integrale aanpak van ondermijnende criminaliteit.

  • Je gaat zelfstandig en resultaat- en oplossingsgericht te werk.

  • Je bent besluitvaardig, neemt initiatief en bent organisatorisch sterk.

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden.

  • Je hebt  gevoel voor en ervaring met politiek bestuurlijke verhoudingen.

  • Je hebt aantoonbare ervaring in advisering aan bestuur en specifiek binnen het veiligheidsdomein.

  • Je schakelt gemakkelijk tussen strategisch-, tactisch- en operationele niveaus. Je bent vaardig in het ontwikkelen en uitdragen van beleid en hebt ervaring met interactieve beleidsprocessen.

  • Je bent gewend om samen te werken en om gezamenlijk doelen te bereiken.

Organisatie en team

Schiedam is een authentieke, levendige en vernieuwende stad aan de Schie met grootstedelijke opgaven én buurtgerichte vraagstukken. De gemeente Schiedam telt ruim 78.000 inwoners en grenst aan Rotterdam, het dynamische havengebied en het groene Midden Delfland. Wij zijn een wendbare, flexibele organisatie die openstaat voor vernieuwing, onderdeel uitmaakt van de samenleving en die nieuwe oplossingen daadwerkelijk tot uitvoering brengt. Dit doen we samen met inwoners en ondernemers door volop ruimte te maken voor innovatie, experimenten en initiatieven en door het lef te hebben om onnodige bureaucratie overboord te doen.

Team Veiligheid

Team Veiligheid bestaat uit de onderdelen Veiligheid & Crisisbeheersing, Toezicht en Handhaving, en Interventie op ondermijning en overlast. Ieder onderdeel wordt aangestuurd door een teamleider. Als coördinator Ondermijning val je binnen het onderdeel Interventie.

Interventieteam Ondermijning en Woonoverlast

Het interventieteam Ondermijning voert controles uit bij horecabedrijven, (illegale) prostitutiepanden, henneppanden en op bedrijventerreinen. Het interventieteam Woonoverlast richt zich op de aanpak van huisjesmelkers en controleert of de feitelijke bewoning in overeenstemming is met de gegevens die zijn opgenomen in de Basisregistratie Personen. Ook controleren zij of bewoners en pandeigenaren in het bezit zijn van een huisvestingsvergunning in daartoe aangewezen gebieden. Binnen het team zijn meerdere juristen werkzaam. Samen houden de juristen zich bezig met de juridische bestuurlijke aanpak van overtredingen op het gebied van openbare orde en veiligheid.

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats op maandag 28 of dinsdag 29 juli. Hier graag rekening mee houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging
Ja, indoen van toepassing de totale inhuur duurt echter nooit langer dan 2 jaar.

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv-format van maximaal 3 pagina’s A4.

De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur