Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
1 feb 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
6 sept 2024Interim strategische adviseur en opgaveregisseur organisatieontwikkeling
Door het vertrek per 1 augustus j.l. van onze strategisch adviseur is de gemeente Losser op zoek naar een interim strategisch adviseur & opgaveregisseur organisatieontwikkeling.
De duur van de interim-opdracht is afhankelijk van het moment waarop de functie, al of niet gewijzigd, definitief is ingevuld. Dit is mede afhankelijk van het moment waarop enkele samenhangende besluiten worden genomen over de functie van opgaveregisseur. Verwachtte duur van de opdracht, afhankelijk van het startmoment, 4 tot 6 maanden.
Twee hoofdopdrachten.
De directie adviseren en ondersteunen bij het vervolg geven aan de uitkomsten van de evaluatie van de organisatie-inrichting.
De gemeente Losser heeft in de eerste helft van 2024 een evaluatie van de organisatie-inrichting laten uitvoeren. De huidige organisatie-inrichting is per 1 juni 2020 ingevoerd en de directie wilde weten in hoeverre de doelen bereikt zijn en waar aanpassingen nodig zijn of punten voor verbetering zitten. De evaluatie is in juni opgeleverd. Deze bevat 11 aanbevelingen voor verdere optimalisering van de organisatie-inrichting. Om hier voldoende voortgang in te houden is een adviseur organisatie-inrichting nodig die zowel de directie adviseert, als op onderdelen plannen van aanpak maakt en zorg draagt voor het tijdig uitvoeren van de zetten stappen in een overall procesplan.
Vervullen van de rol van opgaveregisseur voor de opgave “wendbare organisatie, transparant bestuur”.
De gemeenteraad van Losser heeft vijf opgaven geformuleerd en in de begroting opgenomen. We werken dus opgavegericht. De opgaven worden geregisseerd door een opgaveregisseur. Op dit moment is opgaveregisseur nog een rol die medewerkers als taak binnen hun functie vervullen. Een aanbeveling uit de evaluatie is om van opgaveregisseur een functie te maken.
De interim-adviseur heeft als taak om er voor te zorgen dat de programma’s en projecten die binnen de opgave worden uitgevoerd, conform afspraak verlopen.
Overige voorkomende werkzaamheden
Tot slot kunnen ook aanpalende werkzaamheden nodig zijn om voortgang te houden op belangrijke dossiers.
Gevraagd
Ervaring in organisatieontwikkeling
Kennis van en ervaring met werken binnen een overheidsorganisatie
Analytisch, doelgericht en zorgvuldig in het proces
Open en toegankelijk in het contact en stevig wanneer het moet
Eisen
Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).
Bij eventuele gunning wordt er op verzoek van Opdrachtgever een VOG aangevraagd voor de kandidaat, (eventuele) kosten worden door Opdrachtgever vergoed.
Na gunning geldt voor deze opdracht een SROI verplichting van 5% van de opdrachtwaarde. De opdrachtwaarde wordt als volgt bepaald: “aantal gewerkte uren x uurtarief ex btw” Bij aanbieden van een kandidaat bent u akkoord met deze SROI verplichting. Voor verdere informatie inzake deze verplichting verwijzen wij u naar de Leveranciersvoorwaarden. Directe ZZP inhuur (geen inleen doorleen) zijn uitgesloten van de SROI verplichting.
Kandidaat heeft een afgeronde HBO + en/of WO opleiding.
Kandidaat heeft tenminste 3 jaar of meer ervaring in een rol van adviseur in organisatieontwikkeling. Dit dient goed gemotiveerd in het CV te zijn opgenomen.
Kandidaat heeft aantoonbaar kennis van en ervaring met werken binnen een overheidsorganisatie. (geen semioverheid)
Wensen
De gesprekken vinden plaats op 19 september van 9:00 tot 16:00 en 20 september 09:30 tot 15:00, zorg ervoor dat uw kandidaat beschikbaar is. De gesprekken zullen niet op een ander moment plaatsvinden.
Kandidaat is 36 uur per week beschikbaar.
Kandidaat heeft ervaring als adviseur binnen een gemeente.
De volgende competenties worden getoetst tijdens een gesprek:
Analytisch
Doelgerichtheid
Zorgvuldigheid
Communicatie stijl