De Nieuwe Poort 21, 3812 PA Amersfoort, Nederland
Begindatum:
1 okt 2024Einddatum:
1 jan 2025Uren per week:
24 tot 32Publicatiedatum:
16 aug 2024Organisatie
Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken bijvoorbeeld samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waardevolle vakmensen.
Opdracht
Bijdragen aan de ontwikkelingen in het MBO als interim HR Adviseur voor onze scholen en stafdiensten. MBO Amersfoort is op expeditie naar eigentijds onderwijs. We willen namelijk dat onze studenten waardevolle leerervaringen opdoen. Leerervaringen die hen helpen om van betekenis te zijn in de maatschappij. Jij ondersteunt een aantal van onze scholen en mogelijk een aantal stafdiensten op HR gebied als adviseur.
De transitie naar flexibel en modulair onderwijs vraagt het nodige van onze medewerkers, leidinggevenden en organisatie. De afdeling HR draagt hier actief aan bij, door invulling te geven aan goed werkgeverschap & professioneel werknemerschap, een lerende cultuur en duurzame inzetbaarheid. Als HR adviseur heb je daarin een belangrijke rol als adviseur van leidinggevenden.
Jij bent de interim HR adviseur voor onze Dutch HealthTec Academy in Utrecht, de Sportacademie en de Hotelschool in Amersfoort en een aantal stafdiensten. De scholen vallen onder de verantwoordelijkheid van één directeur en zeven onderwijsmanagers. De stafdiensten vallen onder de verantwoordelijkheid van twee managers.
Samengevat zijn je taken:
Adviseren en ondersteunen van leidinggevenden bij alle aspecten van het HR-beleid;
Bijdragen aan (beleids)ontwikkelingen en het verder ontwikkelen van ons HR-beleid met als uitgangspunt goed werkgeverschap en professioneel werknemerschap.
Informeren van leidinggevenden en medewerkers over ontwikkelingen en relevante aspecten van het HR-beleid.
De afdeling HR is onderdeel van de nieuwe stafdienst: Mens, Onderwijs & Organisatie (bestaande uit: Studentendienstverlening, Onderwijs & Ontwikkeling, Practoraat, Personeel & Organisatie en Marketing & Communicatie) die door twee managers vanuit duaal leiderschap wordt aangestuurd. Als afdeling vertalen wij de strategie van MBO Amersfoort naar HR-beleid en begeleidt de uitvoering hiervan MBO Amersfoort-breed.
De afdeling HR bestaat uit 15 professionals. We werken in diverse disciplines: personeels- en salarisadministratie, HR-advies en beleid, coaching en onze eigen academie. Je vormt een subteam met twee andere HR adviseurs en een beleidsondersteuner. Met elkaar zorg je voor een professionele HR dienstverlening aan de hele organisatie. Je rapporteert aan de manager Mens, Onderwijs & Organisatie. Onze afdeling werkt vanuit de locatie aan de Valutaboulevard in Amersfoort. Als HR adviseur kom je op alle locaties; je gaat naar de leidinggevenden en medewerkers toe.
Vereisten/ knock-outcriteria
1. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van HRM of Personeel en Arbeid;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als HR Adviseur;
3. Een maximum uurtarief van €100,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer én parkeerkosten;
4. Kandidaat is beschikbaar om alle werkzaamheden vanuit MBO Amersfoort uit te voeren;
Gunningscriteria
5. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als HR adviseur binnen een mbo onderwijsinstelling (30 punten);
6. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als HR Adviseur (40 punten);
7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het schrijven en herschrijven van HR-beleid (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen een overheidsinstelling (10 punten).
Competenties
Eigenaarschap;
Klantgericht;
Communicatief/verbindend;
Kritisch zijn door vragen stellen, organisatiebeleid volgen en ongevraagd advies geven;
Organisatiesensitief;
Makkelijk en met energie schakelen tussen operationele en organisatie vraagstukken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op vrijdag 23 augustus 2024 tussen 09.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op donderdag 22 augustus 2024 . Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).