Afdelingshoofd Inkomen

Samenwerkingsorganisatie de Wolden/Hoogeveen

Raadhuisplein 1, 7901 BW Hoogeveen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
€115 32 Drenthe

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

18 mrt 2024

Organisatie
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen (SWO) geeft met ruim 900 medewerkers uitvoering aan de gemeentelijke taken en verleent diensten aan ongeveer 80.000 inwoners van de twee gemeenten. Dit maakt ons de op één na grootste gemeentelijke organisatie in Drenthe. Daarnaast zijn wij een unieke organisatie door het werken voor 2 heel verschillende gemeenten. We zijn centraal gelegen en goed bereikbaar, zowel met de auto als het openbaar vervoer. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.werkenbijdeswo.nl

Opdracht
De afdeling Inkomensvoorziening is onderdeel van de eenheid Dienstverlening & Activering van de SWO en is verantwoordelijk voor de dienstverlening in het kader van de Participatiewet, IOAW en het minimabeleid. Voorts is de afdeling verantwoordelijk voor de schuldhulpverlening, de rechtmatigheidscontroles op verstrekte bijstand en ook maken de disciplines boete, terug- en invordering evenals toezicht en handhaving deel uit van deze afdeling. Ook voert de afdeling de Meerkostenregeling uit. In totaal bestaat de afdeling uit ca. 45 professionals verdeeld over de volgende teams:

  • Schuldhulpverlening;

  • Uitkeringsadministratie (incl. terug- en invordering);

  • Handhaving en boete;

  • Meerkosten;

  • Inkomensconsulenten.

We zijn op zoek naar een bruggenbouwer, iemand die verbinding zoekt tussen de verschillende onderdelen van de afdeling. Daarnaast zoeken we iemand die de visie op de ontwikkeling van de afdeling en het op peil brengen en houden van de kwaliteit van de werkzaamheden kan uitvoeren.

Het is belangrijk dat deze persoon oog heeft voor individuele behoeften, iemand met Fingerspitzengefühl in samenwerking met de teamleider. We vinden het fijn als hij of zij concreet en duidelijk terugkoppelt, bij voorkeur op vaste dagen/tijden.  De ideale kandidaat kan goed coördineren en ons allemaal meenemen in de ontwikkelingen, zoals bezuinigingen en personele ontwikkelingen. Bovendien zorgt deze persoon samen met de mensen van de afdeling voor de borging van kennis en ervaring binnen de afdeling, zodat deze niet verloren gaat.

Jouw profiel
Samenwerken is voor jou vanzelfsprekend, je motiveert medewerkers en krijgt hen in beweging. De klant centraal zetten is een automatisme en hierin kun jij je collega’s adviseren en stimuleren.

We zoeken een energieke en stevige persoonlijkheid met kennis van het werkveld. Je beleeft plezier aan een complexe en sterk veranderende omgeving en blijft hierin rotsvast staan. Je weet hierin de rust te bewaren en stabiliteit te brengen richting de teams. Je hebt meerdere jaren leidinggevende ervaring.

  • Je hebt een (relevante) opleiding op hbo of wo-niveau;

  • Je bent communicatief vaardig;

  • Je hebt ervaring in een politiek-bestuurlijke context;

  • Je durft besluiten te nemen en je zakelijk op te stellen;

  • Je bent standvastig en rolbewust;

  • Je denkt buiten de kaders;

  • Je bent transparant en een verbinder.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingshoofd bij een gemeentelijke organisatie in de afgelopen 5 jaar;
3. Uiterlijk beschikbaar per 8 april 2024;
4. Uurtarief van maximaal € 115,- per uur exclusief BTW en inclusief reiskosten woon- werkverkeer en fee Flextender;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring in de aansturing van teams van minimaal 25 personen (50 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het schrijven van collegevoorstellen, bestuurlijke memo’s etc (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met het uitdragen en sturen van de visie, geef hiervan een voorbeeld in het cv (30 punten).

Competenties

  • Ondernemend/proactief;

  • Doortastend;

  • Omgevingsbewustzijn;

  • Communicatief sterk.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk:  ja/nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 2 april 2024 tussen 09.00 uur tot 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 29 maart 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • Huidige/ zittende leverancier is uitgenodigd om deel te nemen aan deze aanbesteding.

  • De opdrachtgever kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bij de SWO De Wolden-Hoogeveen is er altijd de mogelijkheid om flexibel om te gaan met je werkdagen en zijn er mogelijkheden om thuis te werken. Je ontvangt van ons een laptop en indien gewenst een mobiele telefoon in bruikleen.

  • Het overeengekomen tarief is van toepassing voor de gehele duur van de inzet van Professional.
    Aanpassing van het tarief is uitsluitend mogelijk na wederzijds overleg én mits er sprake is van detachering en kan slechts ingaan indien Inlener schriftelijk aan Opdrachtgever heeft bevestigd dat de tariefsaanpassing is goedgekeurd, met dien verstande dat verhogingen van het loon of andere arbeidsvoorwaarden, volgend uit de cao binnen de branche waarin Professional werkzaam is of bepaald door wetgeving, te allen tijde kunnen worden doorberekend.
    Andere verhogingen zijn niet mogelijk aangezien deze als een wezenlijke wijziging gezien worden waarmee de oorspronkelijke uitvraag onrechtmatig wordt (voor meer informatie: zie https://www.pianoo.nl/nl/regelgeving/jurisprudentie/jurisprudentieoverzicht/type-opdracht/wezenlijke-wijziging).

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.