Teamcoach

Gemeente Hardenberg

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Overijssel

Begindatum:

16 sept 2024

Einddatum:

15 sept 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 aug 2024

Type inzet
Het betreft tijdelijke invulling van een reguliere functie bij de gemeente. De opdracht leent zich daarom niet voor invulling op zzp-basis. Eventueel geïnteresseerde zzp'ers kunnen zich op detacheringsbasis ( = met loonuitbetaling) laten aanbieden door een bureau. Doorleenconstructies zijn nadrukkelijk niet toegestaan.

Teamcoach (20-24u)

HET GAAT OM HARDENBERG
Bij de gemeente Hardenberg werk je met veel plezier en energie aan de opgaven en uitdagingen in de samenleving. Dit doe je samen met ruim 550 collega's. Dat doe je in een professionele organisatie. Daarbij staat de samenleving centraal. Want het gaat om Hardenberg.

De gemeente Hardenberg is een mooie en bijzondere gemeente om in te wonen en werken. Het uitgestrekte platteland gaat hand in hand met economische groei, bruisende centra, een sterke maakindustrie en stedelijke voorzieningen. In tegenstelling tot veel andere grensgemeenten groeit de Hardenbergse bevolking en economie. Met meer dan 61.000 inwoners is Hardenberg de tweede gemeente van de regio Zwolle. Onze omgevingsvisie vertelt het verhaal van Hardenberg. We staan voor een periode van groei waarin we ons door ontwikkelen tot Landstad Hardenberg. Centraal hierin staan de verdere uitbouw van onze streekfunctie, een aantrekkelijk buitengebied en een sterk voorzieningenniveau. Dit gaan samen met een krachtige, duurzame en concurrerende economie.

OPDRACHTOMSCHRIJVING

Wie ben jij?      
Je gaat als teamcoach aan de slag in een nieuwe rol in het team Beleid binnen de afdeling Maatschappelijk Domein. Samen met de teamleider Beleid ben jij verantwoordelijk voor het reilen en zeilen van het team Beleid. In deze nieuwe (en tijdelijke) rol willen experimenten hoe we de aansturing van het team het beste kunnen vormgeven, waarbij we gebruik willen maken van elementen van zelfsturing. Jij hebt kennis van veranderprocessen en weet hoe zelfsturing kan worden geïntroduceerd en ingezet binnen teams. Gezamenlijk gaan wij ontdekken wat het best passend is voor deze groep collega’s. Je bent een voorbeeld, je stimuleert en faciliteert de teamleden om zich individueel en in samenwerking verder te ontwikkelen. Dit doe je op coachende wijze. Je werkt vanuit verbinding. Voor alle medewerkers ben je goed benaderbaar en je wordt gezien als een betrokken collega.

Wat ga je doen?             
Jij gaat met deze veranderopgave een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere doorontwikkeling van het team Beleid. We willen werken aan een toekomstgericht team Beleid, dat werkt vanuit visie op het maatschappelijk domein. Samen met de teamleider, de collega’s en de strategisch adviseurs geef je op coachende wijze richting aan de opgave die samen met het bestuur is vastgesteld. Je draagt naast de veranderopgave ook zorg voor de ontwikkeling van de medewerkers en je voert de bijhorende HR-taken uit. Je bent verantwoordelijk o.a. voor de uitvoering van de verzuimbegeleiding conform de Wet verbetering Poortwachter en voert de ontwikkel- en succesgesprekken met de medewerkers.

Waar ga je werken?      
Je gaat werken met en voor een team dat bestaat uit 40 medewerkers met kennis van de verschillende disciplines binnen het Maatschappelijk Domein. Professionals met een zelfstandige manier van werken. De teamleider Beleid coacht de strategisch beleidsadviseurs, dit gaat om ongeveer 10 medewerkers. Jij als teamcoach coacht de overige medewerkers uit het team en bent daarbij verantwoordelijk voor uitvoering van de gehele personeelszorg.

Wie vertegenwoordig jij?          
Het team Beleid speelt een belangrijke rol in de ondersteuning van het bestuur op het brede terrein van het Maatschappelijk Domein. Een beleidsterrein wat volop in ontwikkeling is en waarin de gemeente Hardenberg koploper wil blijven. Het is een heel divers team, waar een goede balans tussen ondersteuning op inhoud en het faciliteren van de medewerkers om hun werk te kunnen doen gewenst is.

DIT BRENG JE MEE

  • HBO werk/denkniveau met aanvullende opleidingen op het gebied van verandermanagement, organisatiekunde en/of personeelsmanagement;

  • Minimaal 5 jaar werkervaring bij een gemeente binnen het maatschappelijk/sociaal domein;

  • Je beschikt over leidinggevende capaciteiten;

  • Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met verzuimbegeleiding conform de wet verbetering poortwachter;

  • Ervaring met programmatisch werken is een pré.

Competenties

  • Coachend

  • Verbinder

  • Leiderschap

  • Overtuigingskracht

  • Betrouwbaar

  • Samenwerken

  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen


 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.