Regisseur/ Coördinator

Gemeente Ommen

Chevalleraustraat 2, 7731 EE Ommen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Overijssel

Begindatum:

11 dec 2023

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 nov 2023

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Ommen is tijdelijk op zoek naar een coördinator cluster Beleid en Ontwikkeling tevens programmamanager duurzaamheid en loco gemeentesecretaris

Wie we zijn 
De gemeentelijke organisatie van de gemeente Ommen is een kleine regie-netwerk organisatie. Een deel van ons takenpakket voeren we zelf uit maar we besteden ook veel werk uit of doen dit in co-creatie met onze samenwerkingspartners.  Al onze collega’s werken vanuit een brede rol met een diversheid aan taken die kunnen  veranderen afhankelijk van de opgave die we samen hebben. Onze organisatie bestaat uit een betrokken club mensen. We hebben korte lijnen en dat maakt dat we snel kunnen reageren op vragen uit de samenleving. Onze organisatie bestaat uit 5 clusters.
Ieder cluster heeft een coördinator die helpt bij de algehele afstemming van het werk en waar nodig de collega’s coacht bij de uitvoering van de taken.

Voor het cluster Beleid en ontwikkeling is de gemeente Ommen tijdelijk op zoek naar een coordinator tevens programmamanager en loco gemeentesecretaris. 

De komende periode moet het cluster verder worden ingericht mede in verband met de verdere ontvlechting van een aantal taken als gevolg van het aflopen van een aantal dienstverleningsovereenkomsten de komende jaren. Daarbij zal het onder andere gaan om de verdere invulling van een aantal beleidsmatige rollen die de komende jaren ontstaan door deze ontvlechting. Parallel daaraan heb je ook een rol in het verder ontwikkelen en het goed positioneren van het cluster Regie en Coordinatie in het netwerk- regiemodel.
De deelopdracht waarvoor deze opdracht openstaat is bedoeld om daar invulling aan te geven en geldt als overbrugging mede gelet op de ontvlechting de komende jaren.

  • Als coördinator van het cluster Beleid en Ontwikkeling zorg je ervoor dat er een afdelingsplan ontwikkeld wordt en verder activiteiten van het cluster op elkaar worden afgestemd en zorg je voor sturing van de medewerkers in het kader van hun verdere ontwikkeling. 

  • Als Programmamanager milieu en duurzaamheid coördineer je de taken rondom de energietransitie.  De gemeente Ommen heeft hiervoor een duurzaamheidsprogramma ontwikkeld waarin de aanpak van de energietransitie, klimaatadaptatie en circulariteit integraal is gebundeld. Het programma heeft als doel toe te werken naar een klimaatneutraal Ommen per 2050. Als programmamanager coördineer je de activiteiten uit dit programma en zorg je dat de deelprojecten in overeenstemming zijn met de gemaakte afspraken. 

  • Als eerste loco gemeentesecretaris vervang je de gemeente secretaris bij diens afwezigheid.

Eisen

  • Akkoord procedure en inhuurvoorwaarden (o.a. all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk)

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding.

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als coordinator of manager van een overstijgend beleidsdomein (meerdere beleidsdomeinen) in een gemeente.

  • Minimaal 5 jaar ervaring als adviseur/projectleider/programmamanager met het onderwerp klimaat en duurzaamheid bij een gemeente.

Wensen

  • Aantoonbaar aanvullende opleidingen en/of cursussen afgerond gericht op leiderschap en coaching.

  • Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring als coordinator of manager in een gemeente.

  • Meer dan 5 jaar ervaring als adviseur/projectleider/programmamanager met het onderwerp klimaat en duurzaamheid bij een gemeente.

  • Specifieke vakkennis op het gebied van de energietransitie, omgevingsvisie, Ruimtelijke Ordening en het Sociaal Domein.

  • Aantoonbare werkervaring bij een plattelandsgemeente en bij voorkeur een netwerk- en regiegemeente. Graag duidelijk specificeren op CV hoe kandidaat hieraan voldoet. Zie functiebeschrijving voor uitleg van een netwerk- en regiegemeente.

  • Competenties: Zie PDF.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.