Directievoerder Civiele Techniek

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
98 16 Zuid-Holland

Begindatum:

21 feb 2025

Einddatum:

21 aug 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

31 jan 2025

Organisatie
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Het team
Het team Projecten Openbare Ruimte bestaat uit circa 40 vaste medewerkers en flexibele schil, projectleiders, ontwerpleiders, directievoerders, toezichthouders en (project)ondersteuning.  Dit team is verantwoordelijk voor het projectmatig realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten. De projecten kunnen betrekking hebben op ruimtelijke ontwikkeling en op herinrichting van de openbare ruimte. Van initiatieffase tot en met de overdracht aan de beheerders. 

Opdracht
Ter versterking van het Team Projecten Openbare Ruimte zijn wij opzoek naar een ervaren directievoerder civiele techniek.

De directievoerder behoudt het overzicht en houdt toezicht op de uitvoering van deze werken. Hij/zij bewaakt de nakoming van gemaakte afspraken in het kader van het contract en stuurt waar nodig bij. Meer inhoudelijk stuurt de directievoerder door heldere en proactieve communicatie, op draagvlak en resultaten. Hij/zij zorgt voor de organisatie en planning van de uitvoering van (voornamelijk) civieltechnische projecten in de openbare ruimte (riolering, civieltechnische kunstwerken, wegen, beplanting en openbare verlichting), inclusief de afstemming en communicatie met de omgeving. Hij/zij is dus naast projectmatig werken (PMW) bekend met omgevingsmanagement, BLVC en innovatieve contractvormen als UAV-gc en Bouwteam. De directievoerder heeft eveneens ruime ervaring in het coördineren van de uitvoering van cultuurtechnische werken. Op een energieke wijze is hij/zij in staat projecten naar een optimaal en duurzaam eindresultaat te leiden. Hij/zij heeft als belangrijke taak het behouden van het overzicht van het toezicht op de contract conforme uitvoering en is de geoliede koppeling tussen projectleider en toezichthouder. Ook het signaleren van knelpunten door de toezichthouder en het doen van voorstellen ter oplossingen of verbeteringen behoort tot het takenpakket. Ook wordt van hem/haar inzet gevraagd bij de (contract)voorbereiding van werkzaamheden in de openbare ruimte, met name het toetsen van ontwerpen, contracten en van kostenramingen. Daarnaast is hij/zij verantwoordelijk voor de (contract)administratie van projecten, opstellen van weekrapporten en het geïnformeerd houden van de projectleider. De directievoerder die wij zoeken kan door zijn/haar manier van werken de gemeente op een positieve manier onder de aandacht brengen van externen. Daarbij is hij/zij klankbord voor collegadirectievoerders, is voorts kritisch en doortastend en bouwt aan relaties. Hij/zij ziet kansen, hanteert conflicten en onderhandelt. Hij/zij is ‘de spil’ tussen aan de ene kant onze inwoners en aan de andere kant de verschillende aannemers.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Uiterlijk beschikbaar per 21 februari 2025 voor minimaal 16 uur per week;
2. Maximum uurtarief van €98,- exclusief btw /  inclusief reiskosten woon- en werkverkeer;
3. Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau in de richting van Civiele Techniek;
4. Aantoonbare werkervaring als directievoerder op civieltechnische projecten bij een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als directievoerder op civieltechnische projecten bij een gemeente; (25 punten)
6. Aantoonbare werkervaring met verschillende contractvormen in ieder geval UAV en UAV-GC; (25 punten)
7. Aantoonbare werkervaring met BLVC plannen ( Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie) zowel in voorbereiding als in de uitvoering van civieltechnische projecten; (15 punten)
8. Aantoonbare werkervaring met een gebied met slappe bodem / zettingsgevoelig gebied, omschrijf duidelijk in het cv; (5 punten)
9. Een door de kandidaat geschreven motivatie toegeschreven op de functie; (20 punten)
10. Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 8 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur). (10 punten)

Competenties

  • Vakinhoudelijk deskundig en accuraat;

  • Klantgericht;

  • Integraal weken;

  • Creatief;

  • Projectmatig werken;

  • Communicatief vaardig;

  • Proactief en samenwerking;

  • Verantwoordelijk;

  • Oordeelsvorming;

  • Conflicthantering;

  • Plannen en organiseren;

  • Stressbestendig.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland dinsdag 11 februari tussen 10.00 en 11.00 uur en woensdag 12 februari tussen 13.30 en 15.30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk maandag 10 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur