Adviseur Financien

Leidseveer 2, 3511 SB Utrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
125 36 Utrecht

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

20 jul 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

27 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Wat je gaat doen
IPO legt via de Planning- en Controlcyclus verantwoording af aan het bestuur van het Interprovinciaal Overleg. Dit doen we over de werkzaamheden die IPO doet voor de provincies en over de inkomsten en uitgaven van de vereniging. Samen met de adviseur Planning & Control, directie en management zorg jij dat de P&C-stukken juist en tijdig worden opgesteld. Je bent er medeverantwoordelijk voor dat verantwoordingsstukken als het jaarplan/begroting, jaarrekening/jaarverslag, de voorjaars- en najaarsnota en het werkplan inclusief kwartaalrapportages en jaarrapportage tijdig en juist worden opgeleverd. Ook controleer je de balansrekeningen.

In afstemming met managers/projectleiders maak je financiële rapportages, bijvoorbeeld over verleende subsidies. Je verzamelt alle stukken voor het jaarrekeningdossier en je bent hierover het aanspreekpunt voor de accountant. Je adviseert managers en collega’s over budgetten en de besteding ervan. Binnen de uitvoering van de P&C-cyclus ondersteun je de adviseur P&C. Verder zorg je voor de juiste uitvoering van de financiële administratie en verwerking salarisadministratie-overzichten en belastingaangiftes.

32-36 uur per week
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden

Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden (waaronder het uurtarief).

Gezien de werkzaamheden is het niet mogelijk voor ZZP’ers om zich in te schrijven op deze uitvraag.

Eisen

  1. Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde tariefbandbreedte voor deze opdracht van minimaal € 95 en maximaal € 125 exclusief btw.
    Indien het aangeboden tarief buiten het gestelde bandbreedte ligt is uw inschrijving niet geldig.

  2. De aangeboden kandidaat is akkoord:
    A) Dat deze opdracht voor 32-36 uur per week wordt uitgevoerd;
    B) Met de procedure en de inhuurvoorwaarden;
    C) Uw inschrijving, waaronder de shortlistcriteria, dient naar waarheid te worden ingevuld op straffe van ongeldigheid. Indien u duidelijk ten onrechte punten toekend op één of meerdere shortlistcriteria wordt uw inschrijving niet verder in behandeling genomen en terzijde gelegd.

  3. Geef naast het cv een aparte toelichting op alle eisen en shortlistcriteria in hetzelfde document. Bij voorkeur op 1 pagina dient u aan te geven met welke in het cv genoemde ervaring u voldoet aan de gestelde eisen en shortlistcriteria.
    Benoem alle nummers van de eisen en de nummers van de shortlistcriteria.
    Geef ook het aantal punten bij de onderbouwing op de shortlistwensen.

  4. Hbo + werk en denkniveau (afgeronde relevante opleiding).

  5. Minimaal 3 jaar aantoonbare recente werkervaring in een vergelijkbare functie.

  6. Minimaal 3 jaar aantoonbare recente werkervaring binnen een (semi)overheidsorganisatie.

  7. Vakinhoudelijke kennis van het opstellen van een jaarrekening.

Wensen en competenties

  1. Kennis van en werkervaring in een politiek-bestuurlijke omgeving.

    • > 3 jaar (100 Punten)

    • 1-3 jaar (50 Punten)

    • < 1 jaar (0 Punten)

  2. Aantoonbare vakinhoudelijke kennis van planning & control.
    150 Punten

  3. Flexibiliteit in werkrooster (met het oog op de
    jaarrekening/accountantscontrole).
    50 Punten

  4. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit.
    Prijs maximaal 200 punten en Kwaliteit maximaal 800 punten.
    Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt BIJ12 zich het recht om niet te gunnen.

    • Persoonlijke eigenschappen 200/100/50/0

      • Geduld en affiniteit met werkprocessen

      • Omgevingssensitiviteit

      • Analytisch vermogen

      • Flexibiliteit

      • Proactief

      • Nauwgezet

    • Vaardigheden 300/200/100/0

      • Meerdere ballen in de lucht kunnen houden
        en overzicht behouden.

      • Kennis op een begrijpelijke wijze kunnen
        overbrengen.

      • Een zelfstandige, systematische en
        nauwkeurige manier van werken.

      • Kunnen werken in een dynamische en
        bestuurlijke omgeving.

      • Uitstekende communicatieve
        vaardigheden/uitdrukkingsvaardigheid, zowel
        mondeling als schriftelijk.

      • Overtuigingskracht

      • Inlevingsvermogen (verplaatsen in je
        gesprekspartners op verschillend (kennis)niveau)

    • Kennis 300/200/100/0

      • Opleiding in accountancy (of andere relevante
        opleiding)

      • Ervaring met het werken binnen een
        overheidsorganisatie

      • Kennis en ervaring met Exact Globe, Synergy
        en Scansys

      • Jaarrekening systematiek

      • Planning & control cyclus

      • Subsidieverlenging en -verantwoording

      • Managementrapportages

Organisatie en team

Wie zijn wij
Bedrijfsvoering werkt voor de hele Vereniging Interprovinciaal Overleg en kent de disciplines: inkoop, financien, HR, ICT, facilitair en juridische zaken.

Vanuit de huidige functie wordt er gewerkt vanuit de volgende units:

  • Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)

  • Natuurinformatie en Natuurbeheer

  • GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen

  • Stikstof en Natura 2000

  • De units van BIJ12 worden ondersteund door de unit Bedrijfsvoering

Je komt te werken binnen de unit Bedrijfsvoering van het IPO. Deze unit ondersteunt de organisatie op het gebied van facilitaire zaken, HR, inkoop, financiën, communicatie en bedrijfsjuridische zaken.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

CV-eisen
Onder een CV verstaan wij een overzicht die de volgende componenten bevat: personalia van de kandidaat, de meest relevante werkervaring van de kandidaat in chronologische volgorde, informatie over opleidingen (bij afgerond dit graag vermelden), relevante behaalde certificaten en vaardigheden relevant voor de functie. Deze dient in het Nederlands geschreven te zijn en in een Word of pdf-format te worden aangeleverd. Wij hanteren een cv- format van maximaal 3 pagina’s A4.
De externe partij behoudt zich het recht voor om aanbiedingen niet (verder) in behandeling te nemen als er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV voorkomen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur