Projectleider - Nijkerk

Stadsspui 1, 3752 CL Bunschoten-Spakenburg

Sluit vandaag
om 16:00
105 24 - 36 Utrecht

Begindatum:

1 mei 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

22 apr 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Nijkerk is een historische middelgrote gemeente, centraal gelegen tussen de roerige Randstad, de prachtige Veluwe en Gelderse Vallei! Dynamisch en volop in ontwikkeling. En dat betekent uitdagingen, want niet alles kan overal en altijd.  In onze organisatie willen we dat jouw talenten tot uiting komen en dat jouw talent zich verder door kan ontwikkelen - De juiste mens op de juiste plek. 

Taakveld en Team
Je komt te werken binnen het taakveld Ruimte. Een groeiend taakveld met een open werksfeer en korte lijnen. Team Proces en Projectbegeleiding is één van de vier teams binnen het taakveld. We zijn ambitieus en hechten waarde aan een brede blik en integraal werken. Ons compacte team van professionals waardeert een gedegen aanpak en open communicatie. Het team van projectleiders vervult een sleutelrol in besluitvorming. We zijn een team dat pragmatisch is, voor draagvlak zorgt en met innovatieve oplossingen komt. Bij ons staan samenwerking, ambitie en transparantie voorop.

Projectleider
Nijkerk groeit, groei met ons mee! 
Ben jij op zoek naar een veelzijdige en uitdagende rol als projectleider ontwikkeling in het ruimtelijk domein? In deze rol bij de gemeente Nijkerk zul je je bezighouden met gebiedsontwikkelingen en binnenstedelijk ruimtelijke opgaves. Je geeft leiding aan integrale projectteams en treedt op als sparringpartner voor collega’s, directie en bestuur. De ontwikkeling van twee locaties voor asielzoekers vormen onderdeel van je werkzaamheden. Je komt te werken in een ambitieus team dat waarde hecht aan samenwerking en transparantie, met volop ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling.

Omschrijving van de opdracht

  • Je leidt projecten op het gebied van gebiedsontwikkelingen en voor (binnenstedelijke) ruimtelijke opgaves in zijn algemeenheid en voor asielopvanglocaties;

  • Je bent in staat de strategische doelstellingen van Nijkerk te vertalen in projectdoelstellingen;

  • Je bent verantwoordelijk voor het politiek/bestuurlijk verankeren van het project binnen de gemeente;

  • Je werkt integraal samen met betrokken partijen en creëert draagvlak voor het project bij interne en externe stakeholders;

  • Je bent verantwoordelijk voor participatietrajecten;

  • Je houdt je bezig met het projectmanagement en de inhoudelijke aansturing van de betrokken projectleden binnen jouw projecten en het onderhouden van contacten met samenwerkende partijen;

  • Je bent in staat om collega’s inhoudelijk te begeleiden en te coachen.

Jouw werkdagen zijn afwisselend, leerzaam en boeiend. De complexiteit van het werk daagt je uit en je krijgt energie van de dynamiek die deze rol met zich meebrengt. De diversiteit van Nijkerk maakt dat je een breed scala aan projecten en opgaven kunt oppakken.

Kandidaat omschrijving

  • HBO/WO werk- en denkniveau;

  • Inhoudelijke deskundigheid en minimaal 5 jaar ervaring met het leiden van (ruimtelijke) projecten, waaronder ervaring met gebiedsontwikkeling en/of infrastructuur bij een gemeente;

  • Ervaring met specifieke doelgroepen is een pré;

  • Goede onderhandelingsvaardigheden in een dynamische projectomgeving;

  • Je beschikt over aantoonbare ervaring op het gebied van projectmanagement en het aansturen van projecten op het gebied van inrichting en realisatie van ruimtelijke ontwikkelingen;

  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van projectdocumenten, bestuurlijke besluitvormingsnota’s, bewaken van financiën, tijdsplanningen en managen van de daarbij behorende risico’s;

  • Goed ontwikkelde politieke en bestuurlijke sensitiviteit

Aanvullende informatie

  • Het gaat om een functie van minimaal 24 uur voorkeur is 32/36 uur indien mogelijk

  • Graag zo spoedig mogelijk in gang zetten. In de week van 28 april graag de gesprekken voeren.

Let op: Deze aanvraag is niet geschikt voor een zzpconstructie vanwege de bepalingen in de wet DBA. U verklaart hierbij dat de aangeboden kandidaat geen zzp'er is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 / britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdracht Adviseur