Projectleider Opvanglocaties Vluchtelingen

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 5 dagen
120 28-32 Overijssel

Begindatum:

10 feb 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

28-32

Publicatiedatum:

23 jan 2025

Organisatie
De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Opdracht

  • Coördineren en leiden van projecten gericht op de opvanglocaties voor vluchtelingen, in lijn met de ambities zoals geformuleerd in de bestuursopdracht. Van begin tot eind waaronder: opties in kaart brengen, voorbereiden- en inrichten van locaties, participatie etc. Na realisatie zorg je voor een goede overdracht ‘in de lijn’.

  • Als projectleider Opvanglocaties ben je lid van het programmateam Vluchtelingen; dat aangestuurd wordt door de Programmamanager. Daarin ben je een belangrijke schakel binnen het overkoepelende Programma en de organisatie. Je werkt o.a. nauw samen met de Programmamanager, de Programmasecretaris en de Beleidscoördinator Vluchtelingen Zorg & Welzijn.

  • Je stelt het projectteam Opvanglocaties samen en stuurt deze inhoudelijk aan. Met het projectteam werk je met collega’s uit verschillende disciplines samen om te komen van plan tot realisatie. Je hebt vanuit deze rol regelmatig contact met de betrokken lijnmanagers.

  • Jij bent als projectleider verantwoordelijk voor het realiseren van de afgesproken projectresultaten en het adviseren van management en bestuur hierover, o.a. met oog op haalbaarheid.

  • Binnen het project stuur je op de beheersaspecten: Geld, Organisatie, Tijd, Informatie, Communicatie en Kwaliteit. En zorg je voor voortgangsrapportages.

  • Het opstellen van projectplannen voor nieuwe voorzieningen voor opvang van vluchtelingen. Jij bent daarbij verantwoordelijk voor het maken van afspraken en het onderhouden van de contacten, ook met de betrokken externe uitvoerende partijen.

  • Het leveren van een bijdrage aan het opvangbeleid binnen de gemeente

  • Vanuit jouw rol draag je bij aan gedegen politieke advisering door de ontwikkelingen, kansen en risico’s die jij ziet in te brengen in het programmateam en onderdeel te laten zijn van de ambtelijke afweging.

  • Het leveren van een bijdrage aan de ambitie om te komen van een crisisgestuurde aanpak naar een duurzame en programmatische aanpak.

  • Binnen de gemeentelijke organisatie zijn we bezig met het professionaliseren van het programmatisch en projectmatig werken. Hier draag jij, vanuit deze functie, aan bij.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider binnen een gemeente in regio Zwolle;
3. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ontwikkellocaties op het gebied van opvang vluchtelingen;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met participatietrajecten (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
5. Uurtarief maximaal € 120,00 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
6. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als projectleider binnen een gemeente (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het transformeren van locaties naar woningen of gebouwen met een maatschappelijke functie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met een advies- en besluitvormingstraject voor B&W en gemeenteraad (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met integrale belangenafweging en stakeholdermanagement (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (10 punten);
10. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met integraal samenwerken binnen diverse teams van de gemeente op het thema gebiedsontwikkeling in brede zin (locatieontwikkeling, leefbaarheid, verkeer, groen, herontwikkeling etc.) (25 punten).

Competenties

  • Je bent resultaatgericht, daadkrachtig en bestuurlijk/politiek sensitief en krijgt energie van het realiseren van complexe maatschappelijke opgaven.

  • Je bent in staat om in korte tijd een team te smeden, waarin iedereen vanuit zijn/haar expertise bijdraagt aan het realiseren van de projectresultaten. 1+1=3.

  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en je bent een goede netwerker.

  • Je hebt strategisch inzicht, ziet het grote geheel en herkent belangen, gevoeligheden, standpunten, overtuigingen en waarden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Planning
De digitale gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 3 februari 2025 vanaf 15.00 uur . De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 31 januari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur