Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
31 okt 2025Uren per week:
36Publicatiedatum:
18 apr 2025Inhuuropdracht Kwaliteitsadviseur Burgerzaken
Opdrachtomschrijving
Als kwaliteitsadviseur geef je uitvoering aan acties vanuit de zelfevaluatie om de naleving van wet- en regelgeving te verhogen. Jij bent de persoon die inzichtelijk heeft welke processen nog niet op orde zijn, danwel geactualiseerd moeten worden. Het gaat om processen die worden uitgevoerd aan de frontoffice en complexe processen waar het internationale privaatrecht een grote rol heeft.
Als kwaliteitsmedewerker zorg je dat de processen op orde zijn en draag je zorg dat de processen geborgd worden. Je kijkt wat het team en individu hiervoor nodig heeft. Dit betekent dat coaching in je DNA zit. Je bent resultaatgericht en beschik je over de juiste vaardigheden om op verschillende niveaus samen te werken en te communiceren.
Concreet betekent de opdracht het volgende
Uitvoering geven aan de acties vanuit de zelfevaluatie
Inzichtelijk maken welke processen er zijn
Kwalitatief op orde maken van de processen binnen burgerzaken
Het borgen van de (complexe) processen
Medewerkers coachen om op een juiste manier uitvoering te geven aan de processen.
Opgeleverd product
Een productenhandboek is opgesteld
Alle processen zijn beschreven/geactualiseerd
Workshops geven aan medewerkers burgerzaken t.b.v. proces & kennisoverdracht
Training on the job
Het ontwikkelen van rapportages met kpi’s
Eisen:
De kandidaat heeft een Mbo niveau 4 diploma, bij voorkeur een juridische richting.
De kandidaat heeft minimaal 10 jaar werkervaring bij een gemeente.
De kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring binnen een afdeling Burgerzaken.
De kandidaat neemt in de opdrachtperiode geen vakantie/verlof op (juli t/m oktober 2025).
Wensen
De kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met het opstellen van (complexe) werkprocessen- en procedures.
De kandidaat heeft ervaring met het werken in het informatiesysteem I-Burgerzaken.
De kandidaat heeft een diploma voor de module Basiskennis Burgerzaken.
De kandidaat heeft ervaring met het coachen en begeleiden van medewerkers om de kwaliteit op orde te krijgen.
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek, bij voorkeur met voorbeelden (STAR methodiek)
Leergierig
Proactief
Communicatief vaardig
Samenwerken
Looptijd van de opdracht
Vanaf begin juli tot en met eind oktober 2025. In deze periode geen vakantie/verlof.
Kennismakingsgesprek
Het kennismakingsgesprek vindt plaats op 8 mei om 9.30 uur in het gemeentehuis van Ommen met Selma Anbergen, teamleider Burgerzaken.