Kwaliteitscontroleur Participatie & Inburgering

W. van der Knoopdreef 1, 1132 KN Volendam, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
85 24 Noord-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

14 feb 2025

Organisatie
Edam-Volendam: een wereldmerk
Met meer dan 36.000 inwoners en een oppervlakte van ruim 8.000 hectare bestaat Edam-Volendam uit tien kernen en buurtschappen met een eigen verhaal, eigen tradities en een rijke cultuur. Vissers, boeren en stedelingen. Klederdracht, kaas, paling, veenweiden, polder, water, talloze monumenten, sport, toerisme en muziek. Nuchter, eigenwijs, sociaal, onafhankelijk, coöperatief, betrouwbaar, ambitieus, slagvaardig en werklustig. Een palet van verscheidenheid dat kleur geeft aan onze gemeente en het tevens aantrekkelijk maakt voor mensen van ver buiten de gemeentegrenzen om ons te bezoeken. Edam-Volendam is een wereldmerk.

Ondernemend en Betrokken
Samen met inwoners, bedrijven en instellingen bouwt het bestuur en de gemeentelijke organisatie aan een gemeenschap die bijdraagt aan het welzijn. De inwoners zijn makkelijk in contact, benaderbaar en hechten waarde aan gelijkwaardigheid. Mensen zijn zichzelf, voelen een onderlinge verbondenheid en houden van hard werken. Betrokkenheid en ondernemerschap zijn de belangrijkste ingrediënten voor onze ambities. Ze staan aan de basis van ons succes. Door onze saamhorigheid en onderlinge verbondenheid weten we wat er leeft en waar we elkaar kunnen helpen. Met onze ondernemende geest krijgen we dingen voor elkaar. We zetten onszelf in als mensen met ieder onze eigen kwaliteiten en bundelen zo onze krachten voor een betrokken en ondernemende gemeente. Onze missie luidt dan ook: ‘Ondernemend en Betrokken’.

De gemeente Edam-Volendam is een aantrekkelijke gemeente om in te leven, te wonen en te werken. Als gemeente kijken we van buiten naar binnen (samen met de inwoner), werken we volgens het principe Van Ik-naar-Wij, bouwen we op vertrouwen, zijn we resultaatgericht binnen een goede werksfeer en is er voor de medewerker ruimte voor ontwikkeling, opleiding en doorgroeimogelijkheden binnen de organisatie.

Opdracht
Edam-Volendam heeft behoefte aan een tijdelijke invulling van de rol van kwaliteitscontroleur participatie & inburgering. Je werkt intensief samen met consulenten, kwaliteitsmedewerkers, functioneel beheerder en de projectleider implementatie klantvolgsysteem. Je bent mede verantwoordelijk voor de continue verbetering van de processen. Je werkt nauw samen met de teamleiders van het Breed Sociaal Loket.

  • Je werkt samen met de projectleider ICT en functioneel beheerder voor de implementatie van het nieuwe klantvolgsysteem van Pink Roccade;

  • Je bent bezig met het verbeteren van de werkprocessen en werkinstructies binnen het sociaal domein Participatie en Inburgering;

  • Je voert kwaliteitscontroles (metingen via KiC) uit en maakt hiervan kwaliteitsrapportage (inclusief aanbevelingen) welke je deelt met de teamleiders;

  • Je coacht en adviseert (zowel gevraagd als ongevraagd) medewerkers op het gebied van kwaliteit en gebruik van het nieuwe klantvolgsysteem;

  • Je organiseert casuïstiek overleg en bent sparringpartner richting de uitvoerende afdeling, de beleidsmedewerker en het management.


Doel van het project
Verbinder en verantwoordelijk voor controle van de kwaliteit van de dienstverlening, coaching en de implementatie van een nieuw klantvolgsysteem.

Resultaten van het project

  • Behoud van kwaliteitsnormen van de dienstverlening van medewerkers naar inwoners;

  • Rapportage op de bedrijfsvoering gericht op optimale kwaliteit van dienstverlening;

  • Implementatie van klantvolgsysteem voor medewerkers van Schuldhulpverlening, Inburgering, Werk en Inkomen.

Duur van het project:
Het project loopt gedurende 3 maanden, met opties tot verlenging, met regelmatige evaluatiemomenten om voortgang en resultaten te meten.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau;
2. Aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker;
3. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente  en  het sociaal domein (30 punten);
5. Aantoonbare kennis van actualiteiten Participatiewet en Inburgeringswet en permanente her- en bijscholing (licht dit duidelijk toe in het cv) (15 punten);
6. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als kwaliteitsmedewerker (25 punten);
7. Aantoonbare werkervaring met Pink Roccade I-Samenleving (20 punten);
8. Een maximum uurtarief van € 85,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer én fee externe partij (10 punten).

Competenties
- Onderzoekend, systematisch vermogen;
- Verbindend;
- Schriftelijk en verbaal sterk;
- Probleem oplossend vermogen, initiatiefrijk;
- Resultaat gericht;
- Zelfstandig;
- Flexibel.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9 Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg met de kandidaat.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 26 februari 2025, in de ochtend. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 24 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.