Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
24Publicatiedatum:
4 feb 2025Let op! Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.
Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.
Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.
Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.
Opdracht
Als adviseur vertegenwoordig je het team Grondzaken en daarmee de gemeente Elburg bij projectteams en adviseer je over de financieel-economische haalbaarheid van gebiedsontwikkelingen en het te voeren grondbeleid;
Je bewaakt de financiële en beleidsmatige randvoorwaarden en adviseert over de uitvoerbaarheid van de plannen. Vaak gaat het om woningbouw, maar het kan ook gaan om bijvoorbeeld een bedrijventerrein (nieuwbouw en herontwikkeling bestaand gebied);
Opstellen, actualiseren en bewaken van haalbaarheidsstudies, risicoanalyses, exploitatieberekeningen, grondexploitaties en projectbegrotingen;
Adviseren over het grondbeleid, financieel-economische aspecten van gebiedsontwikkeling en financiële strategie;
Uitwerking van businesscases, modellen met mogelijke inzet van externe dekkingsmiddelen en financiële verbindingen in de vastgoedketen om plannen haalbaar te maken;
Leveren van een bijdrage aan contractvorming met betrekking tot planeconomische aspecten, aan het opstellen van beleidsstukken en aan het MPG;
Adviseren op het vlak van de actuele wet- en regelgeving (BBV, VPB, staatssteun, etc.). Tevens adviseren over uitgiftestrategieën en bewaken van marktconformiteit bij gronduitgifte.
Vereisten / knock-outcriteria
1. 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;
2. Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als planeconoom;
4. Minimaal 24 uur per week beschikbaar, gedurende de gehele opdracht inclusief verlengingen.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare werkervaring met budgetbeheersing en de wettelijke BBV eisen (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met de grondslagen uit de omgevingswet inzake privaatrechtelijke/publiekrechtelijke kosten (20 punten);
7. Aantoonbare werkervaring als planeconoom binnen een vergelijkbare gemeente (+/- 20.000 inwoners) (licht dit duidelijk toe in het cv) (25 punten);
8. Aantoonbaar afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van Ruimtelijke Ordening, Planologie, rentmeester vastgoedkunde, economie, basisopleiding planeconomie of Sociale Geografie (15 punten);
9. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gebiedsontwikkeling inzake grondexploitatie/planeconomie/woningbouw (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).
Competenties
- Proactief;
- Stressbestendig;
- Analytisch en transparant;
- Pragmatisch;
- Communicatief sterk;
- Samenwerken;
- Accuraat.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, deels mogelijk in overleg.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 25 februari 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 21 februari 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Opdrachtgever wenst geen ZZP-er.