Salarisadministrateur

Fudura B.V.

Catharijnesingel 47, 3511 GC Utrecht, Nederland

Sluit over 5 dagen
80 32 Utrecht

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

30 sept 2026

Uren per week:

16 - 32

Publicatiedatum:

6 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De expert op het gebied van salarisadministratie binnen Fudura, dat ben jij! Je werkt samen in het HR team om te zorgen dat de salarissen elke maand correct en op tijd betaald worden. Jij bent het aanspreekpunt voor medewerkers voor alle vragen over salaris, pensioen en verzekeringen. Je bent de spin in het web en hebt regelmatig afstemming met de wagenparkbeheerder, verzekeraars en pensioenfonds.

Over de rol van een Salarisadministrateur AFAS bij Fudura

Als salarisadministrateur ben je verantwoordelijk voor een nauwkeurige en tijdige verwerking van de salarisadministratie voor al onze medewerkers. Je zorgt ervoor dat salarissen correct worden berekend en uitbetaald volgens de geldende wet- en regelgeving en kent onze Cao’s en bedrijfsregelingen. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor vragen met betrekking tot salaris, belastingen en sociale verzekeringen. Je werkt samen met collega's binnen de HR-afdeling en rapporteert aan de HR-manager.

Naast een correcte salarisverwerking ben jij scherp op het proces. Je signaleert verbeterkansen en zorgt ook voor het door (laten) voeren hiervan.

Werkzaamheden en taken
In jouw rol ben je onder andere verantwoordelijk voor het verzamelen, controleren en verwerken van gegevens voor de salarisadministratie. Je berekent de salarissen, toeslagen en eventuele inhoudingen van onze medewerkers en controleert de loonstroken en jaaropgaven. Verder zijn er niet geautomatiseerde mutaties, zoals bonussen, overwerktoeslagen, etc. Deze verwerk je natuurlijk ook. Net als de uitkeringen van het UWV, wij zijn eigen risico drager voor de Ziektewet, WGA en WW.

Naast de administratieve werkzaamheden, schakel je ook regelmatig met onze medewerkers om hun payroll-gerelateerde vragen te beantwoorden. Maar ook heb je contact met externe partijen, zoals de Wagenparkbeheerders en het ABP.
Signaleer jij optimalisatiekansen voor één van de processen? Jij draagt bij om deze optimalisatie ook daadwerkelijk te integreren.

Kandidaat omschrijving

Jij bent grotendeels in je eentje verantwoordelijk voor de gehele salarisadministratie; het is dan ook belangrijk dat je goed zelfstandig kan werken en stressbestendig bent. Het spreekt voor zich dat je daarnaast accuraat te werk gaat. Ook sta je veel in contact met het HR-team, medewerkers en externe partijen, hiervoor gebruik jij jouw uitstekende communicatieve vaardigheden.

Eisen

  • Mbo+/ hbo werk- en denkniveau, in de richting van salarisadministratie;

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring als salarisadministrateur;

  • In het bezit van PDL (Praktijkdiploma Loonadministratie);

  • Gedegen kennis van relevante wet- en regelgeving, zoals de Wet op de Loonbelasting;

  • Ervaring met het salarissysteem AFAS;

  • 16-32 uur beschikbaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring met AFAS
    10p

Competenties

  • Goed zelfstandig kunnen werken en stressbestendig zijn.

  • Accuraat te werk gaan.

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden.

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

ZZP
Deze aanvraag is niet geschikt voor een zzpconstructie vanwege de bepalingen in de wet DBA. U verklaart hierbij dat de aangeboden kandidaat geen zzp'er is.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur