Kwaliteitsadviseur Jeugd (JO25-1474)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 11 dagen
85 32 Noord-Holland

Begindatum:

12 mei 2025

Einddatum:

31 mei 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

14 mrt 2025

De afdeling Jeugd & Onderwijs vormt samen met de afdelingen Werk en Inkomen, Sociale Voorzieningen en Sociale Samenleving het Sociaal Domein van de gemeenten Aalsmeer en Amstelveen.

De afdeling bestaat uit de volgende teams:

  • Jeugd en Gezin ( aanmeldteam, frontoffice, backoffice en diverse adviesfuncties).
  • Jeugdhulpverlening (teams Noord, Zuid en Aalsmeer).
  • Jeugdbegeleiding (leerplicht/doorstroompunt, jongerenwerk en straf- en zorgregisseurs).
  • Beleid Jeugd en Onderwijs.

Het team Jeugd en Gezin richt zich samen met team Jeugdhulpverlening op de uitvoering van maatregelen die tot doel hebben dat de jeugd gezond en veilig opgroeit in de gezinssituatie, dat de jeugd zich maximaal kan ontwikkelen en dat ouders/opvoeders zelfredzaam en zelfstandig zijn. Het team Jeugd en Gezin bestaat uit 25 medewerkers.

In verband met vertrek van een collega zijn wij op zoek naar een Kwaliteitsadviseur Jeugd. Dit is in beginsel tijdelijk maar er is kans op verlenging en mogelijke in diensttreding. 

Opdracht:
De opdracht van Kwaliteitsadviseur bevindt zich op het snijvlak van beleid en uitvoering en is gericht op het signaleren van beleidsontwikkelingen, interne processen en het initiëren van verbeter- en borgingstrajecten. Je implementeert verandertrajecten. Je houdt je bezig met projectmatige opdrachten. Belangrijkste van dit moment is bijdragen aan het betaalbaar houden of krijgen van jeugdhulp. je stuurt op kostenbesparing, door middel van initiatieven richting verwijzers en aanbieders. Je adviseert en acteert op het gebied van procesverbetering en zorgt daarbij voor goede vastlegging, rapportage, opvolging en het up to date houden van  deze werkprocessen. Je bent (mede)verantwoordelijk voor de ontwikkeling en uitvoering van een audit  op de kwaliteit van dossiervoering.
Je bent betrokken bij  het implementeren van (regionale) inkoopafspraken, (landelijke) wet- en regelgeving en (management) rapportages. Je vindt het leuk om waar nodig jeugdhulpverleners bij complexe casuïstiek te adviseren, bijvoorbeeld ten aanzien van financiering van hulp, de procedure van een Persoonsgebonden Budget (PGB), bezwaar- en beroepsprocedure en klachtafhandeling. Alles ten behoeve van het bevorderen van resultaatgericht sturen, bijdragen aan kostenbesparing en (meten van) klanttevredenheid. 

Je houdt overzicht over wat actueel speelt en een relatie heeft met ons werk binnen J&O en doet voorstellen om de samenwerking met aanpalende domeinen en bijv. het Sociaal team binnen ons eigen domein aan te scherpen of/en te verbeteren.

Je werkt (regelmatig) samen  met ICT, Interne Controle, Contractmanagement, Juridische Zaken, Communicatie, Webredactie en landelijke uitvoeringsinstanties, zoals de SVB, DUO en CBS. Daarnaast adviseer en informeer je (on)gevraagd de Teamleiders Jeugd en Onderwijs, Afdelingshoofd Jeugd en Samenleving en overige medewerkers van de afdeling Jeugd en Onderwijs.

De opdracht loopt  tot 1 juni. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Gezien de aard van de werkzaamheden en de afschaffing van Handhavingsmoratorium schijnzelfstandigheid per 1-1-2025, zijn ZZP'ers uitgesloten van gunning.

Indien t.z.t. mogelijk en gewenst, bestaat de optie om de kandidaat na 1 jaar inhuur kosteloos over te nemen. De leverancier gaat hier automatisch mee akkoord bij een het aanbieden van een kandidaat.

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde HBO opleiding, op het gebied van jeugd.
  • Werkervaring met kwaliteits- en procesverbetering.
  • Ervaring met de uitvoering van taken in het sociaal domein.
  • Inhoudelijke  werkervaring binnen de uitvoering van jeugdhulp (meedraaien in primair proces en op grond van advies en controle).
  • Kennis van de Jeugdwet en de andere wetten in het sociaal domein.
  • Kennis van inkoopsystematiek & resultaatfinanciering.
  • Kennis van de gemeentelijke organisatie is een pré.
  • Affiniteit met financiën en efficiency bewerkstelligen (i.v.m. kostenbesparende opdracht op jeugdhulp).

    Competenties
  • Overtuigingskracht.
  • Integraal denkend.
  • Positief ingesteld
  • Analytisch.
  • Zelfstandig én teamplayer.

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en werken we oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert.
Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Referentie
Het checken van referenties kan onderdeel zijn van de procedure. Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel ‘eisen’, is het opgeven van een referentie vereist. Onder een referentie wordt het volgende verstaan: de naam en contactgegevens van een teamleider/leidinggevende van een recente opdrachtgever, die relevant is voor de uitgevraagde opdracht, zoals opgesteld door Gemeente Amstelveen.

VOG
Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden. De gemeente stuurt de nieuwe collega een e-mail met een link waarmee hij/zij de nieuwe aanvraag voor een VOG af kan ronden. Kosten van de aanvraag kunnen worden gedeclareerd bij de Gemeente Amstelveen

Interviewplanning

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. 
De gesprekken staan gepland op maandag 31 maart tussen 12.00 en 17.00 uur en vinden plaats in het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster

36 uur is bespreekbaar

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur