Projectmanager Bouwkunde (PA25-1494)

Laan Nieuwer-Amstel 1, 1182 JR Amstelveen, Nederland

Sluit over 27 dagen
100 32 Noord-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 aug 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Amstelveen is tijdelijk op zoek naar een ervaren bouwkundige projectmanager om in te springen voor de huidige projectmanager en om het toenemende aantal grote projecten, zoals de bouw van een nieuwe school, te begeleiden. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het begeleiden van projecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering. Je zorgt voor de kwaliteit, planning en het budget van diverse bouwprojecten. Daarnaast onderhoud je contact met verschillende stakeholders en kun je op elk gewenst niveau schakelen.

Verantwoordelijkheden:

  • Is primair verantwoordelijk voor het bereiken van het projectresultaat binnen de vooraf gestelde randvoorwaarden.

  • Begeleidt projecten vanaf de initiatiefase tot aan de oplevering.

  • Stelt begrotingen op en adviseert over de te volgen aanbestedingsstrategie.

  • Richt de projectorganisatie in en stuurt deze organisatie en zorgt voor het samenbindend leiderschap.

  • Voert overleg en onderhoudt contact met diverse stakeholders.

  • Is verantwoordelijk voor de kwaliteit, planning en budget van projecten.

  • Rapporteert en adviseert directie en bestuur.

  • Schakelt op verschillende niveaus binnen de gemeentelijke organisatie.

Kandidaatomschrijving

  • Een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting.

  • Ervaring als Projectmanager Bouwkunde met het begeleiden van complexe bouwprojecten.

  • Ervaring als Projectmanager binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Ervaring met het opstellen van begrotingen en advisering over de te volgen aanbestedingsstrategie.

Eisen

  • Een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting.

  • Ervaring als Projectmanager Bouwkunde met het begeleiden van complexe bouwprojecten.

  • Ervaring als Projectmanager binnen een gemeentelijke organisatie.

  • Ervaring met het opstellen van begrotingen en advisering over de te volgen aanbestedingsstrategie.

  • Bij de gevraagde werkervaring, onder het onderdeel eisen, is het opgeven van een referentie vereist.

  • Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG)

  • Op cv aantoonbaar minimaal een afgeronde bachelor HBO opleiding in een bouwkundige richting

  • Op cv aantoonbaar minimaal 3 jaar ervaring als Projectmanager van maatschappelijk astgoed binnen een de publieke sector, opgedaan in de afgelopen 6 jaar.

Wensen en competenties

Wensen

  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het begeleiden van onderwijs gerelateerde bouwprojecten, zoals de bouw of renovatie van scholen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar

  • Op cv aantoonbaar werkervaring met het opstellen van aanbestedingsstrategieën en begrotingen, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

  • Op cv aantoonbaar werkervaring als Projectmanager binnen een gemeente, opgedaan in de afgelopen 5 jaar.

Competenties

  • Organisatiegericht aansturen.

  • Politieke sensitiviteit.

  • Plannen en organiseren.

  • Vermogen om op verschillende niveaus te schakelen.

  • Teamplayer.

  • Resultaatgericht.

Organisatie en team

In Amstelveen werken we samen, zijn we betrokken en oplossingsgericht. Dit zijn onze kernwaarden en passen bij de manier waarop jij je werkzaamheden uitvoert!

Bovenstaande competenties worden tijdens het gesprek beoordeeld door de gemeente.

Gespreksinformatie

De top 3 van kandidaten wordt door de gemeente Amstelveen uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 26 augustus tussen 13.00 - 16.00 uur op het raadhuis van Gemeente Amstelveen. De kandidaat dient op deze datum en dit tijdsblok beschikbaar te zijn.

Toelichting op rooster: In de inwerkperiode is aanwezigheid op raadhuis verplicht. In een later stadium is hybride tot maximaal 50/50 in overleg bespreekbaar.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Dienstencategorie: Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

De opdracht loopt tot 1 september 2026. Er is een mogelijkheid tot verlenging. Deze verlenging wordt voor afloop van de opdracht besproken en de exacte duur is nu nog niet bekend.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur