Belastingen - Fiscaal juridisch adviseur

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 24-36 Noord-Holland

Begindatum:

1 feb 2025

Einddatum:

31 jul 2025

Uren per week:

24-36

Publicatiedatum:

8 jan 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om via ons gedetacheerd te worden op deze opdracht of via een ander advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtomschrijving
De gemeente wil zo goed mogelijk voldoen aan de fiscale verplichtingen op het gebied van rijksbelastingen. Naar de letter en geest van de wet. De door het college vastgestelde fiscale strategie houdt in dat de gemeente tijdig betrouwbare belastingaangiften indient, over een juist en volledig risicoprofiel beschikt, de fiscale beheersing effectief opzet en de risico's en ontwikkelingen rondom rijksbelastingen tijdig met de Rijksbelastingdienst bespreekt. Deze doelstellingen worden in de praktijk gebracht met een optimale fiscale organisatie, inrichting van de fiscale control functie en een open en transparante houding naar de Rijksbelastingdienst. Je hebt een belangrijke rol in fiscale advisering, administratieve en facilitaire ondersteuning op het terrein van rijksbelastingzaken.

Werkzaamheden

  • adviseren van gemeentelijke organisaties op het gebied van omzetbelasting, het BTW compensatiefonds, loonheffingen en vennootschapsbelasting;

  • proactief signaleren van ontwikkelingen op het gebied van fiscale regelgeving en jurisprudentie en deze vertalen naar de gemeentelijke praktijk (waaronder input voor onze nieuwsbrief en intranetsite);

  • meedenken over fiscale risico’s en de advisering over te nemen maatregelen;

  • ondersteunen bij het doen van belastingaangiften (omzetbelasting, BTW compensatiefonds en vennootschapsbelasting) en de administratieve en financiële afwikkeling daarvan;

  • mede onderzoeken en waar nodig verbeteren van administratieve processen;

  • het stimuleren van de fiscale bewustwording binnen de stad.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De
opdrachtgever(s)
Belastingen levert samen met de Amsterdammers, Weespers en ondernemers een belangrijke financiële bijdrage aan de stad Amsterdam. De teams die bij Belastingen werken dragen bij en zorgen voor de heffing en inning van de verschillende gemeentelijke belastingen. Een belangrijke taak die grote zorgvuldigheid vraagt. Met het belastinggeld zorgen we voor het dagelijks gebruik van gemeentelijke voorzieningen. Denk aan de straat, het riool, de openbare verlichting of afvalinzameling. Of investeringen in projecten op het gebied van onderwijs, speeltuinen, cultuur of sport. Zo zorgen we er samen voor dat gemeente Amsterdam een fijne plek is om te wonen, recreëren en werken.

Belastingen is volop in beweging. We zetten in op begrijpelijke, toegankelijke en betrouwbare communicatie. We werken steeds meer datagedreven en hebben oog voor sociaal incasseren. Zo ontwikkelen we ons steeds meer naar een buitengerichte en innovatieve organisatie. Een prachtige organisatie met volop kansen en mogelijkheden voor mensen die hun nek durven uit te steken!

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Opleiding
    De aangeboden kandidaat is in het bezit van een afgeronde wo diploma in de richting van fiscaal recht of fiscale economie.

  • Eis - Toevoegen motivatie
    Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.

    Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.

Werkervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal vier (4) jaar aantoonbare werkervaring in de non-profit sector op het gebied fiscale advisering is een pré, evenals kennis van de gemeente Amsterdam;

    Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat is bij voorkeur werkzaam geweest op het gebied fiscale advisering binnen de G4
     

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 25 34 02 02 / britt.emmen@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdrachtadviseur Britt Emmen
Britt Emmen
Opdrachtadviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur