Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
30 sept 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
14 aug 2025Als teamleider Jeugdgezondheidszorg (JGZ) help je bij het bieden en organiseren van jeugdgezondheidszorg aan alle (ongeboren) kinderen, jongeren tot 23 jaar, en hun ouders/verzorgers in Amsterdam en Amstelland. Samen met je team volg je preventief de groei en cognitieve en sociale ontwikkeling van jeugdigen, en voer je het Rijksvaccinatieprogramma (RVP) uit. Ouders, jeugdigen en professionals kunnen bij jou terecht voor advies en informatie over gezond opgroeien en opvoeden. In Amsterdam werk je samen met multidisciplinaire Ouder- en Kindteams, terwijl je in Amstelland samenwerkt met sociale wijkteams.
Jij bent hiërarchisch verantwoordelijk voor het aansturen en begeleiden van één of twee teams binnen de JGZ (ca. 15 tot 20 zorgprofessionals) en draagt zorg voor de voortgang en kwaliteit van het werk. Je zorgt samen met jouw collega’s voor de vertaling van beleid naar wat er in de praktijk nodig is en zorgt voor een goed samenwerkend team. Je hebt oog voor je medewerkers en zorgt er samen met hun voor dat iedereen vitaal en inzetbaar kan blijven.
Stedelijke vraagstukken pak je op met je collega teamleiders, een medewerker uit het beleidsteam of van het bedrijfsbureau. Voorbeelden hiervan zijn taakdifferentiatie, arbeidsmarktproblematiek, gezonde- en kansrijke start, en schoolaanwezigheid.
Je wordt ingewerkt en ondersteund door collega teamleiders. Tijdens deze periode leer je het werkgebied goed kennen en word je begeleid bij het opdoen van inhoudelijke kennis.
Je stuurt een team van bevlogen en gedreven professionals aan, die zich dagelijks inzetten voor de gezondheid van de jeugd van de Amsterdamse wijk Nieuw-West. Onlangs heeft het team een intensief teamontwikkeltraject doorlopen, waaruit waardevolle ontwikkelpunten en sterke kwaliteiten zijn voortgekomen. Deze vormen de basis voor de ontwikkeling van de komende jaren. We zoeken een inspirerende leidinggevende die richting geeft én ruimte laat voor autonomie, iemand die vertrouwen uitstraalt, verbindt en professionals helpt het beste uit zichzelf te halen.
Werkzaamheden:
Je draagt actief bij aan de personeelsplanning van je eigen team(s) en voor de hele stad, ondersteunt/faciliteert de ontwikkeling van medewerkers en zorgt er mede voor dat de juiste medewerkers op de juiste plek zitten of komen.
Je onderhoudt en versterkt de relaties met interne en externe samenwerkingspartners zoals OKT managers, beleidsmedewerkers gemeente Amsterdam/Amstelland, scholen, huisartsen, verloskundigen en buurtteams.
Er staat een bijeenkomst primair onderwijs en voortgezet onderwijs voor alle JGZ medewerkers werkzaam op de scholen gepland. Als teamleider heb je bijvoorbeeld dit onderwerp als stedelijk aandachtsgebied. Samen met het beleidsteam organiseer je de bijeenkomst en nodigen jullie inspirerende sprekers uit. Op de agenda staat de verzuimaanpak van leerlingen. Als teamleider ben je nauw betrokken bij de ontwikkeling van deze aanpak en de implementatie.
Als teamleider coördineer je de uitvoering van het rijksvaccinatieprogramma. Samen met je team heb je een planning gemaakt. Komende maand op de woensdagmiddagen komen er ongeveer 100 kinderen en jongeren per middag voor een vaccinatie. Deze middagen loop je rond als vliegende keep om ervoor te zorgen dat alles vlekkeloos verloopt. Samen met je team bedenken jullie acties hoe je de opkomst kan verhogen.
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal een hbo opleiding afgerond.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar (in de afgelopen 8 jaar) ervaring als leidinggevende.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 2 jaar van de 5 jaar leidinggevende ervaring gericht op het werken met teams in een complex teamontwikkelingsproces met specifieke aandacht voor sociale veiligheid.
De aangeboden kandidaat heeft is fysiek aanwezig (1 dag op het hoofdkantoor GGD aan de Nieuwe Achtergracht 100 te Amsterdam, de rest op de locatie in Nieuw West, Evertsweertplantsoen 3A, te Amsterdam).
Dit dient duidelijk geel gemarkeerd in het cv te staan.
De motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
De aangeboden kandidaat heeft de post- hbo opleiding zorgmanagement afgerond.
10p
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring als leidinggevende binnen Jeugdgezondheidszorg of zorg.
30p
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met sociaal domein. Dit hoe je je in het verleden hebt ingezet voor maatschappelijke kwesties. U toont dit aan met een beschrijving van één voorbeeld (max. 1 A4).
50p
De omschrijving bevat ten minste:
de naam of aard van de maatschappelijke kwestie.
korte omschrijving van de uitgevoerde werkzaamheden en het resultaat
de rol en bijdrage van de aangeboden kandidaat
Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 115,-
Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
10p
Inclusief denken en handelen
5p
Groepsgericht leidinggeven
5p
Samenwerken
5p
Omgevingsbewustzijn
5p
Resultaatgerichtheid
5p
Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
De Geneeskundige Gezondheidsdienst (GGD) Amsterdam werkt al meer dan honderd jaar aan het verbeteren van de openbare gezondheidszorg. Binnen de GGD is de afdeling Jeugdgezondheidszorg (JGZ) de grootste en werkt intensief samen met andere afdelingen en programma’s zoals Gezond Leven en Gezonde Kansrijke Start. Ons team staat bekend om zijn sterke collegiale band en gezamenlijke focus op gezinnen. We stimuleren persoonlijke ontwikkeling en bieden ruimte voor eigen initiatieven en projecten.
Je werkt nauw samen met Stichting Ouder- en Kindteams (OKT), SAG Jeugdgezondheidszorg, en beleidsmedewerkers gemeente Amsterdam en Amstelland Deze samenwerking is essentieel, en je vervult hierin een belangrijke rol door de verschillende functies en taken goed af te stemmen. De JGZ teams bestaan uit bevlogen professionals zoals jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen, doktersassistenten en OKT-assistenten, die allemaal toegewijd zijn aan de JGZ. We hebben hechte teams die goed samenwerken en die representatief zijn voor de buurt waarin ze werkzaam zijn. Elke locatie en wijk heeft zijn eigen doelgroep en uitdagingen.
Planning interviews
1e week van september. Gelieve hiervoor tijd te reserveren in de agenda's.
Beoordeling Interview
Om de functie of opdracht goed uit te kunnen voeren moet de kandidaat over bepaalde competenties beschikken.
Ook wordt van alle medewerkers en 'externe inzet' van de gemeente Amsterdam verwacht dat zij open, actief en integer zijn.
De opdrachtgever heeft voor deze offerteaanvraag de onderstaande competenties als eis gesteld.
Er wordt aangegeven welk niveau van beheersing vereist is (basis, gevorderd of expert).
De kandidaat moet in staat zijn om de beheersing van de competenties tijdens het gesprek aan te kunnen tonen.
De beheersing van de competenties wordt tijdens het interview beoordeeld door de opdrachtgever. Aan alle kandidaten worden dezelfde vragen gesteld om te kunnen toetsen in welke mate ze aan de competenties voldoen.
De vragen die door de opdrachtgever worden gesteld worden vooraf niet bekend gemaakt.
Per competentie wordt een cijfer (0-10) gegeven met onderbouwing. De gemeente kan besluiten vooraf een weging mee te geven aan de competenties.
De score van de kandidaat op de competenties dient per competentie minimaal een 6 te zijn. Als dat niet het geval is, dan wordt de offerte ter zijde gelegd.
De beoordeling van het interview leidt tot de rangorde die bepaalt welke leverancier de opdracht gegund krijgt.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot. Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling. Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
Werklocatie: 1 dag op het hoofdkantoor GGD aan de Nieuwe Achtergracht 100 te Amsterdam, de rest op de locatie in Nieuw West, Evertsweertplantsoen 3A, te Amsterdam
Optioneel tot verlenging: Ja, de Gemeente heeft de mogelijkheid de Overeenkomst meerdere keren te verlengen tegen dezelfde voorwaarden en condities, met dien verstande dat de totale maximale duur van de Overeenkomst de 24 maanden niet mag overschrijden.
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn
Let op!:
De opdracht wordt uitgevoerd onder leiding en toezicht van de gemeente en is beoordeeld als een opdracht die door de Inschrijver wordt ingevuld. Volgens de inschrijvingsvoorwaarden (in overeenstemming met de Wet DBA) kan een zelfstandige zonder personeel (zzper) niet inschrijven of worden aangeboden voor deze opdracht. De kandidaat die wordt aangeboden, moet op het moment van start opdracht in loondienst zijn bij de Inschrijver. Ook zzpers met een B.V., die naast zichzelf geen andere medewerkers in dienst heeft van deze B.V., worden uitgesloten voor het Inschrijven op deze opdracht.