Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Grond en Ontwikkeling - Programmeur MS Access Erfpacht werkvoorraadsysteem

Amstel 1, 1011 PN Amsterdam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Begindatum:

23 jul 2025

Einddatum:

22 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

2 jun 2025

Opdrachtomschrijving
In de functie van Programmeur MS Access Erfpacht werk je bij de afdeling Erfpacht en Uitgifte van de gemeente Amsterdam. Deze voert onder meer contractwijzingen op erfpachtcontracten uit. Hiertoe is een logistiek werkvoorraadsysteem in MS Access gebouwd.

In dit logistieke systeem worden de contractwijzigingen als individuele producten/werkopdrachten ingevoerd. Deze producten worden in verschillende logistieke stappen gebouwd en per stap toegewezen aan individuele medewerkers. Door aanpassingen in de organisatie en vernieuwing van applicaties in de keten dienen diversen werk processen, workflow’s en koppelingen met andere applicaties te worden aangepast binnen het werkvoorraad systeem. Denk hierbij aan aanpassingen die onder andere moeten worden doorgevoerd worden in de richting van tijdschrijf en financiële applicaties.

Voor het realiseren van deze aanpassingen zoeken we een MS Access-programmeur met kennis van het reeds bestaande erfpachtstelsel van de gemeente Amsterdam.

Werkzaamheden

  • Organiseren gebruikersoverleggen; hierbij wensen en problemen bespreken en vastleggen in Jira.

  • Afstemming met Product Owner;

  • Applicatieverstoringen verhelpen;

  • Gebruikers ondersteunen;

  • Testsessies organiseren en uitvoeren;

  • Uitrol en begeleiding nieuwe releases.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

De opdrachtgever(s)
We willen een goede werkgever zijn die ervoor zorgt dat alle collega’s zich gezien en gewaardeerd voelen. We koesteren verschillen tussen collega’s, al die verschillen zorgen voor betere resultaten voor onze organisatie én onze stad. We streven daarbij naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam. Dus wie jij ook bent: bij ons ben je van harte welkom!

De afdeling Informatievoorziening werkt voor het hele Cluster Ruimte en Economie en voorziet burgers, bedrijven en bezoekers van Amsterdam van informatie. Deze informatie is hoofdzakelijk gericht op erfpacht. We stellen de informatie ook beschikbaar voor onze stedelijke collega’s en externe ketenpartners. In toenemende mate voorzien we zelfs apparaten van informatie. Dat doen we met softwaretoepassingen, gegevensbestanden en documentverzamelingen.

Eis - Draaideurconstructie
Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam?

Let op antwoordmogelijkheden:
Nee, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar niet in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam.
Ja, kandidaat is in de afgelopen 2 jaar wel in loondienst geweest bij de gemeente Amsterdam. (KO)

Eis - Eigen Verklaring Arbeidsovereenkomst tussen Inschrijver en Kandidaat
De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver (voornemen tot gunnen opdracht) moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).

De voorlopig winnende Inschrijver levert binnen 2 werkdagen na het bericht van het voornemen tot gunning via Mercell deze, door de voorlopig winnende Inschrijver en aangeboden kandidaat getekende versie van de Eigen Verklaring aan.

Als dit document niet tijdig is aangeleverd wordt de Inschrijving terzijde gelegd.

De gemeente is gerechtigd eventueel aanvullende stukken op te vragen ter onderbouwing van de eis.

Let op antwoordmogelijkheden:
Ja, kandidaat is in loondienst van Inschrijver.
Nee, kandidaat is niet in loondienst van Inschrijver. (KO)

Kennis

  • Eis - CV toevoegen
    U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
    Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
    Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden. Als het cv niet overeenkomt met de door u gegeven antwoorden kan de gemeente Amsterdam besluiten uw offerte af te wijzen.

  • Eis - Werk- en denkniveau
    De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een hb0 werk- en denkniveau.

  • Eis - Kennis
    De aangeboden kandidaat heeft kennis van het Amsterdamse erfpachtstelsel.

  • Eis - Kennis
    De aangeboden kandidaat heeft goede kennis van SQL Server. Hierbij gaat het om het kunnen ontwikkelen van programmatuur in SQL Server.

Ervaring

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 7 jaar kennis en ervaring als programmeur met: MS Access, MS Excel, MS Visual Basic for Applications, Oracle databases, Oracle-SQL.

  • Eis - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat beschikt over kennis en ervaring met procesmodellering en tools als Cawemo.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het programmeren van logistieke systemen.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring bij de lokale overheid.

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft minimaal 4 jaar kennis en ervaring met de administratieve vastlegging van erfpachtrechten in de backend van bedrijfsapplicaties zoals Hermes, Gogis, Apex WVS. 

  • Wens - Werkervaring
    De aangeboden kandidaat heeft ervaring met Scrum en Agile werken.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur