Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
32-36Publicatiedatum:
2 apr 2025Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.
De opdrachtgever(s)
Ruim 144.000 mensen wonen, winkelen en werken in de levendige buurten van West en vinden rust en vertier in de parken. West bestaat uit vier wijken met ieder een eigen uitstraling en sfeer. Er zijn in West honderden cafés en restaurants. Er worden, met name in het Westerpark, jaarlijks talloze evenementen georganiseerd. West bruist! Maar daarmee komt een verantwoordelijkheid om alles wel in goede banen te leiden. Bij de afdeling Vergunningen, Toezicht & Handhaving (VTH) vervullen wij een sleutelrol.
De afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) van stadsdeel West is verantwoordelijk voor het toetsen van vergunningsaanvragen, het toezicht en de handhaving in de bebouwde ruimte. De gemeente Amsterdam werkt graag op een eenduidige manier in het verlenen van diensten aan klanten. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen VTH die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. De afdeling van VTH in West bestaat uit ruim 80 collega’s in totaal.
Op dit moment is (de afdeling) VTH volop in ontwikkeling. De huidige organisatiestructuur ondergaat een wijziging. In de huidige situatie heeft elk stadsdeel inclusief stadsgebied Weesp een afdeling VTH. In de nieuwe organisatiestructuur zal er gewerkt worden vanuit 1 VTH organisatie voor de gehele stad. Dit heeft gevolgen voor de samenstelling van de huidige afdelingen en teams en voor de functie van teammanager.
Opdrachtomschrijving
In de functie van coördinator voor vergunningen coach en begeleid je het Horeca team op alle wet en regelgeving die nodig is. Je verzorgt workshops en zorgt ervoor dat er een goede kennis overdracht is als het gaat om nieuw beleid (Horeca beleid), verder zorg je ervoor dat er een duidelijke structuur komt als het gaat om de aanvragen die binnen komen voor Horeca vergunningen en de termijn die daarvoor staan tot aan de publicatie van een vergunning. Het inzicht in alle data moet voor dit team op poten gezet worden en je helpt het team om dit volledig te coördineren. Je ondersteunt de teammanager bij de bedrijfsvoering, samenwerking gebiedsteams, bestuurlijke vraagstukken en stedelijke verbeteracties. Je volgt de ontwikkelingen in het vakgebied, vertaalt deze naar toepassingen voor het team en draagt zorg voor kennisdeling met collega’s.
Op te leveren resultaten
Opleveren advies/analyse/acties op verbetering van processen > Gereed Q2 2025
Plan opleveren hoe te sturen op data en dashboards en medewerkers daarin meenemen -> Gereed Q2 2025
Plan maken op hoe kennis te borgen en over te brengen op basis van nieuw beleid en wetgeving> gereed Q2 2025
Opleveren verbetersuggesties op totaal > gereed Q3-2025
Afstemming
De opdrachtnemer stemt af met de teammanager Vergunningen en Gebruik
Met de personen waarmee de opdrachtnemer samenwerkt aan de verschillende taken, wordt frequent afgestemd door het uitvoeren van de werkzaamheden.
Om de 3 maanden een deel van het adviesrapport opleveren en evalueren en bespreken wat de voortgang is van de verschillen de delen van de opdracht, afstemmen externe invloeden en mogelijk bijstellen planning.
Werkzaamheden
Als coördinator inhoudelijke sturing geven aan diverse projecten
Impuls en sturing geven aan de optimalisatie van het team door de coördinatie op te pakken van diverse zaken
Je bent inhoudelijk vraagbaak voor de medewerkers en adviseert op complexe onderdelen van het proces;
Je neemt deel aan stedelijke overleggen en verbeterprojecten op jouw vakgebied.
Je bent daarbij het eerste aanspreekpunt en eindverantwoordelijk voor aanvragers en betrokken partijen. Je werkt daarbij nauw samen met partijen zoals de politie, brandweer, organisatoren, burgers en omwonenden. Met deze partijen bereid je de horeca en evenementenvergunningen voor en evalueer je de evenementen na afloop. Je hanteert daarbij een projectmatige aanpak.
CV-eisen
U voegt het cv toe van de kandidaat. Het cv is opgesteld in het Nederlands en is maximaal 5 A4 groot.
Als een cv meer dan 5 A4 omvat worden alleen de eerste 5 A4 meegenomen in de beoordeling.
Het cv dient enkel en alleen ter verificatie van de bij de eisen en wensen gegeven antwoorden.
Eisen
Allen dienen te blijken uit CV.
De aangeboden kandidaat is in het bezit van een erkende HBO diploma.
Let op! De kandidaat moet het document meenemen naar het interview zodat de opdrachtgever kan controleren of deze voldoet. Indien het document niet aanwezig is of niet voldoet wordt het gesprek beëindigd en de offerte ter zijde gelegd.
Geef in maximaal 1 A4 aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht.
De aangeboden kandidaat heeft gedegen kennis van gemeente- en bestuursrecht.
De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met complexe horeca en evenementen aanvragen.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met geautomatiseerde systemen in verband met de behandeling van aanvragen bij voorkeur vergunning verlening.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met wet- en regelgeving.
Het maximale uurtarief is € 105,- Het uurtarief (exclusief BTW) dat u opgeeft is inclusief reis- en verblijfkosten, indexatie en overige bijkomende kosten voor de gehele duur van de opdracht en optionele verlengingen.
Gunningscriteria
Allen dienen te blijken uit CV.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met juridische aanvraag processen.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met advies geven om te komen tot een wendbare toekomst gerichte organisatie/afdeling.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het coördineren/sturen op gebied van dashboards.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het geven van workshops voor medewerkers.
De aangeboden kandidaat heeft ervaring met het schrijven van juridische stukken.
Aanvullende informatie
Leverancier dient te handelen namens de bepalingen zoals opgenomen in artikel 8 van de Wet allocatie arbeidskrachten door intermediairs (WAADI). Voor meer informatie zie: artikel 8, wet WAADI\
Om arbeidskrachten ter beschikking te stellen voor Gemeente Amsterdam dient uw organisatie in het kader van de wet Waadi geregistreerd te staan bij de Kamer van Koophandel. Om te controleren of deze registratie voor u van toepassing is doe de Waadi check
U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat.
Vul in:
organisatie
naam contactpersoon
telefoonnummer contactpersoon.
Na afstemming met kandidaat en na het gesprek kan de opdrachtgever besluiten om in contact te treden met de referentie.
Let op: de referentie dient op de hoogte te zijn