Marktplein 1, 7311 LR Apeldoorn, Nederland
Begindatum:
1 jul 2025Einddatum:
1 jul 2026Uren per week:
32 - 36Publicatiedatum:
7 jun 2025Organisatie
Over Apeldoorn
Met bijna 170.000 inwoners zijn we de elfde gemeente van Nederland. En we groeien door naar 180.000 inwoners. Met zo’n 2.000 collega’s dragen we bij aan de strategische doelen van de organisatie: Apeldoorn versterken als gezinsstad, duurzaam en ondernemend Apeldoorn en een toeristisch toplandschap.
Onze ambitie
De samenleving verandert continu. Dat vraagt ook iets voor onze organisatie. We willen wendbaar blijven en daarbij in control zijn. Onze uitvoeringskracht vergroten en ons strategisch vermogen versterken. Dat is een mooie ambitie en vraagt om mensen die die ambitie willen waarmaken. Samen werken we aan het Apeldoorn van morgen!
In onze organisatie werken we in vier thema’s waarbinnen de verschillende afdelingen opereren. De thema’s zijn Concern, Ruimte en Economie, Maatschappelijke ontwikkeling en Dienstverlening & Bedrijfsvoering.
Onze cultuur
De vier kernwaarden van de gemeente Apeldoorn zijn: vakmanschap, innovatiekracht, betrouwbaarheid en samenwerking. Ons vakmanschap wil zeggen dat onze kennis en kunde groot is. Onze innovatiekracht helpt ons om te kunnen reageren op de veranderingen om ons heen. Onze betrouwbaarheid blijkt uit het feit dat we zeggen wat we doen en doen wat we zeggen.
En tot slot zijn we stevig geworteld in de Apeldoornse samenleving en gaan we actief samenwerkingen aan met onze inwoners, ons bestuur, bedrijven, andere overheidsinstanties en natuurlijk ook binnen het stadhuis met elkaar. We weten dat we elkaar nodig hebben en dat bundeling van onze kennis, inzicht en visies op de toekomst leidt tot de beste oplossingen voor onze inwoners voor nu en voor later. We zien samenwerking ook niet als iets vrijblijvends. We investeren actief in samenwerkingen vanuit de overtuiging dat we samen meer kunnen bereiken dan alleen, en dat we samen ook verantwoordelijk zijn voor het eindresultaat.
Omschrijving van de opdracht
De afdeling Projecten, Programma’s en Interim Management (PPIM) van de gemeente Apeldoorn zoekt een gedreven en nauwkeurige projectondersteuner die een essentiële rol speelt in het ondersteunen van onze projectteams. Als projectondersteuner voer je afgebakende inhoudelijke, secretariële, administratieve en organisatorische taken uit op operationeel niveau. Jij zorgt ervoor dat de dagelijkse operationele zaken rondom de projecten goed verlopen, zodat de projectleider en het team zich kunnen richten op hun inhoudelijke werk.
In deze functie ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding en organisatie van projectvergaderingen, bijeenkomsten en andere projectactiviteiten. Je maakt afspraken, verzorgt de verzending van agenda’s en stukken, doet de verslaglegging en zorgt voor de afhandeling en archivering van documenten. Jouw werk zorgt voor een gestructureerd en efficiënt verloop van de projecten, waarbij je de operationele ondersteuning biedt die nodig is om de projectteams optimaal te laten functioneren.
Taken en verantwoordelijkheden:
Voorbereiden en organiseren van projectvergaderingen, projectbijeenkomsten en andere projectactiviteiten;
Het maken van afspraken en verzorgen van de verzending van agenda’s en stukken;
Het opstellen van verslagen van projectvergaderingen en -activiteiten;
Afhandelen van administratieve taken, zoals archivering en documentbeheer;
Ondersteuning bieden aan het projectteam bij operationele vraagstukken;
Zorgen voor de opvolging van actiepunten en het bewaken van de voortgang op administratief gebied.
Vereisten / knock-outcriteria
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag.
Het ingediende CV bevat maximaal 3 pagina’s. Alle extra pagina’s boven de gevraagde 3 pagina’s worden niet beoordeeld door de aanbestedende dienst.
De kandidaat beschikt over minimaal een afgeronde MBO+ opleiding op het gebied van bedrijfsadministratie, secretarieel, of vergelijkbaar.
De kandidaat heeft ervaring met de taken zoals genoemd in het functieprofiel.
De kandidaat is per 1 juli 2025 beschikbaar voor 32 – 36 uur per week.
Het maximale uurtarief is € 52,50 exclusief BTW en inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee.
Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)
Een door de kandidaat zelf geschreven motivatie van maximaal 2 pagina’s (met lettertype Arial grootte 10 of 12) voor de opdracht, waarin minimaal in wordt gegaan op:
Over welke vaardigheden en competenties beschikt u, die volgens u nodig zijn voor deze opdracht;
Licht toe waarom u geschikt bent voor deze opdracht en dus om de beschreven taken uit de functieomschrijving kunt uitvoeren.
De gemeente Apeldoorn vindt het belangrijk dat uit de motivatie naar voren komt dat de kandidaat energiek is, zelfstandig kan werken maar ook een teamspeler is en een aanpakker is die overzicht houdt (maximaal 100 punten).
De motivatie scoort onvoldoende: de vaardigheden/competenties komen niet (allemaal) naar voren uit de motivatie (0 punten).
De motivatie scoort voldoende: de vaardigheden/competenties komen allemaal naar voren uit de motivatie (50 punten).
De motivatie scoort goed: de vaardigheden/competenties komen allemaal naar voren uit de motivatie en er wordt een duidelijke link gelegd tussen de vaardigheden/competenties en de beschreven taken uit de functieomschrijving (100 punten).
Competenties
Je bent flexibel, innovatief, loyaal, doortastend en stressbestendig;
Je bent verbindend en communicatief sterk;
Je hebt energie en weet dit over te brengen in de samenwerking.
Benodigd aantal professionals
Maximaal 3 (het definitieve aantal benodigde professionals is afhankelijk van de interne besluiten die er genomen gaan worden omtrent de capaciteit van het team projectondersteuners)
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 19 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 18 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
De leverancier of kandidaat wordt verplicht de NAW gegevens te delen in de inschrijving of uiterlijk bij de gesprekken planning aan de externe partij.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen. Het heeft voor de Gemeente Apeldoorn geen meerwaarde als eenzelfde kandidaat in meerdere inschrijvingen wordt aangeboden. Wij vragen inschrijvers hier alert op te zijn. Indien één kandidaat onverhoopt toch in verschillende inschrijvingen wordt aangeboden, zal enkel de inschrijving met het laagste tarief in behandeling worden genomen. Indien in deze situatie de tarieven hetzelfde zijn, zullen wij via loting bepalen welke inschrijving in behandeling genomen wordt.
Uitval gekozen kandidaat. Bij uitval van de gekozen kandidaat staat de gemeente Apeldoorn vrij om de tweede (2e) en vervolgens de derde (3e) kandidaat te selecteren voor hetzelfde aanbod.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en Gemeente Apeldoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van Gemeente Apeldoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Apeldoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).