Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Publicatiedatum:
3 sept 2025Je gaat aan de slag binnen het team Zorgloket van de gemeente Baarn als medewerker Leerlingenvervoer. Het Zorgloket zorgt voor de uitvoering van verschillende taken in het Sociaal domein zoals de WMO, leerplicht, leerlingenvervoer, woonurgenties en de gehandicaptenparkeerkaart.
Jouw rol is met name het uitvoeren werkzaamheden voor het leerlingenvervoer. Dit betekent o.a. het verwerken van aanvragen conform de richtlijnen van de verordening en de communicatie met ouders en vervoerders.
Op piekmomenten ben jij verantwoordelijk voor het beoordelen van aanvragen voor leerlingenvervoer. Samen met jouw ervaren collega's zorg je voor een zorgvuldige beoordeling en afhandeling van deze aanvragen.
Naast je betrokkenheid bij de aanvragen, draag je ook bij aan de algemene ondersteuning van zowel het Zorgloket als het Lokaal Team. Dit omvat taken zoals het beheren van agenda's, plannen van vergaderingen en ruimtes, notuleren van vergaderingen en het regelen van lunches.
Minimaal 1,5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van leerlingenvervoer (30 punten);
Een afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau (30 punten);
Beschikbaar per half september voor 16 uur per week tot eind december (40 punten).
Je hebt mbo+ werk- en denkniveau;
Je hebt enige kennis van relevante wet- en regelgeving (Leerlingenvervoer);
Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met het werken met geautomatiseerde systemen zoals Windows, Word en Outlook;
Je bent communicatief sterk in omgang met mensen, kunt sociale situaties inschatten en empathisch handelen;
Je kunt omgaan met klachten en daarin empathisch, verbindend en duidelijk handelen;
Je werkt secuur, toont initiatief en kunt goed samenwerken.
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 9 september 2025 van 08.30 uur tot 10.30 uur en van 15.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 6.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, minimaal 1 dag per week op kantoor
Overige informatie
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Baarn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Baarn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”