Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 feb 2026Publicatiedatum:
3 sept 2025Je gaat aan de slag binnen het team Uitvoering Sociaal van de gemeente Baarn als medewerker Woonurgentie.
De opdracht is het behandelen van alle aanvragen woonurgenties. Je bent verantwoordelijk voor het houden van kans adviesgesprekken met inwoners die mogelijk een aanvraag willen indienen voor het verkrijgen van een urgentie voor woonruimte. Indien een woningzoekende er voor kies om de aanvraag door te zetten neem je de aanvraag in behandeling.
Werkzaamheden:
Je zorgt, indien nodig, dat er medische advisering wordt aangevraagd.
Je verzorgt de beschikkingen en mocht de woningzoekende bezwaar indienen tegen een afwijzing dan zorg je voor een verweerschrift en vertegenwoordig je de gemeente bij de bezwaarcommissie.
Je bent onderdeel van het urgentieoverleg waarbij de gemeente en de woningbouwcorporatie de aanvragen doorspreken.
Indien nodig overleg je ook met de beleid collega wonen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring van afhandeling woonurgenties in de afgelopen 5 jaar;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
Uurtarief maximaal 85,- per uur, exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werk, werk-werk en fee;
Uiterlijk 15 september beschikbaar voor minimaal 16 uur per week en maximaal 24 uur per week
BYOD (bring your own device) voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en mobiel;
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met woonbeleid binnen gemeentelijk organisatie (60 punten);
Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het samenwerken met woningcorporaties (40 punten).
Je hebt mbo+ werk- en denkniveau;
Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving;
Je bent digitaal vaardig en hebt ervaring met het werken met geautomatiseerde systemen zoals Windows, Word en Outlook;
Je bent communicatief sterk in omgang met mensen, kunt sociale situaties inschatten en empathisch handelen;
Je kunt omgaan met klachten en daarin empathisch, verbindend en duidelijk handelen;
Zowel zelfstandig als in teamverband kunnen werken;
Politiek-bestuurlijk sensitief;
Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.
Werken bij de lokale overheid is leuk; zeker bij de gemeente Baarn. Hier kun je je hart ophalen. Wij hebben ruim 155 medewerkers in dienst. Om onze ambities te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken voor inwoner en organisatie.
Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen en veel eigen verantwoordelijkheid. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken steeds meer in verbinding met de inwoners, maar ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen. De organisatie is flink in beweging; loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen zijn bij ons net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een goede werkomgeving. Wie bij ons werkt kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert, korte lijnen met het bestuur en management en een uitdagende werkomgeving. Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: samenwerken, duidelijk en verbindend.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 9 september 2025 van 08.30 uur tot 10.30 uur en van 15.00 uur tot 17.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vr
Is hybride werken mogelijk: ja, minimaal 1 dag per week op kantoor
Overige informatie
Opdrachtnemer is op grond van het integriteitsbeleid van Opdrachtnemer verplicht om uiterlijk één maand na aanvang werkzaamheden aan Opdrachtgever een voor de functie relevante Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. Op het moment van overleggen mag de VOG niet ouder zijn dan twee maanden.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
Opdrachtnemer zal na gaan of structurele aanwezigheid op het kantoor van de opdrachtgever noodzakelijk is teneinde het aantal reiskilometers, indien mogelijk, te beperken.
Opdrachtnemer zal correspondentie en adviesproducten zoveel mogelijk digitaal aanleveren. Indien de adviesproducten in hardcopy moeten worden aangeleverd worden deze stukken zoveel mogelijk dubbelzijdig en op duurzaam papier (voorzien van een van de volgende keurmerken; Milieukeur, Europees Ecolabel, Nordic Swan, Blaue Engel of gelijkwaardig) geprint.
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Baarn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Baarn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”