Dorpsplein 1, 6562 AH Groesbeek, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jun 2026Publicatiedatum:
28 okt 2025Als medewerker van het regieteam hou je je bezig met de inwoners die niet altijd een hulpvraag hebben, maar waar wel altijd zorgen zijn. Dit kan gaan over het veroorzaken van overlast, inwoners die zorg mijden en betrokken zijn bij (vermoedens van) huiselijk geweld en kindermishandeling. Signaleer jij dit? Dan onderzoek je de situatie en zet je datgene wat noodzakelijk is in om de situatie te stabiliseren en te verbeteren. Je voert hierover de procesregie. Je monitort de complexe zorgtrajecten en stuurt op samenwerking rond het gezin en huishouden. Als het nodig is, bied je overbruggingszorg of kortdurende begeleiding aan om escalatie te voorkomen. Verder signaleer je vastgelopen hulpverlening en leidt deze door naar bemoeizorg of preventieve jeugdbescherming.
Je doet dit samen met jouw collega’s van het sociaal team en andere instanties rondom veiligheid, maatschappelijke onrust en overlast. Je werkt onder andere nauw samen met partijen als politie, woningbouw, veilig thuis, jeugdbescherming, bijzondere zorg GGD.
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;
Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het uitvoeren van proces regie met complexe casuïstiek op het gebied van zorg en veiligheid;
Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers betreft casusregie.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het uitvoeren van proces regie met complexe casuïstiek op het gebied van zorg en veiligheid;
Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding SJD, MWD,SPW of social work;
Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het toepassen van de Wmo en Jeugdwet.
Je bent een collega met een open houding;
Je bent collegiaal, klantgericht en hulpvaardig;
Je herkent jezelf in onze organisatiewaarden en bestuurlijke ambities;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
Integriteit hoog in het vaandel staan;
Verder heb je het in je goed te kunnen plannen en organiseren;
Overtuigingskracht en beschik je over omgevingssensitiviteit;
Je bent daarnaast positief, verbindend en creatief en bent in staat te denken in nieuwe oplossingen, los van de kaders;
Je bent je bewust van het gevoel van afhankelijkheid van inwoners aan jou op weg naar hun doel;
Je bent in staat om daadkrachtig ingrijpende beslissingen te nemen en deze onderbouw je goed.
Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op! We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving én met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen.
Wij vinden het belangrijk dat:
we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn;
we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities;
we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.
Binnen het Sociaal Team werken leergierige collega’s die hard werken in een fijne omgeving. We doen dit altijd samen, met elkaar. En voor de inwoners, om hen te ondersteunen bij vraagstukken op het gebied van Jeugd en WMO. We proberen onszelf en onze dienstverlening continu te verbeteren. Zelfreflectie en met elkaar leren vinden wij ook daarom belangrijk in ons team. Je werkt met ongeveer 38 collega’s van het sociaal team samen. Je bent de toegangspoort voor alle inwoners van de gemeente Berg en Dal met een hulpvraag op het gebied van de Wmo en de jeugdwet.
Wij werken als gemeente Berg en Dal resultaat gedreven. We richten ons op wat bereikt moet worden, wat toegevoegde waarde heeft voor de inwoners en organisatie.
Wij werken volgens onze organisatiewaarden, wij:
stellen de resultaten centraal, in lijn met onze ambities;
zijn met elkaar en met onze inwoners verbonden;
geven elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen;
hebben vertrouwen in elkaars vakmanschap;
spreken onze waardering uit en vieren successen;
spreken elkaar aan als dat nodig is;
werken vanuit persoonlijke motivatie en betrokkenheid; en
werken samen!
Wij werken voor onze samenleving en inwoners. Hiervoor doen wij iedere dag ons best. En daar zijn we trots op! We zijn verbonden met de Berg en Dalse samenleving én met elkaar. We willen onze inwoners optimaal van dienst zijn en de ambities van ons bestuur ondersteunen.
Wij vinden het belangrijk dat:
we met elkaar en onze inwoners verbonden zijn;
we resultaten centraal stellen, in lijn met onze ambities;
we elkaar ruimte, verantwoordelijkheid en vertrouwen geven.
Stap 1: Beoordeling cvs op minimumeisen Flextender beoordeelt de cvs op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 10 cvs die aan de organisatie worden voorgelegd Flextender beoordeelt de cvs van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde gunningscriteria te beoordelen door Flextender. De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek De opdrachtgever beoordeelt de cvs van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald. De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geinformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 10 november 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 7 november 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 3 pagina's, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De functie vraagt wel veel op locatie werken
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen laptop en smartphone.
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 30 oktober 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 31 oktober 2025 gepubliceerd op onze website. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot dinsdag 4 november 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.