Coordinator Burgerzaken

Willemsoord 66, 1781 AS Den Helder, Nederland

Sluit over 10 dagen
105 24 Noord-Holland

Begindatum:

2 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

25 apr 2025

Omschrijving van de opdracht
Ben jij een geboren organisator, een natuurlijke leider en weet je hoe je een team optimaal laat functioneren? Wil jij werken in een dynamische omgeving waar jouw coördinerende rol direct impact heeft? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen
Als coördinator dienstverlening maak je onderdeel uit van ons enthousiaste team dienstverlening. Samen met het team ben je verantwoordelijk voor een klantgerichte, efficiënte en correcte uitvoering van alle taken op het gebied van burgerlijke stand, persoonsregistratie en andere burgerzaken. Je werkt voornamelijk vanuit het stadhuis en het stadskantoor op Willemsoord.

Als aanspreekpunt voor het team dienstverlening heb je een positieve en kritische blik, werk je verbindend en zie je kansen om de dienstverlening te verbeteren. Je doet concrete voorstellen en voert deze zelfstandig met het team uit, waarbij je rapporteert aan de teammanager dienstverlening.

Jij brengt structuur aan, organiseert het werk en houdt overzicht, zodat de dagelijkse werkzaamheden efficiënt en volgens de geldende wet- en regelgeving worden uitgevoerd.

Daarnaast adviseer je de teammanager over procesverbeteringen, beleid en complexe vraagstukken binnen burgerzaken. Je bent inhoudelijk expert binnen jouw vakgebied en zorgt ervoor dat het team beschikt over de juiste kennis, middelen en begeleiding.

Jouw doel? Een goed georganiseerd, gemotiveerd en effectief team dat samenwerkt aan een hoogwaardige dienstverlening voor alle inwoners.

Verder:

  • Coördineer en organiseer je de dagelijkse werkzaamheden van het team op het gebied van burgerzaken;

  • Zorg je ervoor dat nieuwe en aangepaste werkprocessen ingebed worden;

  • Bewaak je de planning en voortgang bij projecten en zorg je ervoor dat deadlines worden gehaald;

  • Fungeer je als aanspreekpunt en brug tussen teamleden en management;

  • Ondersteun en coach je medewerkers, zodat zij zich optimaal kunnen ontwikkelen;

  • Signaleer je knelpunten binnen het team en los je deze proactief op;

  • Houd je ontwikkelingen binnen wet- en regelgeving bij en zorg je voor correcte toepassing hiervan.

Kandidaatomschrijving

  • Afgeronde HBO opleiding

  • Minimaal vijf jaar ervaring in een coordinerende rol binnen burgerzaken

  • Ervaring met procesoptimalisatie

  • Aanvullende opleidingen op het gebied van burgerzaken zoals NLQF-4 niveau diplomalijnen

  • Op korte termijn beschikbaar (bij voorkeur 2 juni)

Interviewplanning
De interviews vinden plaats in de tweede week van mei. Exacte dag en tijdstip wordt in overleg bepaald

Toelichting op rooster
Hybride werken is mogelijk dit in goed overleg. Echter gezien de aard en de werkzaamheden van de functie zien wij dat de opdracht het best tot zijn recht komt als de kandidaat zich veel op de werkvloer zal laten zien

Dienstencategorie
Andere diensten

Voorwaarden voor deelname

Download bijlage

20240529 Checklist dienstbetrekking of zelfstandige.pdf

Download bijlage

Integriteitsverklaring.pdf

Download bijlage

Overeenkomst bij ZZP.pdf

Opleiding
De kandidaat heeft een afgeronde hbo bachelor opleiding. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Werkervaring
De kandidaat heeft minimaal vijf jaar ervaring in een leidinggevende of coördinerende rol op het gebied van burgerzaken bij een gemeente. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Weging prijsdeel: 20 %

Werkervaring
De kandidaat heeft minimaal tien jaar ervaring in een coördinerende of leidinggevende rol op het gebied van burgerzaken. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Weging: 20 %

Ervaring
De kandidaat heeft ervaring met het opstellen en implementeren van beleid op het gebied van burgerzaken. Deze ervaring is recent, dat wil zeggen niet ouder dan vijf jaar. Geef dit duidelijk aan in het C.V.

Weging: 15 %

Beschikbaarheid
De kandidaat is uiterlijk per 2 juni beschikbaar voor de gevraagde 24 uur per week.

Weging: 10 %

Loondienst
De kandidaat is in loondienst. Indien u een kandidaat aanbiedt die als zelfstandige werkt of u bent zelfstandige dan zet u het antwoord op nee.

Weging: 15 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview wordt de kandidaat getoetst op de volgende punten:
- Werkervaring
- Kennis
- Klik met het team
- Competenties: structuur aanbrengen en coachende vaardigheden

Weging: 20 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur