Beheerder Riool en waterzorg

Leigraafseweg 8, 6983 BP Doesburg, Nederland

Sluit over 7 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

25 jul 2025

Omschrijving

Als beheerder werk je aan een riolerings- en watersysteem in onze gemeente dat goed functioneert, klimaat adaptief is ingericht en planmatig wordt beheerd. Je weet wat er speelt aan ontwikkelingen en denkt mee over oplossingen. Het systeem moet in een goede conditie blijven. Niet alleen nu maar ook in de toekomst.

Verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het beheer en onderhoud van riolering en water (vrij verval- en mechanische riolering, wadis en watergangen)
  • zet rioolinspecties.
  • Je zet reinigingsactiviteiten en herstelmaatregelen uit, stelt beheer- en meerjarige onderhoudsplannen op, zorgt voor actualisatie en brengt de vervangingsopgave in beeld.
  • Je levert input aan beleidsplannen die door anderen worden opgesteld.
  • Je houdt het beheersysteem (Kikker BrutIS) actueel en levert waar gevraagd data aan voor beleid en projecten.
  • Je beheert de rioleringsbudgetten en legt hierover verantwoording af in de planning- en controlcyclus.
  • Je bent het aanspreekpunt voor collegas, externe partijen en inwoners op het gebied van het riool- en waterbeheer en adviseert in projecten over (nieuwe) riolering, hydraulische aspecten en controleert bestekken.
  • Je handelt klachten en meldingen af op jouw werkterrein in afstemming met de collegas en/of externe partijen.
  • Je adviseert over vergunningaanvragen en behandelt de aanvragen van nieuwe huisaansluitingen.

Eisen

  • Per direct beschikbaar (benoem duidelijk in cv);

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van riool/waterzorg.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente (35 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met projectmatig en cyclisch werken (35 punten);

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het onderhouden van contacten met inwoners en/of aannemers (benoem duidelijk in cv) (30 punten).

Competenties

  • Hands-on mentaliteit, denkende doener. Je moet in Doesburg, naast doen/uitvoeren ook adviseren, informeren.

  • Planmatig, gestructureerd kunnen werken / coordineren /regisseren

  • In staat om snel contacten te leggen en goed te onderhouden intern en extern.

  • Kunnen optreden als kritische opdrachtgever.

  • Budgetten kunnen bewaken en beheren en hierover rapporteren.

  • Zelfstarter vanuit verantwoordelijkheid en kaders.

Organisatie en team

Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad.

Wat maakt werken bij Doesburg fijn? We zijn een dynamische organisatie die volop in ontwikkeling is en zich opmaakt voor schaalvergroting. Onze organisatie heeft vier afdelingen met daarbinnen teams. Vanuit deze teams werken we samen aan een goede dienstverlening voor de inwoners. We zoeken elkaar op, helpen elkaar, sparren, bevragen elkaar en adviseren over en weer. De verantwoordelijkheid ligt laag binnen de organisatie, de lijnen zijn kort en de sfeer is informeel.

In Doesburg krijg je de kans om alles uit jezelf te halen, kun je zelf jouw werk regisseren en heb je een breed takenpakket. Spreekt dat je aan? Kom dan werken bij de gemeente Doesburg!

Beheer

De beheerders maken deel uit van het team Leefomgeving. Bij beheer gaan we over allerlei facetten van de Doesburgse leefomgeving zoals groen en spelen, verkeer, reiniging en grondstoffenbeheer, riolering en waterzorg, wegbeheer en alle bijbehorende informatie. We hebben gevarieerde takenpakketten. Dat geldt ook voor riool en waterzorg waarbij het ook gaat om het beheer van watergangen en wadis. Deels pakken we zaken zelf op en deels laten we werk extern uitvoeren. We zijn bezig met een professionaliseringslag. Hierin pakt iedereen zijn verantwoordelijkheid en ondersteunen we elkaar. De grote uitdaging, ook bij rioolbeheer, ligt in het cyclisch werken waarbij we leren van dat wat we eerder hebben gedaan en daarop voortbouwen. Beheer werkt vanuit de Stadswerf. Dat is ook de locatie waar onze collegas van het Serviceteam hun werkdag starten. Dat betekent snel afstemmen met elkaar en schakelen, een goed zicht op de praktijk van alledag, maar ook samen aan de koffie en de lunch.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdagmiddag 6 augustus 2025 op de Stadswerf te Doesburg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 5 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: te bepalen in overleg, graag vanuit gemiddeld aantal uren werken

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. 

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur