Medewerker Ruimtelijke plannen

Zuiderzeestraatweg Oost 19, 8081 LA Elburg, Nederland

Sluit over 7 dagen
97,50 16 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

13 jun 2025

Organisatie
Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.   

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl. 

Omschrijving van de opdracht
De medewerker Ruimtelijke plannen  zet zich als casemanager en adviseur ruimtelijke ontwikkeling in voor diverse projecten, van kleine functieveranderingsinitiatieven tot grotere woningbouwprojecten in de gemeente Elburg. Je begeleid initiatiefnemer om te komen tot een ontvankelijke aanvraag, je toetst ruimtelijke plannenen je begeleid  de bijbehorende procedures. Wij zoeken een adviseur Ruimtelijke Ontwikkeling die een bijdrage wil leveren aan de diverse initiatieven in Elburg, Doornspijk en ’t Harde.

Je gaat bezig houden met de volgende activiteiten:

  • Onderzoek en advies onderbouwing ETFAL;

  • Afstemming stakeholders;

  • Afstemming andere projecten;

  • Aanwezig zijn bij van diverse overleggen (extern en intern) ambtelijk en bestuurlijk;

  • Voorbereidingen treffen voor de omgevingsplanprocedure;

  • Voorbereiden en ondersteunen bij de besluitvormingsprocedures en participatiemomenten;

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als adviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling binnen een gemeente;

  2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met werken in een kleinere gemeente (15.000 – 50.000 inwoners);

  3. Aantoonbare werkervaring met advisering en begeleiding van ruimtelijke initiatieven;

  4. Een maximum uurtarief van € 97,50,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer en excl. Fee;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als adviseur op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling bij een gemeente (25 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring in kleinere gemeente in de regio Noord-Veluwe (15.000 – 50.000 inwoners) (25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met advisering van ruimtelijke initiatieven tussen de 5 en 50 woningen (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met adviseren van het college en gemeenteraad over ruimtelijke ontwikkelingen (15 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van principeverzoeken (15 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Samenwerken;

  • Omgevingsbewust;

  • Communicatief;

  • Politieke sensitiviteit.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 26 juni 2025, van 13:00 – 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • De opdrachtgever hanteert het Bring Your Own Device-principe. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur