WMO consulent

Markt 14, 8161 EE Epe, Nederland

Sluit over 5 dagen
70 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

7 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Opdrachtgever
Gemeente Epe heeft 33.000 inwoners en ruim 230 betrokken collega’s. De sfeer is informeel, de communicatielijnen zijn kort en er is ruimte voor eigen initiatief. Er zijn tal van mogelijkheden om door te groeien en je te ontwikkelen. Elke dag werken we samen met onze inwoners en ondernemers om onze gemeente een stukje mooier, zorgzamer, veiliger en duurzamer te maken. In de gemeente Epe woon, werk en leef je met veel voldoening. De gemeente Epe is een recreatie gemeente met veel natuurschoon en bestaat uit de dorpen Emst, Epe, Oene en Vaassen. De Veluwe met zijn uitgestrekte bossen, de heide en het IJssellandschap geven de gemeente een uniek karakter.

Je bent werkzaam in het team Wmo, Administratie en het Coördinatiepunt Zorg en Veiligheid, dat in totaal uit 22 enthousiaste en bevlogen collega's bestaat. Binnen dit team werken 14 personen bij het cluster Wmo. Dagelijks zetten wij ons in voor het ondersteunen van inwoners met zorgvragen, het onderhouden van contacten met zorgpartners in het sociaal domein, en het beheren van administratieve processen. Daarnaast zijn we verantwoordelijk voor de uitvoering van het minimabeleid, leerlingenvervoer en het toezicht en de handhaving van de kwaliteit op kinderopvanglocaties.

Omschrijving van de opdracht
We zijn op zoek naar een gepassioneerde Wmo-consulent, gespecialiseerd in begeleiding en beschermd wonen. Met jouw hulp kunnen onze inwoners zo zelfstandig mogelijk thuis wonen en volop deelnemen aan de samenleving. 

Wat je gaat doen:
Als Wmo-consulent speel je een cruciale rol in het verbeteren van het leven van onze inwoners. Je bent de schakel tussen mensen die ondersteuning nodig hebben en de juiste hulp die ze verdienen. Jouw benadering is klantgericht, ondersteunend en kritisch. Jij denkt mee, samen met de betrokkenen, over welke ondersteuning het beste past.

Dit is hoe jij het verschil maakt:

  • Je gaat persoonlijk op huisbezoek en zorgt voor een grondige analyse van de situatie, met aandacht voor alle levensgebieden;

  • Je bepaalt of inwoners recht hebben op begeleiding, beschermd wonen en ondersteuning bij het huishouden. Het resultaat van jouw onderzoek wordt nauwkeurig vastgelegd in een objectief verslag en besluit.

  • Je voert herindicaties uit om te beoordelen of de lopende Wmo-voorzieningen nog steeds passend zijn of aangepast moeten worden.

De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. 

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  3. Aantoonbare werkervaring als WMO consulent binnen een gemeente;

  4. Aantoonbare werkervaring met beschermd wonen en begeleiding.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare afgeronde opleiding Social Work,SPH of Maatschappelijk werk op minimaal hbo bachelor niveau (20 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring als WMO consulent binnen een gemeente (40 punten);
        a. 0 tot 3 jaar aantoonbare werkervaring (0 punten);
        b. 3 tot 5 jaar aantoonbare werkervaring (20 punten);
        c. Meer dan 5 jaar aantoonbare werkervaring (40 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met beschermd wonen en begeleiding (20 punten);

  4. Een maximum uurtarief exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én Fee (20 punten);
    a. Een maximum uurtarief tussen € 65,- en € 70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én Fee (20 punten);
    b. Een maximum uurtarief van meer dan € 70,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én Fee (0 punten).

Competenties

  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);

  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);

  • Klantgericht;

  • Kritisch, maar meedenken in oplossingen;

  • Betrokken; 

  • Gericht op samenwerking.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht €1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: Ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 17 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 16 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Epe mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Epe. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). emeente Epe merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur