Casemanager Omgevingswet

Vrijheidstraat 2, 4941 DX Raamsdonksveer, Nederland

Sluit over 7 dagen
105 28 Noord-Brabant

Begindatum:

23 jun 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

6 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Gemeente Geertruidenberg ligt in het mooie Noord-Brabant, aan de rand van de Biesbosch en op het kruispunt van de A27 met de A59. Er wonen ruim 22.000 inwoners, verdeeld over de drie kernen Geertruidenberg, Raamsdonk en Raamsdonksveer. Iedere kern heeft een eigen karakter en geschiedenis. Historische vestingstad, rustieke agrarische kern, dynamisch dorp met veel voorzieningen en een logistiek centraal gelegen bedrijventerrein. Gemeente Geertruidenberg heeft het allemaal.

De gemeente staat voor grote maatschappelijke uitdagingen. Bijvoorbeeld op het gebied van wonen, duurzaamheid, leefbaarheid en zorg. Samen met maatschappelijke partners, ondernemers en onze inwoners werken we aan oplossingen en realiseren we ambities. We willen voor hen een betrouwbare en verbindende partner zijn. Onze organisatie bestaat uit ongeveer 200 medewerkers. Onze medewerkers zijn gedreven, werken hard en krijgen ruimte om zich te ontwikkelen. Het is een echte Brabantse gemeente, de sfeer is informeel. We werken vanuit onze kernwaarden: betrokken, ondernemend en professioneel.

De samenleving verandert snel, en de gemeente ontwikkelt zich continu mee. We doen dit met het motto: ‘Samen bouwen, Samen sterker!’. Wil jij samen met ons bouwen aan de toekomst?

Omschrijving van de opdracht
Wij zijn per direct op zoek naar een Casemanager Omgevingswet . Het team Omgevingswet houdt zich primair bezig met afhandelen van aanvragen over omgevingsvergunningen, maar ook met  archeologie en monumenten en is hiervoor het eerste aanspreekpunt voor de inwoners en bedrijven
(Note: Deze aanvraag was recent uitgezet, maar wij zoeken nog een Casemanager Omgevingswet).

Kennis en beschikbaarheid

  • Kandidaat heeft een HBO werk- en denkniveau en relevante werkervaring op het vakgebied;

  • Kandidaat beschikt bij voorkeur over relevante opleidingen ABW I en ABW II;

  • Kandidaat is in staat omgevingsplannen te lezen en beschikt over kennis en ervaring met betrekking tot de Omgevingswet en Algemeen Bestuursrecht;

  • Kandidaat heeft affiniteit met automatiseringssystemen (voorkeur Liber en RxMission).


Competenties

  • Kandidaat heeft een open houding en goede mondelinge vaardigheden;

  • Kandidaat is zelfstandig, accuraat, flexibel, stressbestendig en klantvriendelijk;

  • Kandidaat kan de juiste prioriteiten stellen;

  • Kandidaat beheerst de Nederlandse taal goed;

  • Kandidaat is iemand die goed kan luisteren, door kan vragen en klanten op een nette en duidelijke manier te woord kan staan;

  • Kandidaat is politiek/bestuurlijke sensitief;

  • Kandidaat toetst zelfstandig omgevingsvergunningen aan wet- en regelgeving en verordeningen voor de activiteiten bouwen, milieu, omgevingsplanactiviteiten (Opa) en buitenplanse omgevingsplanactivteiten (Bopa), aanleg en kap;

  • Kandidaat is verantwoordelijk voor het begeleiden van omgevingsoverleggen en aanvragen omgevingsvergunningen van het begin tot het einde;

  • Kandidaat denkt mee met de initiatiefnemer en hebt daarbij de instelling “ja mits” en kijkt naar de mogelijkheden binnen de geldende wet- en regelgeving;

  • Kandidaat stimuleert participatie in samenwerking met de initiatiefnemer en deelt kennis over en weer met onze klant;

  • Kandidaat zet zich volledig in voor een optimale verbinding met de aanvrager en inwoners en bent oplossingsgericht;

  • Er dienen verschillende disciplines en expertises moeten samenkomen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan collega’s van de verschillende vakteams en extern met ketenpartners, zoals de Commissie ruimtelijke kwaliteit, de brandweer, het waterschap, Rijkswaterstaat en de omgevingsdienst;

  • Kandidaat vertegenwoordigt mede de gemeente bij de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepschriften;

  • Kandidaat ondersteunt bij overige zaken binnen het team.

Eisen

  1. Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.

Wensen

  1. Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.

    • 2 jaar werkervaring (minimaal 2 jaar ervaring) (1 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)

  2. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties.
    1p

  3. Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum (23 juni) te starten met de opdracht?

    • Ja, 23 juni (7 Punten)

    • Begin juli (4 Punten)

    • Eind juli (2 Punten)

  4. Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal 24-28 uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?

    • 24-28 uur (3 Punten)

    • 20 uur (1 Punten)

  5. Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
    We zoeken iemand:
    a). Kandidaat moet een open houding hebben en goede mondelinge vaardigheden;
    b). Zelfstandig iemand, die accuraat, flexibel, stressbestendig en klantvriendelijk is;
    c).Kandidaat kan de juiste prioriteiten stellen;
    d). Beheerst de Nederlandse taal goed;
    e). Kandidaat kan goed kan luisteren, kan vragen en klanten op een nette en duidelijke manier te woord kan staan;
    f). Kandidaat is politiek/bestuurlijke sensitief

    • Kandidaat scoort zeer goed op de competenties. Alle competenties zijn aanwezig en weet de kandidaat zeer overtuigend te onderbouwen (10 Punten)

    • Kandidaat voldoet aan de gestelde competenties en kan dit in voldoende mate onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk. Bij sommige competenties komt de kandidaat sterker/ overtuigender over dan bij andere competenties (6 Punten)

    • Kandidaat voldoet enigszins aan de gestelde competenties, echter kan dit slecht onderbouwen met voorbeelden uit de praktijk (2 Punten)

    • Kandidaat voldoet niet aan de gestelde competenties. Eén of meer competenties ontbreken. (0 Punten)

  6. Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten) Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten) Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  7. Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.

    • Voldoet volledig aan de genoemde competentie (6 Punten)

    • Voldoet enigszins aan de genoemde competentie (3 Punten)

    • Voldoet helemaal niet aan de genoemde competentie (0 Punten)

  8. Prijsscore: (laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    10p

Aanvullende informatie

  • U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde kandidaten kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar.

  • Om bij de gemeente Geertruidenberg te komen werken, stellen wij een verklaring omtrent gedrag verplicht. U levert een VOG aan met screeningsprofiel 11, 12, 41, 43 (via uw leverancier). Deze kunt u (via uw leverancier) eenmalig declareren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur