Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Sluit over 18 dagen
150 16 Zuid-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

30 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Projecten
Ben jij iemand die graag leiding geeft aan uiteenlopende ruimtelijke projecten die aansluiten op de uitdagingen van morgen bij één van de grootste gemeenten in Nederland? Het bouwen aan Haarlemmermeer en het leiden van onze ontwikkelingsopgaven en projecten vraagt om gedrevenheid en jarenlange ervaring. Heb jij dat, in combinatie met resultaatgerichtheid, verbindend leiderschap en visie? Dan pas je goed bij ons als Projectmanager Gebiedsontwikkeling.

Projecten waaraan wij werken zijn heel divers. Enerzijds zijn wij bezig met het ontwikkelen van Hyde Park in Hoofddorp, dé nieuwe groene en levendige stadswijk met hoofdstedelijke allure, direct gelegen aan het NS-station van Hoofddorp. Anderzijds werken wij aan de ontwikkeling van Schiphol Trade Park, dé showcase voor het meest duurzame en innovatieve bedrijventerrein van Europa. We zoeken een Projectmanager Gebiedsontwikkeling die ons gaat helpen gebiedsontwikkelingen in Cruquius een stap verder te brengen.

Functieprofiel Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius
Voor het project aan de Bennebroekerdijk in Cruquius zoeken wij een enthousiaste en resultaatgerichte persoonlijkheid. Informatie over dit project vind je op:  https://haarlemmermeergemeente.nl/cruquius-zwaanshoek. Als Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius bij de gemeente Haarlemmermeer ben je verantwoordelijk voor het tijdig, effectief en efficiënt realiseren van toegewezen ruimtelijke projecten in Cruquius.  Bij het dorp Cruquius is een aantal transformaties van bedrijventerreinen naar woningbouw in voorbereiding. Het betreft onder andere het project Post van Krayenhoff, deelgebieden 1 – 5 (circa 700 woningen). Gekoppeld aan de transformaties worden diverse direct verbonden bovenwijkse infrastructurele maatregelen en maatschappelijke voorzieningen (o.a. basisschool, kinderopvang, gezondheidszorg) gerealiseerd in Cruquius. Daarnaast maakt deze ontwikkeling in Cruquius onderdeel uit van de Schaalsprong Wonen van de gemeente Haarlemmermeer. Meer informatie vind je op: https://haarlemmermeergemeente.nl/haarlemmermeer-van-morgen/samen-bouwen. Voor het realiseren van de infrastructurele maatregelen en de Schaalsprong Wonen vindt samenwerking en onderhandeling plaats met de provincie Noord-Holland en het Rijk.

Je bent gericht op het project- en programmamatig realiseren van woningbouw en integrale gebied(her)ontwikkeling. Het gaat zowel om actieve gebiedsontwikkeling door de gemeente (investeringsproject en grondexploitatie) waar zij de gronden bezit, als het faciliteren en samenwerken met derde partijen om de ontwikkeling verder te brengen. Dit vergt kennis op het gebied van groen, landschap, water en/of klimaat, beheer, maar ook op uitgifte (tenders), kostenverhaal en contractvorming.

Je geeft op een professionele wijze leiding aan jouw projecten, regisseert de inbreng en bijdragen door externe partijen en diverse gemeentelijke teams. Je regisseert de voorbereiding, uitvoering en procesbeheersing binnen jouw projecten, monitort de voortgang en je coördineert de werkzaamheden van jouw projectteamleden. Daarnaast ben je deskundig in het begeleiden van planologische trajecten, zoals omgevingsplantrajecten.

Verder schrijf je heldere projectdocumenten zoals projectcontracten, fasedocumenten en voorstellen voor besluitvorming. Je hebt ruime kennis van planeconomie en grondexploitaties, omgevingsmanagement, civiel technische zaken en planologie om in de rol van Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius goed te functioneren. Van de Projectmanager Gebiedsontwikkeling Cruquius wordt grote politiek-bestuurlijke sensitiviteit en strategisch inzicht verwacht.

Je hebt een goed oog voor draagvlak in de maatschappij en anticipeert tijdig op allerlei invloeden op het project. Je hebt ervaring met participatieprocessen.

Waar ga je werken?
Cluster Projecten (80 FTE) bestaat uit drie teams: Senior Project- en Programmamanagement, Projectmanagement en Project Management Office (PMO). Cluster Projecten zorgt ervoor dat de gemeente Haarlemmermeer opgaven in het fysiek domein op een professionele project- en programmamatige wijze aanpakt. Jij maakt onderdeel uit van het team Projectmanagement. Dit team bestaat uit circa 35 ervaren en professionele projectmanagers, inclusief flexibele schil.

Kandidaatomschrijving
De kandidaat:

  • voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum;

  • is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;

  • heeft werkervaring opgedaan bij gemeente(n);

  • heeft bij voorkeur ervaring opgedaan bij grote woningbouwopgaves in groot ruimtelijk gebied (Schaalsprong Wonen);

  • beschikt over goede bestuurlijke sensitiviteit en heeft ervaring met het omgaan met ambtelijk opdrachtgevers en het openbaar bestuur;

  • heeft met name ervaring op het gebied van planologische trajecten, zoals omgevingsplantrajecten of vergelijkbaar;

  • heeft met name ervaring op het gebied van contractmanagement, zoals anterieure overeenkomsten (of vergelijkbaar) en aanbestedingstrajecten;

  • is goed in control op het gebied van bedrijfsvoering;

  • beschikt over zeer goede communicatieve- en onderhandelingsvaardigheden;

  • weet ambtelijk, politiek en maatschappelijk draagvlak te creëren door deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme;

  • gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitverklaring conform de gedragscode van de gemeente Haarlemmermeer).

Aanvullende informatie

  • maximaal 1 aanbieding per leverancier;

  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;

  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;

  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief;

  • van toepassing zijn de algemene inkoopvoorwaarden Gemeente Haarlemmermeer 2025;

  • Uitzend/Detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP:

Er is fiscaal (wet DBA) gezien sprake van werken in dienstbetrekking bij Opdrachtgever. De werknemer zal onder leiding en toezicht van de gemeente de werkzaamheden uitvoeren.

Bent u een uitzend/detacherings-/payrollbureau en/of intermediair? De door u te plaatsen medewerker heeft bij u een arbeidsovereenkomst.

Bent u ZZP’er? Een ZZP’er kan zich niet inschrijven op deze opdracht. Wij kunnen wel in gesprek over een arbeidsovereenkomst. In dat geval is de reguliere functiewaardering van toepassing, de Cao Gemeenten en de lokale rechtspositieregelingen (Personeelshandboek Haarlemmermeer).

Heeft u als ZZP’er een eigen BV en is de deze rechtspersoon Opdrachtnemer? In dat geval is sprake van detachering/uitzenden vanuit de BV. U kunt meedingen naar de opdracht als de BV geen eenmans-BV is én de BV meerdere bedrijfsactiviteiten ontplooit. De rechtspersoon moet realiteitswaarde hebben.         

Opdrachtnemer moet volledig voldoen aan zijn fiscale verplichtingen voortvloeiend uit de arbeidsrelatie die Opdrachtnemer heeft met de te plaatsen werknemer. In de met de Opdrachtnemer te sluiten overeenkomst wordt opgenomen dat Opdrachtnemer de gemeente vrijwaart als de gemeente in verband met deze opdracht op enig moment wordt geconfronteerd met één of meerdere (na)heffingsaanslagen loonbelasting en/of premie volksverzekeringen, vertragingsrente en boetes als gevolg van deze inlening.

Interviewplanning
De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 27, op maandag 30 juni, dinsdag 1 en woensdag 2 juli 2025. Aan kandidaten wordt vriendelijk verzocht bij inschrijving deze data vrij te houden.
De exacte tijdstippen worden na de selectie doorgegeven.

Toelichting op rooster
Voldoet aan de gevraagde inzet van 12 tot 16 uur per week. Is flexibel ten aanzien van werktijden.

Dienstencategorie
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

Eisen

  • Opleiding - De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, een volwaardige universitaire opleiding afgerond.

  • Werkervaring - De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, minimaal 10 jaar relevante ervaring als Projectmanager in het aansturen van complexe ruimtelijke gebiedsontwikkelingsprojecten in het publieke domein.

  • Motivatiebrief - De motivatiebrief heeft ten minste de helft van de score (10 van de 20) gekregen in de beoordeling door de toetsingscommissie.

Wensen

  • De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, werkervaring opgedaan (in dienst van/gedetacheerd bij) gemeente(n) - 15%

  • De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, opleiding(en) gevolgd op het gebied van projectmanagement - 5%

  • De kandidaat heeft, op CV aantoonbaar, ervaring met het samenwerken en onderhandelen met het Rijk, provincie en gemeente met betrekking tot het ontwikkelen van een groot ruimtelijk gebied met een grote woningopgave. Benoem de opdrachtgever(s)/werkgever(s) en het aantal jaar in het CV - 15%

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur