Willem Alexanderstraat 7, 7442 MA Nijverdal, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 apr 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025Jurist Sociaal Domein gespecialiseerd in bezwaar en beroep voor 3 dagen in de week.
Interne juridische advisering/interne vraagbaak met de juridisch kwaliteitsmedewerkers uit het Sociaal Domein.
Werkzaamheden:
Het inhoudelijk beoordelen en behandelen van bezwaarschriften op grond van de Jeugdwet. WMO en PW is een pre;
Het opstellen van conceptbesluiten, verweerschriften en adviezen;
Het voorbereiden en bijwonen van hoorzittingen en zittingen bij de rechtbank;
Het voorbereiden en bijwonen van Hoger beroep zaken en voorlopige voorzieningen;
Het adviseren van collega’s en management over juridische vraagstukken binnen het sociaal domein.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in Juridische richting;
Aantoonbare werkervaring met bezwaar- en beroepsprocedures binnen de Jeugdwet;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een overheidsinstelling.
Afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in juridische richting (20 punten);
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een overheidsinstelling (30 punten);
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als juridisch kwaliteitsmedewerker binnen het sociaal domein (30 punten);
Aantoonbare werkervaring met het bijzitten van hoorzittingen (20 punten).
Analytisch vermogen;
Resultaat gericht;
Samen kunnen werken.
Gemeente Hellendoorn
Werken voor de gemeente Hellendoorn betekent werken voor een bruisende gemeente. Dagelijks zetten we ons met elkaar in voor 36.000 inwoners die wonen in één van onze buurtschappen of kernen. Onze gemeente ligt op een bijzonder plekje in het hart van Overijssel in het prachtige decor van het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug en het Reggedal.
Om 36.000 inwoners van dienst te kunnen zijn is onze organisatie groot genoeg om alle disciplines in huis te hebben, maar klein genoeg om wendbaar te zijn. Dit merk je in je werk; als je iets wilt regelen is er vaak maar één telefoontje nodig om de juiste collega te spreken te krijgen.
Bij binnenkomst merk je al gauw dat er een informele sfeer heerst, collega’s maken makkelijk een praatje. Met elkaar werken we aan de toekomst van Hellendoorn.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 december 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hellendoorn mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hellendoorn. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). Gemeente Hellendoorn merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10a. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
De administratieve partner brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Overig:
De Gemeente Hellendoorn heeft er voor gekozen om een administratieve partner als broker in te zetten. Na gunning verzorgt deze administratieve partner derhalve de contractafhandeling en urenregistratie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de administratieve partner. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
