Adviseur openbare orde, veiligheid en crisisbeheersing

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Sluit vandaag
om 16:00
Geen maximum 18 Noord-Brabant

Begindatum:

1 apr 2025

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

18

Publicatiedatum:

4 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen:

  • Samenleving

  • Ruimte

  • Dienstverlening

De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek
Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.

We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.

Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!

We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.

Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?

Dit is het team
Je maakt deel uit van het team Veiligheid, Toezicht en Handhaving. Je werkt in dit team samen met zo’n 12 enthousiaste collega’s, maar voornamelijk met de groene BOA, medewerker veiligheid en evenementencoördinator. Daarnaast ligt een prioriteit bij het in positie brengen, adviseren en informeren van de burgemeester.  

Omschrijving van de opdracht

  • Evenementen (-veiligheid): het toewerken naar het veilig verloop van een drie tal C-evenementen. In de voorbereiding maar ook tijdens het festival zelf. Veiligheidsplannen beoordelen en zorgen voor nauwe afstemming tussen brandweer, GHOR, organisatoren en politie. Hierin wordt je bijgestaan door de medewerker veiligheid.

  • Bestuurlijke advisering: Periodieke overleggen met de burgemeester, brandweer, politie en driehoek. En in tijden van incidenten bestuurlijk adviseur in een GBT en AOV in een GCT.

  • Ondermijning en eventueel toezichthouder ondermijning. De groene BOA is tevens toezichthouder ondermijning en voert primair controles uit. Als AOV’er ben je zijn achtervang en sluit je, waar nodig, aan bij controles. Signalen opwerken doe je door de link te zijn tussen de gemeente en partners zoals belastingdienst, politie en het RIEC. Tevens, indien nodig, het coördineren van RIEC casussen. Hierin werk je samen met de AOV’er op afstand.

  • Ad hoc veiligheidszaken: een dag van een AOV’er is nooit voorspelbaar. Anticiperen op ad hoc zaken die op locatie opgelost. Denk aan incidenten intern én extern. Hierin wordt je bijgestaan door de medewerker veiligheid.

Functieprofiel

  1. Afgeronde Hbo-opleiding op veiligheid of op juridisch vlak.

  2. Minimaal 4 jaar werkervaring in een relevante functie.

  3. Ervaring met relevante grootschalige evenementen en/of festivals.

  4. Ervaring als bestuurlijk adviseur.

  5. Beschikbaarheid voor de AOV piket pool (Goirle, Hilvarenbeek en Oisterwijk).

  6. Ervaring en netwerk in deze Veiligheidsregio (pré).

Eisen

  1. In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. Geïnteresseerde ZZP’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt.

  2. Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.

  3. Kandidaat heeft minimaal 4 jaar werkervaring in een relevante functie. Dit moet blijken uit de CV.

  4. Kandidaat heeft ervaring met relevante grootschalige evenementen en/of festivals. Dit moet blijken uit de CV.

  5. Kandidaat heeft ervaring al bestuurlijk adviseur. Dit moet blijken uit de cv.

Gunningscriteria / wensen

  1. Kandidaat beschikt over bestuurlijke sensitiviteit, sterke communicatieve vaardigheden, is analytisch, oplossingsgericht en flexibel. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  2. Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  3. Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties

  4. Kandidaat is in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht.

  5. Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.

Competenties

  • Bestuurlijk sensitief

  • Communicatief

  • Analytisch

  • Oplossingsgericht

  • Flexibel.

Kerncompetenties gemeente Hilvarenbeek

  • Continu leren

  • Eigenaarschap

  • Planmatig werken

  • Verplaatsen in de klant en hiernaar handelen. 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur