Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Medewerker communicatie

Vrijthof 10, 5081 CA Hilvarenbeek, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

11 aug 2025

Einddatum:

10 mei 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

17 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een digitale duizendpoot met hart voor heldere communicatie? Wil je bijdragen aan toegankelijke, klantgerichte online dienstverlening voor onze inwoners? Lees dan verder.

Tijdelijke versterking

Vanwege ziektevervanging zijn wij op zoek naar een medewerker online dienstverlening voor 24 uur per week. Je wordt ingezet via detachering (géén ZZP-constructie) voor een periode van 9 maanden.
Je houdt onze online dienstverlening actueel, begrijpelijk en goed vindbaar. Je werkt nauw samen met collega’s van het KCC, communicatie en de samenwerkingspartners uit Goirle en Oisterwijk. Jouw werk zorgt ervoor dat inwoners snel, duidelijk en zelfstandig hun weg vinden in onze digitale kanalen.

Wat ga je doen?

  • Je monitort en verbetert onze gemeentelijke websites met behulp van het CMS;

  • Je initieert en implementeert verbeteringen in onze digitale dienstverlening;

  • Je adviseert en coacht collegas op het gebied van webcare, digitale communicatie en klantgericht schrijven;

  • Je zorgt voor naleving van wet- en regelgeving op het gebied van digitale toegankelijkheid en begeleidt audits en verbeteracties;

  • Je werkt in regionaal verband samen met collegas uit Goirle en Oisterwijk aan gezamenlijke ambities.

Wat breng jij mee?

  • Je hebt HBO werk- en denkniveau en relevante ervaring met digitale dienstverlening;

  • Je werkt klantgericht, proactief en zelfstandig;

  • Je bent analytisch sterk en kunt goed schakelen tussen denken en doen;

  • Je hebt actuele kennis van digitale toegankelijkheid (WCAG) en past deze actief toe;

  • Je bent communicatief vaardig, hebt een vlotte schrijfstijl en weet complexe informatie helder over te brengen;

  • Kennis van TYPO3 of vergelijkbare CMS-systemen is een pré.

Wat bieden wij jou?

  • Een afwisselende functie in een prettige, collegiale werkomgeving;

  • Een opdracht op basis van detachering, voor 24 uur per week, voor de duur van 9 maanden;

  • Samenwerking in een enthousiast team dat werkt aan continue verbetering van onze dienstverlening.

Eisen

  • Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant.

    U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden
    Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.

  • Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie (ervaring met digitale dienstverlening). Dit moet blijken uit de CV.

  • Kandidaat is klantgericht, proactief en zelfstandig en analytisch sterk. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat is communicatief vaardig, heeft een vlotte schrijfstijl en weet complexe informatie helder over te brengen. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat heeft actuele kennis van digitale toegankelijkheid (WCAG) en past deze actief toe.

  • Kennis van TYPO3 of vergelijkbare CMS-systemen is een pré.

  • De kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven.

  • De kandidaat is in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?

  • Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties

Organisatie en team

Hilvarenbeek is een gemeente die bestaat uit zes dorpskernen waar 15.000 inwoners wonen, werken en verblijven. Onze inwoners weten zelf het beste op welke manier zij in Hilvarenbeek willen leven. Dus werken wij samen. Samen met o.a. dorpscoöperaties, ondernemers, inwoners, overheidsinstanties en vrijwilligers. Met ook met onze samenwerkingsgemeenten Oisterwijk en Goirle. De inzet en betrokkenheid van onze inwoners is groot, zij hebben hun visie gegeven op de toekomst van onze gemeente. Dit is vastgelegd in de Toekomstvisie.

De organisatie bestaat uit drie afdelingen:

  • Samenleving

  • Ruimte

  • Dienstverlening

De organisatie bestaat uit ongeveer 130 medewerkers. Zij worden aangestuurd door de gemeentesecretaris/algemeen directeur, een afdelingsmanager Dienstverlening, een afdelingshoofd Ruimte en een afdelingshoofd Samenleving.

Werken bij de gemeente Hilvarenbeek

Ons kleinschalige karakter en de grote samenlevingskracht zijn onze energiebronnen voor besluitvorming en dienstverlening. We zijn een wendbare en weerbare organisatie, een gezaghebbende overheidspartij en een zelfbewuste en betrouwbare samenwerkingspartner. We zijn hierbij een innovatieve partner die meedenkt en meedoet, een professionele dienstverlener en inspirerende werkgever. We staan voor kwaliteit en leefbaarheid.

We vinden het belangrijk dat ieder zijn verantwoordelijkheid neemt. Daarbij werken we samen. Met andere gemeenten in de regio, met ondernemers en contractpartners en vooral met onze inwoners. We leveren kwaliteit in ons werk, zijn proactief en hebben korte lijnen. We weten elkaar te vinden.

Als gemeente hechten we veel waarde aan een goed contact met onze inwoners en ondernemers. Om die reden hebben we servicenormen opgesteld. We zorgen voor een goede bereikbaarheid, handelen vragen binnen gestelde termijnen af en verwerken persoonsgegevens op een goede manier. Jij helpt mee vorm te geven aan onze dienstverleningsnorm. En samen maken we die beloften waar!

We werken digitaal. Digitale vaardigheden spelen een steeds prominentere rol binnen het werk en ook binnen jouw functie. We verwachten dan ook dat jij daarover beschikt en dat jij jouw competenties en vaardigheden inzet om onze processen verder te verbeteren.
Bij de gemeente Hilvarenbeek krijg je verantwoordelijkheid, vrijheid en vertrouwen. Kom jij bij ons werken?

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Niet bekend
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur