Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland
Begindatum:
1 okt 2025Einddatum:
1 apr 2026Uren per week:
24 - 28Publicatiedatum:
15 aug 2025Wij zoeken een tijdelijke senior jurist die gepokt en gemazeld is op het gebied van Bestuursrecht en in het bijzonder de juridische handhaving van de Omgevingswet. Je toetst overtredingen (m.n. bouw en horeca) aan de regels, onderzoekt mogelijke legalisaties en maakt (voor)aanschrijvingen. Ook voer je (zienswijze)gesprekken met de in- en externe partijen en belanghebbenden. Je stemt af met collega's en bestuur en zorgt voor juridisch advies op maat. Je vertegenwoordigt de gemeente bij de Commissie bezwaarschriften, beroepsinstanties en andere gemeenten.
Als bijzondere taak begeleidt je de collega-juristen binnen het cluster juridische handhaving en deel je actief jouw kennis en ervaring. Diezelfde kennis en ervaring komt ook van pas bij de totstandkoming van een aantal te maken basale werkafspraken tussen de teams Vergunningen, Advies en Ondersteuning en het team Toezicht.
Je landt in het team Advies en Ondersteuning. Een team met in hoofdzaak juridische collega's die actief zijn binnen het omgevingsrecht, de APV, horeca en evenementen, markt en parkeren.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur handhaving op het gebied van het omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
Aantoonbare actuele kennis van de Omgevingswet en jurisprudentie blijkend uit een afgeronde cursus, opleiding of werkervaring in de afgelopen 3 jaar (30 punten);
Beschikbaar per 1 oktober 2025 voor 28 uren p/week (30 punten);
Bij voorkeur ook eerder juridische werkervaring in het omgevingsrecht opgedaan bij de gemeente Hilversum (10 punten).
Aanpassingsvermogen, samenwerken.
Goede communicatieve vaardigheden (schriftelijk en mondeling).
Goed kunnen luisteren, analyseren, doorvragen en motiveren.
Doorzettingsvermogen/daadkracht, assertief en je toont eigenaarschap.
Klantgericht.
Resultaatgericht werken met een praktische instelling.
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 16 september 2025, 09.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 10 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Overige informatie
De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.
‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).