Jeugdconsulent

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 36 Noord-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht

  • Je gaat aan de slag als jeugdconsulent om de wachtlijsten die er zijn ontstaan weg te werken.

  • Je gaat intakegesprekken voeren en zorgvuldig inventariseren wat de hulpvraag is.

  • Je gaat samen met het gezin een plan van aanpak opstellen en je regelt daarbij de passende ondersteuning.

  • Je begeleidt gedurende het hulpverleningstraject het gezin en eventueel bijhorend netwerk. Je monitort de inzet van zorg en stelt bij daar waar nodig.

  • Je onderhoudt het contact met ketenpartners, het onderwijs en andere instellingen rondom de jeugdigen.

  • Je rapporteert en registreert de voortgang van de resultaten van de hulpverlening. Daar waar nodig grijp je in.

  • Je bent aanwezig binnen de gezinnen.

  • Je werkt samen met het gezin en de (aanwezige) hulpverleners om de veiligheid te verhogen zodat de kwetsbare kinderen zich veilig kunnen ontwikkelen.

  • Je stimuleert gezinnen en hun netwerk om het beste voor het kind te doen.

  • Als jeugdconsulent zet je de hulpverlening in het gezin, maak je verbindingen, zoek je de samenwerking en grijp je in waar nodig.

  • Samen met het gezin ben je verantwoordelijk voor het opstellen en coördineren van het gezinsplan.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar in het bezit van een geldige SKJ registratie (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als jeugdjeugdconsulent binnen een gemeente.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Social Work, SPH en/of MWD.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als jeugdconsulent (30 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een gezinsplan en draaien van een caseload (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  • Aantoonbare werkzaamheden met / kennis van WIZ én ISamenleving (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv) (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring als consulent in een lokaal team met aandachtsgebied jeugd en gezin bij een gemeente (benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Je hebt een klantvriendelijke instelling en bent communicatief vaardig.

  • Je kunt goed omgaan met veranderingen.

  • Je kunt regie voeren binnen complexe situaties.

  • Je hebt bij voorkeur al enige kennis van de sociale kaart van de regio.

  • Je kunt methodisch werken.

  • Je kunt de ernst van de situatie waarin een kind zich bevindt inschatten en hiernaar handelen. Indien nodig stel je veiligheidsplannen op.

Organisatie en team

Huizen staat voor aanpakken. Voor luisteren, meedenken en meebeslissen. Voor samen het verschil maken. En werken vanuit mogelijkheden. Huizen is een dorp waar inwoners meedoen, waar we er samen voor elkaar zijn. En waar we met elkaar werken aan een ondernemende, sociale, veilige en duurzame gemeenschap. Dit doen wij vanuit onze visie op dienstverlening 'Goed geregeld, graag gedaan!' Anders gezegd, wij zijn 4G.

Huizen werkt aan grote opgaven. Een paar voorbeelden zijn de invoering van de omgevingswet, het uitbreiden van de digitalisering voor inwoners en collega's, een klimaatneutraal Huizen in 2050, het vergroten van het toerisme in Huizen als verlengstuk van de metropoolregio en dienstverlening op maat voor alle inwoners.

Gespreksinformatie

De fysieke gesprekken bij de gemeente zullen in overleg met de kandidaten ingepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 15 juli 2025 in de middag bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Huizen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Huizen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.