Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 mrt 2026Uren per week:
12Publicatiedatum:
26 jul 2025De medior beleidsadviseur die we zoeken heeft een duidelijke visie op het sociaal domein en, weet zijn of haar visie op het sociaal domein te vertalen naar concrete plannen en voorstellen. We richten ons op een krachtige samenleving en passende ondersteuning voor alle inwoners. Die doelen staan in ons algemeen beleidskader sociaal domein. Daarin zien we 3 uitdagingen: het herstellen van de bestaanszekerheid, kansengelijkheid vergroten en gezond leven makkelijker maken. Tegelijk staat die toegang tot zorg en ondersteuning flink onder druk door personeelstekorten in verschillende sectoren. Dit maakt dat we op een andere manier, meer preventief, naar de toekomst moeten kijken. Als beleidsadviseur ga jij aan de slag met deze opgave.
Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:
De kandidaat gaat zich met de volgende concrete onderwerpen bezighouden:
- Ketenaanpak Welzijn op recept: doorontwikkelen naar alle kernen.
- Respijtzorg: onderzoeken hoe we dit lokaal kunnen organiseren.
- Bredere vraag die verkenning behoeft: hoe kunnen we ontmoetingsvoorzieningen (zoals de daginvulling in Almen) in Lochem organiseren, i.r.t. de sociale basis.
- Veilig Thuis: Regionaal ambtelijk overleg, annotaties en voorbereiden bestuurlijke overleggen, verbinding leggen met 't Baken.
- Kerngroep Huiselijk Geweld.
- Je kijkt goed naar wat onze inwoners nodig hebben.
- En je volgt landelijke en regionale ontwikkelingen op de voet.
- Je vindt het leuk om in samenspraak beleid te maken dat past bij de Lochemse situatie.
- Samen met inwoners, partners en collegas zet je kansen om in oplossingen.
- Oplossingen die voor onze inwoners en in de uitvoeringsorganisatie van toegevoegde waarde zijn.
- Kortom: je werkt vanuit de bedoeling.
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreeren en leven is. We spelen in op vragen en ideeen uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeen. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met en voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 12 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 8 august 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen nee Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 40% wordt er gestort op deze rekening.
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 4 augustus 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 5 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 7 augustus 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.