Senior Projectleider Ruimtelijk Domein

Kasteelplein 5, 3417 JG Montfoort, Nederland

Sluit over 9 dagen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

1 aug 2025

Omschrijving

  • Je draagt integrale verantwoordelijkheid voor de planvorming en realisatie van projecten in de fysieke leefomgeving.

  • Als sparringpartner voor de bestuurlijk en ambtelijke opdrachtgever stem je opzet, inhoud en besluitvorming van projecten af. Ook rapporteer je aan hen over de voortgang

  • Je stelt bestuurlijke beslisdocumenten op en handelt ze af. Je informeert de raad en college over de voortgang.

  • Je voert onderhandelingen met marktpartijen, zorgt dat overeenkomsten worden gesloten, voert overleg en begeleidt participatie met inwoners en stakeholders en juridische procedures.

  • Je geeft leiding aan in- en externe projectgroepen en zorgt voor een goede afstemming met de verschillende vakdisciplines.

  • Daarnaast vervul je een begeleidende rol bij de uitvoering en overdracht na oplevering.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding planologie, ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling of bouwmanagement op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring projectleider planvorming ruimtelijk domein bij de overheid;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding planologie, ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling of bouwmanagement op minimaal wo niveau (10 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring projectleider planvorming ruimtelijk domein bij een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het afstemmen van belangen en perspectieven van verschillende stakeholders (Benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare kennis van relevante wet- en regelgeving (Benoem dit duidelijk in het cv) (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met participatieprocessen, maatschappelijke en juridische ontwikkelingen (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met jet vertalen van politiek-bestuurlijke uitgangspunten naar concrete en succesvolle projecten en (deel-)resultaten (Benoem dit duidelijk in het cv) (20 punten).

Competenties

  • Een sterk ontwikkelde politiek/bestuurlijke sensitiviteit met bijbehorende communicatieve vaardigheden;
  • Een uitstekend vermogen om draagvlak te creeren voor de realisatie van je projecten;
  • Leiderschap en de kunst van motiveren en inspireren;
  • Strategisch inzicht, doorzettingsvermogen en humor.

Organisatie en team

“Gemeente Montfoort is een meer dan mooie gemeente in het Groene Hart van ons land. In totaal telt de gemeente zo’n 14.000 inwoners, die in en rondom de stad Montfoort en het dorp Linschoten wonen.

Gemeente Montfoort is ‘gewoon bijzonder en bijzonder gewoon’. We redeneren vanuit dienstverlening aan inwoners. We zetten in op samenwerking en zorgen dat uitvoering van werkzaamheden door derden goed gebeurt. De tijd dat werken bij een gemeente synoniem stond voor suf en saai is voorgoed voorbij. Jouw toekomstige collega’s zijn mensen met een visie. In onze organisatie ligt de verantwoordelijkheid bij de medewerkers en werken we op basis van drie kernwaarden: deskundig, betrokken en loyaal.

De algehele leiding van de organisatie is in handen van de directie. De directie bestaat uit de gemeentesecretaris/ algemeen directeur en een adjunct directeur. De dagelijkse leiding van de medewerkers in de diverse teams is in handen van teamcoördinatoren.“

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 21 augustus 2025 tussen 10.00 uur en 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Voor de zzp'er

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

  • Gemeente Montfoort faciliteert geen ‘mobile devices’ zoals laptop en telefoon.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur