Logo van Gemeente Noardeast-Fryslân
Logo van Gemeente Noardeast-Fryslân

Specialist BRP

Koningstraat 13, 9101 LP Dokkum, Nederland

Sluit over 17 dagen

Begindatum:

15 jan 2026

Einddatum:

15 jul 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief 105Opdracht uren 24

Omschrijving

Opdracht

In de periode dat de reguliere vacature nog niet ingevuld is, samen met de collega specialist BRP het uitvoeren van de werkzaamheden om achterstanden te voorkomen. Indien nodig, het mee inwerken/opleiden van de nog te werven collega BRP specialist.

Verantwoordelijkheden
Als specialist Basisregistratie Personen hou je je bezig met het actualiseren, corrigeren, beheren en controleren van persoonslijsten. Je behandelt de (her)inschrijvingen vanuit het buitenland en beoordeelt en verwerkt buitenlandse brondocumenten. Samen met de collega's van de eenheid zorg je voor de kwaliteit, actualiteit en betrouwbaarheid van de persoonsgegevens in de BRP. Deze gegevens worden door diverse instanties gebruikt, zoals de Belastingdienst.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 15 januari 2026 tot en met 15 juli 2026 voor 24 uur per week.
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
  • Als specialist Basisregistratie Personen hou je je bezig met het actualiseren, corrigeren, beheren en controleren van persoonslijsten. Je behandelt de (her)inschrijvingen vanuit het buitenland en beoordeelt en verwerkt buitenlandse brondocumenten. Samen met de collega's van de eenheid zorg je voor de kwaliteit, actualiteit en betrouwbaarheid van de persoonsgegevens in de BRP.
  • Je hebt een opleiding op mbo+-niveau, bijvoorbeeld in een juridische richting. Bij voorkeur heb je kennis van de Wet BRP, het personen- en familierecht, het internationaal privaatrecht en de nationaliteitswetgeving.
  • Je hebt een Verklaring Omtrent Gedrag nodig.

Wensen en competenties

Wensen

  • Je hebt een opleiding op mbo+-niveau, bijvoorbeeld in een juridische richting. Bij voorkeur heb je kennis van de Wet BRP, het personen- en familierecht, het internationaal privaatrecht en de nationaliteitswetgeving. (Gewicht: 40%)
  • Als specialist Basisregistratie Personen hou je je bezig met het actualiseren, corrigeren, beheren en controleren van persoonslijsten. Je behandelt de (her)inschrijvingen vanuit het buitenland en beoordeelt en verwerkt buitenlandse brondocumenten. Samen met de collega's van de eenheid zorg je voor de kwaliteit, actualiteit en betrouwbaarheid van de persoonsgegevens in de BRP. (Gewicht: 40%)
  • Bij voorkeur heb je kennis van de Wet BRP, het personen- en familierecht, het internationaal privaatrecht en de nationaliteitswetgeving. Je communiceert helder en kunt goed prioriteren. Daarnaast beheers je de Engelse taal en voel je je verantwoordelijk voor je taken. Een klantgerichte en dienstverlenende houding is voor jou vanzelfsprekend, net als het up-to-date houden van je kennis van de BRP-systematiek en bijbehorende wet- en regelgeving. (Gewicht: 20%)

Competenties

  • Je communiceert helder en kunt goed prioriteren.
  • Je beheerst de Engelse taal en voelt je verantwoordelijk voor je taken.
  • Een klantgerichte en dienstverlenende houding is voor jou vanzelfsprekend.
  • Je houdt je kennis van de BRP-systematiek en bijbehorende wet- en regelgeving up-to-date.

Organisatie en team

Gemeente Noardeast-Fryslan

Gespreksinformatie

Het interview

Als Inschrijver in de top 3 is geëindigd, ontvangt inschrijver een uitnodiging voor het interview. Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE:
1

CV-eisen

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring van de kandidaat. Dit in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat van maximaal 5 pagina's A4. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld.

Geldende voorwaarden

2024 Algemene inkoopvoorwaarden Leveringen en Diensten gemeente Noardeast Fryslân.pdf

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr