Sociaal Rechercheur

Johan Modastraat 6, 9671 CD Winschoten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
86 16 Groningen

Begindatum:

13 jan 2025

Einddatum:

1 jun 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

24 dec 2024

Opdrachtomschrijving

Voor het team handhaving en toezicht Sociaal Domein zoeken wij een tijdelijke collega die actief en integraal aan de slag gaat met ontwikkelingen binnen de handhaving Participatiewet.

We zoeken iemand die toeziet op een rechtmatige toekenning en rechtmatig gebruik van voorzieningen op grond van de Participatiewet voor 16 uur per week.

Hoe je ontdekt of er (mogelijk) fraude wordt gepleegd? Als handhaver bestudeer je dossiers, bespreek je situaties met klantmanagers Werk en Inkomen en leg je huisbezoeken af. Daarnaast verzamel je aan de hand van meldingen of risicosignalen informatie, analyseer en beoordeel je in hoeverre signalen aanleiding geven tot rechtmatigheidsonderzoek.

Je maakt gebruik van diverse onderzoeksmethoden om informatie te verzamelen in het kader van rechtmatigheidsonderzoek. Je documenteert en beoordeelt deze informatie en adviseert over passende handhavingsmogelijkheden. Je adviseert en ondersteunt klantmanagers Werk en Inkomen bij de beoordeling van de rechtmatigheid van de Participatiewet en over het te nemen besluit in verband met het vervolgtraject.

Verder stimuleer je fraude-alertheid en breng je medewerkers van verschillende voorzieningen of afdelingen bij elkaar, zodat zij van elkaar kunnen leren. Ook ben jij sparringpartner voor uitvoering, kwaliteit en overige zaken rondom Werk en Inkomen.

Je weet je bevoegdheden gescheiden in te zetten vanuit de Participatiewet en de Algemene wet bestuursrecht.

Kandidaatomschrijving

Jij bent initiatiefrijk, analytisch, daadkrachtig, collegiaal en kunt goed samenwerken. Je hebt oog voor zowel het strafbare feit als de menselijke maat. Het is voor jou dan ook geen probleem om de belangen van de organisatie en de klant naast elkaar te laten werken. Omdat je voldoende vakmanschap hebt, weet je middels passende communicatie te overtuigen en vertrouwen te winnen. Ook beschik je over goede schriftelijke vaardigheden en kun je zakelijk en objectief rapporteren. Tot slot ben je flexibel en bereid om zo nodig buiten kantooruren te werken. Je hebt aantoonbaar ervaring in deze functie en je hebt het afgelopen jaar bij de Gemeente Oldambt gewerkt. Je bent d irect inzetbaar.

Daarnaast beschik je over:
• Minimaal hbo werk- en denkniveau;
• Aantoonbare kennis van handhaving in het kader van de Participatiewet;
• Minimaal twee jaar ervaring als handhaver met controle onderzoeken;
• Kennis van de wetgeving in het Sociaal Domein (Participatiewet, AWB) en van regelgeving rondom gegevensuitwisseling en privacy;

Tot slot ben je in het bezit van een rijbewijs B en heb je eigen vervoer.

Interviewplanning

De (eerste) gesprekken met de selectiecommissie vinden plaats in week 2.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering

Eisen

Je bent in het bezit van rijbewijs B en eigen vervoer.

Graag expliciet opnemen in het cv.

Je bent direct inzetbaar voor vijf maanden.

Graag expliciet opnemen in het cv.

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 30 %

Je hebt aantoonbare kennis van handhaving in het kader van de Participatiewet.

Dit blijkt uit het cv.

Weging: 15 %

Je hebt minimaal een tot twee jaar ervaring als handhaver met controle onderzoeken in de gemeente Oldambt.

Dit blijkt uit het cv.

Weging: 15 %

Je hebt kennis van de wetgeving in het Sociaal Domein (Participatiewet, AWB) en van regelgeving rondom gegevensuitwisseling en privacy.

Dit blijkt uit het cv.

Weging: 15 %

Interview

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Op basis van werkervaring, kennis en persoonlijkheid wordt getoetst welke kandidaat het beste aansluit bij de opengestelde opdracht.

Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.