Klantmanager Werk

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 36 Gelderland

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Consulent Werk ondersteunt werkzoekenden bij het vinden en behouden van betaalde arbeid en/of vrijwilligerswerk. Ook help je hen bij het verkleinen van de afstand tot de arbeidsmarkt. De werkzoekenden zijn inwoners van de gemeente Oldebroek die een uitkering ontvangen op grond van de Participatiewet en de IOAW, of niet-uitkeringsgerechtigde werkloze werkzoekenden (Nuggers).

Je taken zijn onder andere:

  • Begeleiden van cliënten: Je ondersteunt werkzoekenden bij het vinden van een passende baan of vrijwilligerswerk en helpt hen hun afstand tot de arbeidsmarkt te verkleinen.

  • Opstellen van trajectplannen: Je ontwikkelt samen met de cliënt een plan van aanpak gericht op duurzame participatie in de samenleving.

  • Toepassen van relevante wet- en regelgeving: Je gebruikt je kennis van onder andere de Participatiewet, IOAW, IOAZ en aanverwante wetgeving om je cliënten te ondersteunen.

  • Stimuleren van eigen kracht en zelfregie: Je motiveert en begeleidt cliënten om hun eigen kracht te benutten en hun zelfregie te vergroten.

  • Signaleren van kansen en problemen: Je vertaalt signalen vanuit je werk naar concrete acties en oplossingen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  • Minimaal een afgeronde HBO bachelor opleiding in de richting van SJD, MW of SPH;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Consulent Werk bij een gemeente;

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met GWS4all Suite Civision Samenlevingszaken en iSamenleving;

  • Aantoonbare werkervaring met Participatie Wet en Wet Inburgering.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar Aantoonbare werkervaring met de participatiewet, IOAW, BBZ, WW en Wet Banenafspraak (20 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als Consulent werk bij een gemeente (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het bevorderen van werkgelegenheidskansen (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met Civision Samenlevingszaken, Djuma, Sonar of WBS (20 punten);

  • Aantoonbare ervaring met Psychosociale problematiek (20 punten).

Competenties

  • Ondernemend

  • Dienstverlenend

  • Daadkrachtig

  • Creatief

  • Doorzettingsvermogen

  • Oplossingsgericht

Organisatie en team

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving.

Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden:

  • Dienstverlenend

  • Eigenaarschap

  • Verbindend

  • Flexibiliteit

  • Vakbekwaam.

Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Als Consulent Werk werk je vanuit een integrale visie en richt je je, samen met 4 collega consulenten, een kwaliteitsmedewerker, een accountmanager ondernemers en 2 ondersteuners, op het versterken van de zelfredzaamheid van de inwoner.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 22 september 2025 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 19 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Oldebroek mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Oldebroek. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur