Omschrijving
Als hulpverlener begrijp je dat problemen voor iedereen anders zijn en uniek. Jouw taak is het bieden van kortdurende hulp aan inwoners die op verschillende levensgebieden uitdagingen ervaren. Samen met de inwoner maak je een ondersteuningsplan, waarin duidelijke afspraken staan met zorgverleners om doelgerichte hulp mogelijk te maken. Je werkt nauw samen met diverse partners, waaronder zorgverleners, scholen, huisartsen, GGD, vrijwilligersorganisaties, welzijns- en hulporganisaties en de politie. In dit samenwerkingsproces behoud je de regie over de casus om de continuïteit van de hulpverlening te waarborgen. Bij het beoordelen van de gewenste en noodzakelijke inzet van professionals houd je rekening met de behoeften van de inwoner. Je gaat proactief op zoek naar duurzame oplossingen samen met de inwoner, waarbij jullie ook de onderliggende oorzaken aanpakken om blijvende verandering te bewerkstelligen. Als de veiligheid of ontwikkeling van de inwoner in gevaar is, gebruik je de Meldcode, voer je crisisinterventies uit en stel je veiligheidsafspraken op om verdere schade te voorkomen. Jouw caseload bestaat uit inwoners van 18 jaar en ouder. Je biedt hen passende ondersteuning om ze te helpen hun leven weer op de rails te krijgen
Eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 19 januari voor 28 uur per week.
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. U dient gebruik te maken van het bijgevoegde template en alle gevraagde onderdelen in te vullen.
- Ingeschreven staan in tenminste één van de registers SKJ of BIG.
- Afgeronde hbo-opleiding.
- Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) dient voor aanvang van de opdracht te worden overlegd.
Wensen en competenties
Wensen
- hbo-opleiding, bijv. richting zorg en welzijn (Gewicht: 50%)
- ervaring met mensen uit de doelgroep (Gewicht: 50%)
Competenties
- empathisch
- beslissingsvaardig
- samenwerkingsgericht
- energierijk
- Je werkt graag samen met anderen en gelooft erin dat je samen beter bent
- Je hebt affiniteit met mensen met een licht verstandelijke beperking en/of een autismespectrum- stoornis
- Je begrijpt mensen en hun situatie snel en toont empathie.
- Je kunt beslissingen nemen op basis van de feiten en als je kansen ziet weet je ze te benutten.
- Je gaat ervoor met volle energie en laat je niet snel uit het veld slaan.
Organisatie en team
Je werkt voor de gemeente Opsterland. Je werkt nauw samen met diverse partners, waaronder zorgverleners, scholen, huisartsen, GGD, vrijwilligersorganisaties, welzijns- en hulporganisaties en de politie.
Gespreksinformatie
Op basis van de economisch meest voordelige inschrijving (EMVI) wordt de top van kandidaten samengesteld. Op basis van de gespreksresultaten wordt één kandidaat geselecteerd. In het geval er uit de gesprekken geen geschikte kandidaat naar voren komt, worden de volgende CV's beoordeeld; zonodig te herhalen tot de selectie is voltooid.
Fase 2: Het interview
Tijdens het interview wordt een verificatie gedaan op basis van de aangeboden offerte. Als de verificatie positief is wordt de kandidaat beoordeeld op basis van criteria. De criteria zijn hieronder te raadplegen ter voorbereiding op het interview. Bij de terugkoppeling op de offertes (gunningsbeslissing) worden de resultaten bekendgemaakt in deze applicatie.
Overige informatie
Benodigd aantal professionals: 1
Optie tot verlenging: ja, 2 x 6 maand
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Overig algemeen: Faciliteiten
De leverancier verleend de nodige faciliteiten aan de Externe wanneer dit noodzakelijk is voor het uitoefenen van de opdracht. Te denken valt aan het beschikbaar stellen van een telefoon. Een laptop wordt ter beschikking gesteld door gemeente Opsterland.