Logo van Gemeente Rheden
Logo van Gemeente Rheden

Kwartiermaker

Hoofdstraat 3, 6994 AB De Steeg, Nederland

Sluit over 19 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 feb 2027

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief 110Opdracht uren 32

Omschrijving

De opdracht van kwartiermaker is gericht op het ontwikkelen en implementeren van vernieuwende aanpakken en een uitvoeringsplan voor de asielopvang in de twee nieuwe buurten en de ambities vanuit het beleidskader Thuis in Rheden.

De kwartiermaker maakt verbinding tussen verschillende stakeholders, waaronder onderwijsinstellingen en ondernemers, om een meer geïntegreerde aanpak te realiseren.

Beoogde resultaten:

  • Inspiratie andere gemeenten en organisaties door middel van deskresearch, werkbezoeken en interviews (Oss, Plan Einstein, gemeente Arnhem);

  • Verbeteren netwerk onderwijs en ondernemers gericht op creëren leer- en werkplekken en normaliseren van migratie en immigratie;

  • Concrete oplossingen om de ambitie meedoen vanaf dag 1 vorm te geven (bijv. subsidie, meedoenbalie, sociale kaart);

  • Een plan van aanpak rondom buurtbinding de nieuwe buurten op te leveren;

  • Afspraken met Vivare voor buurtbinding;

  • Gepresenteerd in een aansprekende vorm, bijv. een boekje of pagina;

  • Overdracht coördinatie de bosrank Rozendaal aan gemeente Rozendaal.

Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider bij een of meerdere middelgrote gemeenten;

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

  • Een maximum uurtarief van € 110,- per uur exclusief btw, inclusief reiskosten én fee.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring als projectleider op het thema nieuwkomers;
  • Aantoonbare werkervaring met het maken van beleid voor nieuwkomers;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het samenwerken met verschillende stakeholders (waaronder ondernemers en onderwijsinstellingen);
  • Aantoonbare werkervaring in gemeente Rheden of omliggende gemeenten.

Competenties

  • Aanpassingsvermogen;
  • Uitdrukkingsvaardigheid (mondeling);
  • Uitdrukkingsvaardigheid (schriftelijk);
  • Resultaatgericht werken;
  • Samenwerken;
  • Organiseren.

Organisatie en team

Gemeente Rheden
Een dynamische gemeente vol ambities: dat zijn wij! We zoeken daarom geregeld nieuwe collega’s – zowel jonge talenten als ervaren krachten - die zin hebben om met een frisse blik onze afdelingen te versterken. De gemeente Rheden is een organisatie waarin onze kernwaarden Experimenteren, Oprecht nieuwsgierig, Persoonlijk leiderschap en Samenwerken centraal staan. We vinden het belangrijk om onze inwoners service op maat te bieden, een verbindende rol te spelen en om gastvrij te zijn. We houden het niveau van onze dienstverlening en voorzieningen graag hoog. Hierbij gebruiken we de Global Goals als uitgangspunt. Om op deze manier armoede, ongelijkheid en klimaatverandering te bestrijden.

Bij de gemeente Rheden werk je in een prachtige omgeving met de Veluwezoom als wandelgebied. Er is een informele werksfeer waar we interesse hebben in de mens achter de collega. We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis.

Gespreksinformatie

Beoordeling

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.

De 5 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: 1x 12 maanden

Hybride: We werken hybride: op ons gemeentehuis in de Steeg of vanuit huis. Hybride werken is mogelijk: Ja.

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen Ja, eigen laptop en telefoon verplicht

  • U dient te beschikken over een G-rekening en NEN Certificering, 25% wordt er gestort op deze rekening. Bij geen NEN-certificering wordt er 55% gestort op deze rekening.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr