Nieuwe Veenendaalseweg 75, 3911 MG Rhenen, Nederland
Begindatum:
Z.S.M.Einddatum:
1 jul 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025De gemeente Rhenen zoekt een ervaren Projectleider afval & grondstoffen die zelfstandig meerdere inhoudelijke en aanbestedingsprojecten kan uitvoeren. De inzet is gericht op voorbereiding, besluitvorming, aanbesteding en communicatie binnen het gemeentelijk afvalbeleid.
Actualisatie inzameling bedrijfsafval (Q1 2026)
Actualiseren van de inzameling van bedrijfsafval.
Voorbereiden en aankondigen van wijzigingen richting doelgroepen.
Wijzigingen treden vermoedelijk in werking per januari 2027.
Voortzetting en uitbreiding luierinzameling (gereed eind Q2 2026)
Organiseren van de voortzetting van de huidige inzameling.
Opstellen en contractueel vastleggen van een uitbreiding.
Nieuwe overeenkomst glasinzameling (gereed eind Q2 2026)
Aanbesteding bechippen mini-containers & CMS (publicatie eind Q2 2026)
Voorbereiden van de aanbesteding.
Organiseren van de interne besluitvorming.
Publiceren van de aanbesteding volgens wet- en regelgeving.
Opstellen aanwijsbesluiten verzamelcontainers
Juridisch en inhoudelijk voorbereiden.
Zorgdragen voor bestuurlijke vaststelling.
Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring in de afgelopen 7 jaar als projectleider binnen het domein afval/grondstoffen bij een gemeente of omgevingsdienst;
Aantoonbare werkervaring met het voorbereiden of begeleiden van (Europese) aanbestedingen;
Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2026 voor minimaal 24 uur per week;
Afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau.
Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als beleidsadviseur op het gebied van afval/grondstoffen;
Aantoonbare werkervaring met aanbestedingen afvalinzameling / afvalsystemen;
Afgeronde WO master in de richting van Duurzaamheid;
Aantoonbare werkervaring met communicatie- en bewustwordingscampagnes afval.
Resultaatgerichtheid;
Omgevingsbewustzijn;
Communicatieve vaardigheden;
Organisatiesensitiviteit;
Analytisch vermogen;
Regievoering / projectvaardigheden;
Samenwerken.
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie vijf (5) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door administratieve partner”.
De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 22 december 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Optie tot verlenging: Mogelijk maar nog niet bekend
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Alleen maandelijkse facturatie vereist (geen 4 weken)