Beleidsadviseur wonen

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 9 dagen
120 32 Noord-Brabant

Begindatum:

7 apr 2025

Einddatum:

6 okt 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

12 mrt 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij streven naar een meer autonome werkwijze waar dat mogelijk is. Dit betekent dat we in kleine groepen van acht tot twaalf medewerkers werken, zonder teamleiders. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Functiebeschrijving
Op dit moment bestaat het “cluster” wonen uit een aanjager woningbouw en twee beleidsmedewerker wonen. Eén beleidsadviseur wonen houdt zich bezig met de vorming van de vluchtelingenopvang en de arbeidsmigranten. De aanjager en de tweede beleidsadviseur wonen pakken alle andere taken op. 
De Gemeente Roosendaal heeft een hoog ambitieniveau. Op het gebied van Ruimtelijke Ontwikkeling en specifiek bij het beleidsveld wonen spelen diverse actuele strategische ontwikkelingen en initiatieven. Dit betreft bijvoorbeeld een intensievere regionale samenwerking, de huisvesting van aandachtsgroepen, de wooncrisis en de asielcrisis.

Werkzaamheden/taken:
Om deze ontwikkelingen goed en vlot te kunnen begeleiden, is versterking nodig.

  • Adviserende taken met betrekking tot beleidsontwikkeling in het woondomein

  • Het opstellen van beleid, waaronder het woonwagenbeleid.

  • Het opstellen en actualiseren van beleid dat bijdraagt aan de Kwaliteitssprong die Roosendaal wil maken.

  • Het beoordelen van initiatieven in de Omgevingskamer vanuit het woondomein.

  • Advies geven binnen projecten en aan projectmanagers vanuit het beleidsveld Wonen

  • Het maken van afspraken en het onderhouden van contact met de woningcorporatie op het gebied van beleid (opstellen Woonconvenant, Prestatieafspraken, etc.)

  • Het ondersteunen in het opstellen van een nieuw Volkshuisvestingsprogramma.

  • Het ondersteunen in taken rondom regionale samenwerking zoals de Woondeal.

  • Bijdragen leveren aan het ontwikkelen van gebiedsvisies en visiedocumenten van collega's binnen het Ruimtelijk Domein.

  • De kandidaat:

    • heeft kennis van relevante wetgeving, (gemeentelijk) beleid en procedures;

    • bij voorkeur ervaring in het opstellen van (woon)visies

    • bij voorkeur ervaring in het vertalen van wetgeving in woonbeleid

    • heeft ervaring met projectmatig werken;

    • heeft specifieke kennis van gemeentelijke processen binnen het gevraagd werkterrein;

    • heeft specifieke kennis en werkervaring op het gebied van wonen;

    • werkt en denkt integraal;

    • heeft ervaring in de samenwerking met externe partners binnen het woondomein

    • kan de gemeente vertegenwoordigen binnen samenwerkingsverbanden

    • kan als aanspreekpunt fungeren voor de woningbouwcorporatie op het gebied van beleidsontwikkeling

En dat doen we hybride (thuis en op kantoor) met een goede balans tussen werk en privé. En je inwerkperiode? Die organiseren we natuurlijk op kantoor, niet digitaal. Zo zorgen wij dat jij goed bij ons kunt landen. 

De voorkeur is voor het houden van persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Eisen

  1. Kandidaat is in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum en de gevraagde uren te starten met de opdracht.

  2. De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau, richting relevant op het vakgebied.

  3. Kandidaat heeft aantoonbare ervaring en kennis op het gebied van relevante wetgeving, (gemeentelijk) beleid en procedures.

  4. De kandidaat heeft minimaal 4-5 jaar relevante werkervaring.

  5. De kandidaat heeft aantoonbare relevante werkervaring op het gevraagde vakgebied.

  6. De kandidaat heeft ervaring en specifiek kennis op het gebied van wonen.

  7. De kandidaat heeft ervaring in de samenwerking met externe partners in het woondomein en in het vertegenwoordigen binnen samenwerkingsverbanden

Gunningscriteria

  1. De kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein bij een gemeente / overheid.

  2. Het maximum tarief is € 120,-- all in (incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten). Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf beschikt over devices of deze verstrekt krijgt vanuit de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.

  3. De kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in het opstellen van (woon)visies en het vertalen van wetgeving in woonbeleid.

Competenties

  • overtuigingskracht

  • proactief

  • initiatiefrijk

  • resultaatgericht

  • samenwerken

  • zelfstandig

Let op!: Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden 

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur