Logo van Gemeente Roosendaal
Logo van Gemeente Roosendaal

Projectleider implementatie Financieel systeem

Kloosterstraat 2-8, 4701 KK Roosendaal, Nederland

Sluit over 9 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

31 jan 2027

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

16 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Gezocht

Een ervaren en verbindende Projectleider voor het implementeren van een nieuw financieel systeem voor de gemeente Roosendaal. Roosendaal staat aan de vooravond van een flinke vernieuwing: de introductie van een nieuw financieel systeem. We zoeken een energieke professional die deze implementatie daadkrachtig aanstuurt en zorgt voor een soepele en succesvolle overgang binnen onze organisatie.

Roosendaal is een vooruitstrevende gemeente die streeft naar efficiëntie, transparantie en samenwerking. Binnen onze organisatie werken wij grotendeels vanuit autonome groepen waarbij procesverbeteringen, innovatie en digitalisering een belangrijke rol spelen.

De opdracht

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe financiële systeem, zodat per 1 januari 2027 het systeem live gaat en de gebruikers ermee kunnen werken. De opdracht start in overleg, maar in ieder geval in februari 2026 en loopt tot en met de overdracht aan de beheerorganisatie in januari 2027. Wij gaan uit van gemiddeld 24 uur per week.

Werkzaamheden
Het project omvat onder andere:

  • Aansturing van het project inclusief opstellen van een projectplan, een implementatieplan en andere benodigde documenten.

  • Het opzetten van een projectorganisatie voor de uitvoering van dit project.

  • Coördineren van de configuratie van het nieuwe systeem, in nauwe samenwerking met de leverancier en interne stakeholders bij de gemeente Roosendaal;

  • Optimaliseren en aanpassen van werkprocessen, zodat het systeem en de organisatie maximaal op elkaar aansluiten;

  • Realiseren van de noodzakelijke koppelingen met andere (interne en externe) systemen;

  • Organiseren van trainingen voor eindgebruikers en de beheerorganisatie, zodat iedereen optimaal met het nieuwe systeem kan werken;

  • Organiseren van testtrajecten en het begeleiden van acceptatieprocessen voor zowel inrichting als koppelingen.

Profiel

Jij bent een resultaatgerichte en verbindende collega, die hoofd- en bijzaken kan scheiden, snel schakelt en helder communiceert op alle niveaus. Met jouw aantoonbare jarenlange ervaring in vergelijkbare implementaties bij gemeenten weet je draagvlak te creëren en obstakels te overwinnen, zodat het project binnen tijd, budget en kwaliteit wordt gerealiseerd.

Eisen

  • Is in staat om op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten voor het gevraagde aantal uren.
  • Akkoord met de ZZP-constructie via een derde contractpartij.
  • Beschikt over een afgeronde relevante opleiding op HBO niveau (blijkt uit CV).
  • Beschikt over specifieke vakkennis over projectmethodieken en kennis van gemeentelijke financiën (blijkt uit CV).
  • Heeft minimaal 1-3 jaar relevante werkervaring (blijkt uit CV).
  • Heeft relevante aantoonbare kennis van en ervaring met projectstructuur en resultaatgericht werken (blijkt uit het CV).
  • Heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV).

Wensen en competenties

Competenties

  • Communicatief vaardig

  • Netwerker

  • Proactief en initiatiefrijk

  • Resultaatgericht

  • Verbindend/bruggenbouwer

  • Samenwerken

Organisatie en team

Wij zijn Roosendaal

Wij zijn geen gemeente, wij zijn Roosendaal. Benieuwd wat we daarmee bedoelen? Dat leggen we je graag uit in deze video.
https://www.youtube.com/watch?v=E2ST_eKA7sI&feature=youtu.be

Wij hanteren een autonomere werkwijze waar dat kan. Dat houdt in dat we in kleine groepen werken van acht tot twaalf medewerkers zonder teamleiders. Wij streven naar een meer autonome werkwijze waar dat mogelijk is. Dit betekent dat we in kleine groepen van acht tot twaalf medewerkers werken, zonder teamleiders. Binnen onze organisatie zijn er echter ook (grotere) groepen of afdelingen waar het (tijdelijk) efficiënter is om met een teamleider te werken. Wij geloven in de kracht van onze medewerkers. Samen ben je verantwoordelijk voor het resultaat wat je oplevert en verdeel je in overleg de werkzaamheden. Zo zijn we wendbaar, ontstaat er ruimte voor mooie initiatieven en is het werkplezier hoog. Resultaatgericht, samen en de ander centraal zijn hierbij onze drie kernwaarden.

Roosendaal heeft grote ambities. Zo worden we wat ons betreft een 100.000+ gemeente en laten we onze voorzieningen nu al aansluiten op die ambitie. Roosendaal is de stad van de menselijke maat met talloze kleurrijke verenigingen, inwoners en ondernemers. Groot genoeg voor interessante vraagstukken. Klein genoeg voor korte lijnen met belangrijke stakeholders. Met een ideale ligging: vanuit Rotterdam, Breda of Antwerpen ben je in ruim 30 minuten in Roosendaal.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden ingepland op locatie in Roosendaal op: 6 januari 2026 tussen 14.00 - 16.30 uur of 8 januari 2026 tussen 9.00 - 17.00 uur.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Optie tot verlenging: ja

Hybride: Regelmatige aanwezigheid op kantoor in Roosendaal is gewenst; de combinatie thuis/kantoor is mogelijk, in overleg met de groep en in afstemming

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • Flexkracht beschikt zelf over devices (laptop en telefoon).

  • Tarief is incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten.

  • VOG niet ouder dan 2 maanden dient te worden overlegd op de aspecten 11,12 en 41.

  • Er is geen (gratis) parkeergelegenheid op eigen terrein.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Bereikbaar van 9:00 tot 17:00
Werkdagen: ma, di, do, vr