Contractmanager Duurzame Polder

Wolvenhoek 1, 5211 HH 's-Hertogenbosch, Nederland

Sluit over 7 dagen
125 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

4 jun 2025

Opdrachtomschrijving
Duurzame Polder beoogt energie-opwek met windturbines mogelijk te maken in het open buitengebied van de gemeenten Oss en ‘s-Hertogenbosch. Nu de lopende plan MER-fase onlangs is afgesloten met een voorkeursalternatief in een integraal ruimtelijk programma, zullen initiatiefnemers uitgenodigd worden om vergunning aan te vragen voor plaatsing en exploitatie van windturbines en een bijbehorende project MER op te stellen.

Het project kenmerkt zicht door een grote mate van bestuurlijke, maatschappelijke en technische complexiteit en heeft een grote impact op de omgeving. 

Specifiek voor deze projectfase zijn we op zoek naar een onderhandelaar/contractmanager.

Kandidaat omschrijving
Wij zoeken een kandidaat met een stevige persoonlijkheid, iemand die visie heeft op strategische vraagstukken, die verbindend kan zijn met belanghebbenden en omwonenden en die eigenaarschap kan tonen. 

  • Je vervult in het projectteam een sleutelrol op het vlak van de gesprekken met de initiatiefnemers voor de energieopwekking. 

  • Je houdt contact met de initiatiefnemers (landbouwers, grondeigenaren, ontwikkelaars) die zich hebben gemeld en die – als zij vergunning aanvragen – hun projecten verder uitwerken en een aanvraag indienen. Parallel daaraan sluiten de gemeenten met de aanvragers een overeenkomst, waarin het wettelijke verplicht kostenverhaal en financiële bijdrage wordt vastgelegd. Deze overeenkomsten zullen juridisch solide moeten zijn.

  • Naast kennis van het juridische spoor is ook kennis en ervaring vereist van ruimtelijke procedures (Ruimtelijke programma en plan MER, vergunningaanvraag en project MER) en financiële participatie.

  • Indien noodzakelijk, ben je in staat om kostenverhaalsregels te formuleren en nader uit te werken.

  • Je onderhandelt met de initiatiefnemers, stelt de contractdocumenten op of laat dit doen en zorgt voor toezicht en naleving van de gemaakte afspraken. Daarbij houd je rekening met de wet- en regelgeving voor mededinging, aanbesteding en kostenverhaal.

Verder heb/ben je: 

  • Een opleiding op WO-niveau.

  • Minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van planologische procedures, inclusief omgevingswet.

  • Ervaring in windmolenprojecten.

  • Organisatiesensitief en kan acteren op verschillende niveaus en met interne en externe stakeholders.

Competenties:

  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

  • In staat zijn het eigen werk te plannen en te organiseren.

  • Samenwerkings- en resultaatgerichtheid.

  • Toont eigenaarschap,  proactief en focus op resultaat

  • Oplossingsgericht en overtuigingskracht.

  • Politieke sensitiviteit

Interview planning
Eventuele gesprekken/interviews vinden plaats op dinsdagmiddag 24 juni of woensdagmiddag 25 juni 2025.

Toelichting op rooster
Het gaat om een opdracht voor 16 uur per week. Werktijden en werkdagen worden ingevuld in overleg.

Eisen

  1. Kandidaat heeft een (afgeronde) opleiding op WO-niveau. Dit blijkt uit het CV.

  2. Kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van planologische procedures, inclusief omgevingswet. Dit blijkt uit het CV

Gevraagde documenten
Aanleveren na gunning:

  • Actuele Uniform Europees Aanbestedingsdocument

Wensen

  1. Kandidaat is actief betrokken geweest bij meerdere complexe RO projecten, waarbij vergelijkbare ervaring als in de opdrachtomschrijving is beschreven is opgedaan. Deze werkervaring blijkt expliciet uit cv en/of offerte.
    Weging: 25 %

  2. Kandidaat heeft ervaring in windmolenprojecten. Dit blijkt uit het CV.
    Weging: 15 %

  3. Kandidaat kan acteren op verschillende niveaus en met interne en externe stakeholders. Dit blijkt uit het CV.
    Weging: 10 %

  4. Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    Met de top-3 kandidaten wordt een gesprek aangegaan waarin o.a. zal worden getoetst of de kandidaat voldoet aan het kandidaatsprofiel en aan de gestelde minimumeisen. Daarnaast zal worden beoordeeld welke kandidaat het beste aansluit bij datgene wat de opdrachtgever zoekt in een kandidaat (competenties, aansluiting bij de organisatie, het team, etc.). Het gesprek is onderdeel van de beoordeling.
    Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur