Begindatum:
15 feb 2026Einddatum:
31 jul 2026Publicatiedatum:
12 dec 2025Als tijdelijk Adviseur Inkoop zorg je ervoor dat de behoefte van de gemeente rechtmatig en doelmatig wordt ingekocht of wordt aanbesteed via Mercell.
Je voert zelfstandig de werkzaamheden uit in de diverse fases van de aanbestedingsprocedures voor diensten, werken en leveringen. Dit betreffen zowel de meervoudig onderhandse als Europese aanbestedingsprocedures.
Ook het sparren en delen van kennis met de andere inkoopadviseurs, projectleiders en andere collega’s behoort tot de werkzaamheden.
Je levert een bijdrage aan de inkoopprofessionalisering.
Werkzaamheden en verantwoordelijkheden:
Je bent procesbegeleider bij aanbestedingen (gemeente breed, zowel meervoudig onderhands als Europees) vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussen in;
Je handelt de aanbestedingen en inkoopacties af in het aanbestedingsplatform Mercell;
Je geeft gevraagd en ongevraagd inkoopadvies;
Je werkt nauw samen met je collega inkoopadviseurs;
Je stelt (mede) aanbestedingsdocumenten op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
Je ziet toe op de uitvoering van het gemeentelijke inkoopbeleid en bewaakt (mede) dat aanbestedingen binnen de geldende wet- en regelgeving wordt uitgevoerd.
Raamovereenkomst ingenieursdiensten grijs;
Raamovereenkomst ingenieursdiensten blauw;
Raamovereenkomst onderhoud civieltechnische kunstwerken;
Aanschaf diverse bedrijfswagens.
De interviews staan gepland in week 5-2026
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
Tijdens het interview wordt de kandidaat onder andere getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden.
Optie tot verlenging: 2 x 6 maanden
Hybride: Geen verdere informatie
Aantal professionals of FTE: 1 persoon