Stadserf 1, 3112 DZ Schiedam, Nederland
Begindatum:
1 nov 2024Einddatum:
30 apr 2025Uren per week:
28Publicatiedatum:
8 okt 2024Omschrijving van de opdracht
In 2025 viert Schiedam 750 jaar stadsrechten. Dat bijzondere jubileum laten we natuurlijk niet onopgemerkt voorbijgaan. Van 18 maart tot eind september 2025 vieren we met 750 de historie van Schiedam met een programma vol activiteiten voor en door alle Schiedammers en met geïnteresseerde bezoekers van buiten. Tegelijk zetten we de toekomst van onze levendige en kleurrijke stad centraal. We kijken vooruit. Het motto is dan ook Schiedam viert de toekomst! Het communicatie/marketingplan wat hiervoor in de steigers staat moet tot uitvoering worden gebracht, hiervoor zoeken we een communicatie/marketingadviseur.
Iedereen doet mee
Het belangrijkste uitgangspunt voor de viering van 750 jaar stadsrechten is dat alle Schiedammers aan de festiviteiten kunnen meedoen. Dat geldt niet alleen voor onze bewoners, maar ook voor een divers scala aan stadspartijen. ‘Schiedam viert 750’ is een jubileumperiode met een duidelijke kop en staart die met elkaar verbonden worden door programmalijnen. De viering gaat van start met de Verjaardagsweek in maart en beleeft haar Grande Finale tijdens de Slotweken in september. En halverwege vormt de Midzomerweek in juni een piek.
Tijdens het jubileumjaar blikken we met historische en waardevolle verhalen terug op het rijke verleden van de stad. Ook kijken we trots vooruit naar de toekomst, waarin jenever, havens, ‘makers’ en opvallende wijken nog steeds een hoofdrol spelen. Kijk voor meer informatie op www.schiedamviert750.nl
Wie ben jij?
We zoeken iemand die enthousiast wordt van een flinke uitdaging, je bent een aanpakker. Je vindt het leuk om de doelstellingen van de strategie ‘Schiedam viert 750’, met creatieve oplossingen tot uitvoering te brengen. Je kunt goed het overzicht bewaren en strategisch denken, maar ook snel schakelen en praktisch samenwerken met allerlei partijen die zich gedurende het jaar aandienen.
Wat je écht in huis moet hebben:
Minimaal 3 jaar ervaring als communicatieadviseur
Ervaring met uitvoeren van de totale middelenmix van A tot Z
Kennis van de marketing van/communicatie over stadsevenementen
Ervaring met sociale media
Ervaring met het schrijven van persberichten, nieuwsberichten en webteksten
Wat handig is:
Je weet hoe je met verschillende doelgroepen kunt communiceren
Je weet hoe je verschillende doelgroepen kunt enthousiasmeren
Je bent een echte probleemoplosser
Je kunt makkelijk schakelen tussen strategie en uitvoering
Je bent flexibel en ook – als dat nodig is - buiten kantooruren bereikbaar
Met wie ga je werken?
Je wordt onderdeel van het programmabureau Schiedam viert 750. Dit bureau bestaat uit 4 medewerkers: een projectleider, activiteiten medewerker, subsidie medewerker en ondersteuner. Jij gaat uitvoering geven aan het communicatieplan voor dit jubileumjaar. Dit doe je deels op het Programmabureau, deels op het Stadskantoor. Vanuit het Programmabureau750 organiseer je samen met de Stichting Schiedam viert 750, Schiedam Partners, de gemeente én de stad ons jubileumjaar!
Het programmabureau valt onder de verantwoordelijkheid van de teammanager Economie, Cultuur en Stadspromotie.
Eisen
Akkoord procedure en voorwaarden (oa all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woonwerk).
Minimaal 3 jaar ervaring als communicatieadviseur
Ervaring met uitvoeren van de totale middelenmix van A tot Z. Dit dient duidelijk toegelicht te worden in het cv
Kennis van de marketing van/communicatie over stadsevenementen
Ervaring met sociale media
Ervaring met het schrijven van persberichten, nieuwsberichten en webteksten
Wensen
In het cv is kort beschreven in welke mate en hoe uw bedrijf of uw kandidaat aan duurzaamheid doet
Aantoonbare ervaring met verschillende doelgroepen
Flexibel en ook – als dat nodig is - buiten kantooruren bereikbaar
De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Je weet hoe je met verschillende doelgroepen kunt communiceren
Je weet hoe je verschillende doelgroepen kunt enthousiasmeren
Je bent een echte probleemoplosser
Je kunt makkelijk schakelen tussen strategie en uitvoering
Je bent flexibel en ook – als dat nodig is - buiten kantooruren bereikbaar